Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره چرایی اوباشگری برخی جوانان و راهکارهای این معاونت برای کاهش آسیب های اجتماعی در میان این قشر گفت: پیرامون این مساله چندین بحث مطرح است که معمولا راجع به آن در شورای اجتماعی کشور و جاهای دیگر بحث می‌شود. من نیز همواره موضوعات خودم را عنوان کرده‌ام، اما بخش اصلی مسائل مربوط به جوانان به آموزش و پرورش برمی‌گردد و اتفاقا درخواست ستاد ساماندهی جوانان، تفکیک حوزه‌های سنی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی شورای عالی مصوبه‌ای را صادر کند که رنج جوانی از بعد از 18 سالگی باشد و ما سن 18 تا 35 را به عهده بگیریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بخشی از این گروه شامل افراد 15 ساله می‌شود که اصلا در حوزه اختیارات ما نیست و از طرفی آموزش و پرورش متولی مستقیم آن‌ها است و در این سنین هر اتفاقی که بیافتد متولی مشخص موجود است.در واقع هماهنگی هایی که ما باید انجام دهیم بعد از دیپلم گرفتن و برای کسانی است که ممکن است وارد دانشگاه نشوند و هیچ پایگاهی هم نداشته باشد.

تندگویان با اشاره به نقش مهم آموزش و پروش برای حل این مساله توضیح داد: همه حرف ما با آموزش و پرورش این است که چرا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هیچ آموزشی در مدارس ارائه نمی‌شود. بحثی که من مدت‌هاست پیگیری می‌کنم تحت عنوان نخبگان اجتماعی مطرح است یعنی جوانان باید پیش از وارد شدن به دوره جوانی در مدارس مهارت‌های لازم برای زندگی کردن، کسب و کار و.. را یاد بگیرند، اما در آموزش و پرورش چنین آموزش هایی نداریم.

او افزود: ما فقط به فرزندانمان می‌گوییم که درس بخوانند اما بعد از اتمام دوره تحصیلات و گرفتن مدرک هیچ شغلی ندارند. در حالی که ما باید روی پایگاه‌های نخبگان اجتماعی کار کنیم و به فرزندانمان یاد بدهیم که چطور باید با آسیب های اجتماعی برخورد کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص راهکار معاونت برای حل این مساله توضیح داد: یک  بحث مهم ما در این زمینه آموزش است، اما شورای سیاست‌گذاری واحدی برای حوزه آموزش‌های اجتماعی جوانان نداریم. آموزش و پرورش جوان را تحویل ما می دهد اما آموزش‌هایی که مد نظر ماست به آن‌ها ارائه نکرده است.

وی گفت: ما حتما باید یک شورای سیاست گذاری آموزش اجتماعی ایجاد کنیم و سرفصل‌هایی از جمله روابط جنسی، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال  و کسب و کار و ... را در دوره راهنمایی تا دبیرستان به طرق مختلف به نوجوانان آموزش دهیم ضمن اینکه باید مربیانی وجود داشته باشند که بتوانند مشاوره هم بدهند. همچنین باید نحوه مشاوره گرفتن را به بچه‌ها از همین سنین آغاز کنیم.

تندگویان درباره عدم استقبال جوانان از مراکز مشاوره گفت: ما مراکز مشاوره در حوزه ازدواج برای جوانان تاسیس کردیم، ولی چون جوانان در دوران مدرسه مشاوره محور بار نیامده‌اند اصلا به مراکز ما مراجعه نمی‌کنند. حتی دوره هایی رایگان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دایر کردیم که جوانان به آن مراجعه نکردند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح ما در شورای آموزش استان تهران مصوب شد، آموزش و پرورش هم آن را پذیرفت. ما نیز سرفصل‌هایی که به نظرمان مناسب است و باید در مدارس آموزش داده شود انتخاب کردیم و برای آنها فرستادیم. اما مسائل جوانان هر چند وقت یکبار نیاز به تجدید نظر دارد چون برخی مسائل اتفاقاتی هستند که از قبل رخ نداده اند مثلا خودکشی‌ها و استعمال مواد مخدرهای عجیب و غریب. البته آموزش و پرورش می گوید که به شدت در بحث مربی و آموزش مشکل دارد چون در این سطح و حجم مربی ندارند.

تندگویان در پاسخ به این سوال که سرفصل‌هایارائه شده به آموزش و پرورش چقدر به مرحله اجرا رسیده، گفت: هیچ کدام به مرحله اجرا نرسیده است، در سال گذشته که این بحث مطرح شد ما نامه‌ای نوشیتم و به شواری عاالی انقلاب فرهنگی هم فرستادیم ولی تا آنجایی که من می دانم هیچ کدامشان اجرایی نشده است. ما در این زمینه  جایگاه قانونی نداریم و خودمان اقدام کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آموزش و پروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است