Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:14:51 GMT

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای نجات قدس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۲۲۳۱

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای نجات قدس

خبرگزاری شبستان: شرکت کنندگان در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول با تاکید بر ابدی بودن قدس به عنوان پایتخت فلسطین، خواستار خنثی سازی توطئه انتقال سفارت دیگر کشورها به قدس شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که روز گذشته (جمعه 28 اردیبهشت) در استانبول برگزار شد، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: قدس پایتخت ابدی فلسطین است و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس هرگز وضعیت آن را تغییر نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه می خوانیم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین حمایت می کند.

این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم حمایت بین المللی از ملت فلسطین و محکوم کردن تجاوزات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس دشمن صهیونیستی را به سرکوب فلسطینیان تشویق می کند.

این بیانیه ضمن انتقاد از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، اعلام کرد که این اقدام هرگز چیزی را در قدس تغییر نخواهد داد و بیت المقدس همواره پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

شرکت کنندگان در این اجلاس در بیانیه خود خواستار اتخاذ اقداماتی برای ممانعت از انتقال سفارت دیگر کشورها به قدس شدند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام دولت خبرگزاری شبستان مساجد فلسطین نمایشگاه کتاب تهران انتقال سفارت آمریکا به قدس مجلس قرآن کریم قدس استانبول اجلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند