Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، زوران کاستاراتویچ، مربی اهل مقدونیه در سال 2014 با تیم باشگاه الجیش قطر قهرمان آسیا شد و با همین تیم نیز در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان به مقام چهارم رسید. او حالا هدایت تیم ملی هندبال ایران را برعهده گرفته است. کاستاراتویچ 56 ساله در سابقه خود، سرمربیگری تیم ملی مونته‌نگرو و تیم واردار مقدونیه که دو دوره قهرمان اروپا شد را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوران کاستاراتویچ، سرمربی تیم ملی هندبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درخصوص مسائل مختلفی اظهار نظر کرد.

وی در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: من قرار است نظارت بر تمام تیم‌های ملی ایران در رده‌های مختلف را برعهده داشته باشم که این کار مثل یک جوک است! 

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران درپاسخ به این سوال که چه شد هدایت ایران را برعهده گرفت، گفت: من چالش را دوست دارم. دوست دارم همراه با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کنم. در سال 2015 مسابقات ایران در جام‌جهانی را دیده‌ام. معتقدم که تیم ملی هندبال ایران پتانسیل خیلی خوبی دارد و می‌تواند نتایج خوبی رقم بزند. چند بازیکن ایران را می‌شناسم که در سطح بالای هندبال اروپا بازی می‌کنند. این چالش بزرگی برای من است که با تیم ملی ایران کار کنم و تلاش می‌کنم پیشرفتی در تیم ایران ایجاد کنم و یک قدم به جلو برویم. باید سعی کنیم به جمع 4 تیم برتر آسیا برسیم و در ادامه تیم را در موقعیتی قرار دهیم که به مدال برسیم.

 

کاستاراتویچ درمورد نظارتش بر تیم‌های ایران در رده‌های مختلف عنوان کرد: کار سختی است که من به عنوان سرمربی فعالیت سه تیم را زیرنظر داشته باشم. در قدم بعدی و در پایان ماه جولای با تیم جوانان و نوجوانان کار خواهم کرد. شاید در این مقطع کمی مشکل داشته باشیم، اما همه با هم تلاش می‌کنیم که بهترین کار را انجام دهیم و برای تمام تیم‌ها سنگ تمام بگذاریم. زمانی که تیمی در مسابقات و تیم دیگری در یک تورنمنت است کار دشوار می‌شود، چون نمی‌دانم چگونه به عنوان سرمربی باید آن را مدیریت کنم. 

وی درخصوص دستیارانش برای کمک به وی در این راه دشوار تصریح کرد: با یک سری از مربیان ایرانی هماهنگ کرده‌ایم. قرار است اردو تیم‌های ملی را ببینم. برای تیم ملی بزرگسالان یک مربی بدنساز داریم و فعلاً رجبی به من کمک خواهد کرد تا بتوانم شرایط را بهتر بشناسم.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانید ایران را به قهرمانی در آسیا برسانید یا خیر، اظهار داشت: اول از همه باید بگویم این اردو پس از مدت زیادی تعطیلی راه‌اندازی کردیم. همه چیز را باید انجام بدهیم تا شرایط فیزیکی و آمادگی جسمی بازیکنان را کمی بالا ببریم. از اردوی دوم وارد عرصه انتخابات می‌شویم و در اردوی سوم امیدوارم لژیونرها هم به ما اضافه شوند که از آن به بعد کارهای تکنیکی و تاکتیکی را با هم مرور خواهیم کرد. اگر بازیکنان ایده‌ها را قبول کنند باید نظم بیشتری داشته باشیم. اگر این شرایط محقق شود ایران شانس خوبی دارد تا در موقعیتی قرار بگیرد که مدال را کسب کند. باید منتظر نتیجه قرعه‌کشی ماند تا گروه ایران مشخص شود، پس از آن استراتژی خود را مشخص خواهیم کرد.

وی حدود یک هفته حضور در ایران را تجربه کرده است و در خصوص نکات مثبت و منفی ایران عنوان کرد: نظرم نسبت به ایران خیلی مثبت است. افراد خیلی خوبی در فدراسیون حضور دارند و همه کارها را خیلی خوب انجام می‌دهند. سعی می‌کنند در فرصت کمی که هست خیلی چیزها را به من نشان دهند. یک سری اطلاعات هم از طریق اینترنت کسب کرده‌ام. پیش از اینکه به ایران بیایم چیزهای زیادی شنیده‌ بودم، اما در مدت یک هفته نظرم کاملاً نسبت به ایران تغییر کرد. واقعیت این است که نظرم 180 درجه نسبت به ایران عوض شد. مردم ایران خیلی دوستداشتنی و خونگرم هستند. تهران خیلی چیزها دارد که می‌تواند به توریست‌ها نشان دهد که شامل موضعات فرهنگی، تاریخی و ... می‌شود. امیدوارم این شانس را داشته باشم تا موزه‌ها، برج‌ها و گالری‌های هنری در ایران را ببینم، چون دوست دارم خیلی چیزها درمورد تاریخ، فرهنگ و زبان ایران بدانم. 

سرمربی تیم ملی هندبال ادامه داد: من شناخت خیلی خوبی از تیم‌های آسیایی دارم، چون کارم این است. تمام بازی‌های ایران در مسابقات اخیر را از طریق اینترنت دیده‌ام و آنالیز تمام آنها را هم دارم. ما با قدرت زیاد و خستگی‌ناپذیر کار خواهیم کرد تا روز به روز پیشرفت کنیم.

کاستاراتویچ درمورد ارتباطش با لژیونرهای ایرانی گفت: تاکنون با آنها صحبتی نکرده‌ام، اما محمدرضا رجبی شماره تماس آنها را به من داده تا بتوانم با آنها صحبت کنم و من هم همین روزها اینکار را خواهم کرد تا از آخرین شرایط آنها باخبر شوم. یک هفته است که به ایران آمده‌ام و تا الان فقط مراقب سلامتی جسمی بازیکنان بودم رفته‌رفته کارمان را جدی‌تر پیش می‌بریم. از مردم ایران خواهش می‌کنم که به بازیکنان و تیم ملی هندبال ایران اعتقاد داشته باشند و از ما حمایت کنند تا در سطح بالای آسیا بجنگیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس ظهر دوشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۱۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۵۰ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

حمید اسدپور افزود: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

اسدپور تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها است.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: روز نخست همایش توجه به مسائل علمی و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش، پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

اسدپور بیان کرد: ۱۰ پژوهشگر خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: هدف همایش ایجاد و اتخاذ تدابیری برای ورود و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و حمل و نقل دریایی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: این همایش بر ضرورت توجه بسیار جدی به تجارت دریایی از یک سو و سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریایی از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بنادر و جزایر خلیج فارس تاکید دارد.

خیراندیش محقق و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با اشاره به تفاوت تجارت سبک و سنگین گفت: خلیج فارس در بخش تجارت سنگین بسیار استراتژیک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این محقق هم استانی تاکید کرد: ما برای ایجاد ثروت و اقتدار باید تجارت جهانی گذشته را احیا کنیم.

پنل‌های تخصصی انگلیسی و عربی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

کد خبر 6092136

دیگر خبرها

  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • روایت وحید شمسایی از اعزام تیم فوتسال همزمان با حمله به اسرائیل
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم