Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:58:40 GMT

شهید خوشبخت: فرزندانتان را خوش اخلاق تربیت کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۲۳۹۳

شهید خوشبخت: فرزندانتان را خوش اخلاق تربیت کنید

بندرعباس - ایرنا- شهید رضا خوشبخت از شهیدان دوران دفاع مقدس در نامه هایش به خواهر و برادرانش سفارش می کرد که فرزندان شان را خوش اخلاق و مقید به اخلاق اسلامی تربیت کنند.

به گزارش ایرنا، شهید رضا خوشبخت سوم دی ماه سال 39 در شهر بندرعباس به دنیا آمد، دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان «جاوید» و راهنمایی را در مدرسه سدید (شهید سایانی) به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در اوقات فراغت در فصل تابستان به همراه دیگر دوستان و همکلاسی هایش در اسکله بندرعباس کار می کرد.
شهید خوشبخت سال 58 در سن 19 سالگی به سربازی رفت و در دوران خدمت به صورت داوطلبانه به منطقه های جنگی آبادان و اهواز اعزام شد.
وی پس از شهادت دوستش شهید کمالی تصمیم گرفت دوباره راهی جبهه شود و 22 مرداد سال 61 به مدت 3 ماه به جبهه رفت.
شهید خوشبخت پس از بازگشت از جبهه در بسیج مستضعفان و کمیته انقلاب اسلامی مشغول به خدمت شد و در این مدت از سوی کمیته انقلاب به عنوان مسوول اردوگاه معتادان و پس از آن در قسمت جهادگران جهادسازندگی خدمت کرد.
این شهید دوران دفاع مقدس مهرماه سال 63 در شرکت توانیر(نیروگاه حرارتی) بندرعباس استخدام شد و با توجه به شناختی که نسبت به ایشان در توانیز وجود داشت به عضویت انجمن اسلامی نیروگاه درآمد و فعالیت های خود را شروع کرد.
وی 14 فروردین 64 برای کمک به مردم لبنان عازم این کشور شد و 6ماه به صورت مداوم در این جبهه خدمت کرد و مهرماه همان سال پس از بازگشت از ماموریت به عنوان «مسوول دفتر جبهه و جنگ» به نیروگاه بندرعباس معرفی شد.
شهید خوشبخت در کنار کار اصلی خود «کمک تکنسین تعمیرات الکتریک» این مسوولیت سنگین را با خوش رویی پذیرفته و در ساعت های غیراداری به دیدن مجروحان جنگی در بیمارستان می رفت و با تشکیل پرونده برای رزمندگان اعزامی از شرکت توانیز به تهیه وسایل رفاهی خانواده های رزمندگان اقدام می کرد.
خوشبخت سوم اسفند 64 دوباره به جبهه رفت و به مدت شش ماه در واحد تخریب لشکر 41 ثارلله بود.
چریک جبهه های لبنان، شهیدی از مبارزان 2 جبهه برون مرزی و درون مرزی در عملیات «کربلای یک(مهران) که مسوولیت محور تخریب گردان و هدایت گردان را برعهده داشت.
وی اواخر ماه مبارک رمضان در سال 65 در منطقه عملیاتی فاو؛ از ناحیه ران، ساق پا و زانو مجروح شد و با وجود مسوولان برای بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی جهت خارج کردن ترکش از زانو به دلیل ماموریتی که به وی سپرده بودند، از بستری شدن خودداری کرد.
شهید خوشبخت که هنوز چند روز از مرخصی استعلاجی اش باقی مانده بود، همراه با چند نفر از دوستانش برای آخرین بار راهی جبهه شد.
وی بیش از 10 روز از آخرین اعزامش به جبهه طول نکشیده بود که روز 10 تیرماه 65 در عملیات «کربلای یک» در منطقه مهران براثر اصابت ترکش به سینه و گردن به شهادت رسید.
«امام گفته است مهران باید آزاد گردد پس از آزادی مهران باید جنگید»؛آخرین جمله شهید رضا خوشبخت قبل از شهادت بود.
این شهید دوران دفاع مقدس در طول مدتی که در جبهه های جنگ مشغول جنگ با دشمن بعثی و صهیونیست بود در نامه هایش، وصیت هایی در زمینه اخلاقی داشته است.
انتهای نامه های شهید خوشبخت که دعای سلامتی و آرزوی طول عمر برای امام خمینی(ره) بوده، به خواهر و برادرانش سفارش می کرد که فرزندان شان را خوش اخلاق و مقید به اخلاق اسلامی تربیت کنند.
مزار شهید رضا خوشبخت در گلزار شهدای شهر بندرعباس قرار دارد.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ما و شهدا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم قهرمان ایران در مورد مصاحبه‌اش با پیمان یوسفی که به حاشیه کشیده شد، گفت: به من قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند ولی چیز دیگری عمل کردند. اما با این وجود ناراحت نیستم چون آدم کینه‌ای نیستم.

دریافت 45 MB

       

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت ورزش پهلوانی در بندرعباس
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود