Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@15:30:41 GMT

چين و آمريکا يکديگر را به فريبکاري متهم کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۲۳۶۰

چين و آمريکا يکديگر را به فريبکاري متهم کردند

خبرگزاري آريا - پکن - ايرنا - مقام هاي چين و آمريکا اگرچه اعلام کردند در مساله حل اختلافات تجاري رايزني مثبت، سازنده و ثمربخش داشته اند اما همواره دو کشور بر سر مازاد تجاري چين در برابر آمريکا و راه هاي حل اين مساله، يکديگر را به فريبکاري متهم کرده اند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از وزارت بازرگاني چين، `ليو خه` معاون نخست وزير چين در آمريکا با `دونالد ترامپ` رييس جمهور آن کشور ديدار و گفت و گو کرده است در اين ديدار واشنگتن برنامه هاي تجاري چين را تبعيض آميز دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوي ديگر چين اظهارات و گزارش هاي رسانه اي آمريکا را در باره موافقت طرفين براي حل مساله مازاد تجاري فريبکارانه دانسته و تکذيب کرده است.
مقام هاي آمريکايي مي گويند که چين موافقت کرده است تا مازاد تجاري خود در برابر آمريکا که نزديک به 370 ميليارد دلار است را بزودي به 200 ميليارد دلار کاهش دهد.
اما وزارت بازرگاني و وزارت خارجه چين و رسانه هاي گروهي اين کشور با انتشار بيانيه هايي اين اخبار و اظهار نظرها را نادرست دانسته و گفته اند که هرگز چنين توافقي ميان طرفين بدست نيامده است.
آمريکا هم چين را به فريبکاري متهم کرده و گفته است که در جريان مذاکرات اخير در واشنگتن اين کشور پيشنهاد کرده است براي حل مساله کسري تجاري آمريکا در برابر پکن نزديک به 200 ميليارد دلار کالا از آمريکا خريداري کند.
البته آمريکا تاکيد مي ورزد که اين پيشنهاد در جريان گفت و گوهاي طرفين مطرح شده و مورد رايزني قرار گرفته است اما توافق نهايي در باره آن هنوز قطعي نشده است.
گفتني است که مذاکرات تجاري طرفين آنقدر پر تنش بوده که `پيتر ناوارو` مشاور تجاري ترامپ که يکي از سرسخت ترين منتقدان چين به حساب مي آيد ، مذاکرات را ترک کرده است.
روزنامه چاينا ديلي چين تمام گزارش هاي مربوط به موافقت چين براي خريد اين ميزان کالا از آمريکا براي حل معضل کسري تجاري آن کشور را نادرست و دروغ دانسته و افزوده است که فعلا طرفين در حال گفت و گوهايي سازنده هستند.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی