Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع شرکت دوده صنعتی پارس 25اردیبهشت سال 97 با حضور بیش از 80 درصدی سهامداران برگزار شد. در این مجمع، اقدامات صورت گرفته جهت وضعیت عملکرد شرکت در سال 96 مطرح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز دوشنبه 25 اردیبهشت مجمع عمومی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس ساعت 10 صبح در هتل المپیک برگزار شد. بعد از استماع گزارش هیات مدیره  و تصویب صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 96، به دلیل زیان انباشته از سال های پیش، تقسیم سود صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام های طلایی سال 96

در ابتدای جلسه یزدان نادری، مدیرعامل شرکت به تشریح عملکرد و بیان آمار تولید و فروش سال گذشته شرکت پرداخت.

وی در این خصوص گفت: تولید و فروش بیش از 25200 تن محصول در سال 96  (43 % بالاتر از سال 1395) و بازگشت مشتریان اصلی شرکت و تایر سازان بزرگ به چرخه مشتریان، از جمله مهم ترین بخش‌های عملکردی شرکت در سال 96 بوده است. سهم بازار داخلی شرکت از19 % در سال 95 به حدود 31% در سال 96 ارتقاء یافته است.

نادری افزود: در جریان خرید و نصب ماشین­آلات فاز 1 پیش بینی‌های لازم جهت اجرای فاز 2 با توجه به خرید و نصب 8 دستگاه راکتور در طرح فاز 1 صورت گرفته بود (هر 4 راکتور برای یک خط تولید نیازاست) .

دبیر مجمع در ادامه تصریح کرد: شرکت در سال 1382 و پس از انجام مطالعات امکان سنجی و اقتصادی و انجام مناقصه داخلی، شرکت سدید جهان صنعت را به عنوان پیمانکار مجری خط 2 به صورت EPC و به مبلغ کل 10 میلیون یورو انتخاب و عملیات اجرایی از تاریخ خرداد 1383 آغاز گردید.

وی همچنین گفت: ماشین‌آلات وارداتی مورد نیاز نیز از محل تسهیلات دریافتی از بانک توسعه صادرات (صندوق ذخیره ارزی) و منابع شرکت وارد و نصب و در نهایت پروژه مذکور در تاریخ 13/12/1385 راهاندازی شد.

نادری در تکمیل توضیحات خود اظهارداشت: تولید کارخانه دوده صنعتی پارس در حال حاضر شامل دوده HARD (N-330،N339، N-375) و دوده‌های SOFT (N-660، N550-) می باشد. خط تولید کارخانه در حال حاضر دارای چهار راکتور برای تولید دوده از نوع SOFT و چهار راکتور برای تولید دوده از نوع HARD و دو خط پروسس برای جداسازی، دانه بندی، ذخیره‌ سازی و بسته بندی است. در وضعیت فعلی هر هشت راکتور به طور همزمان کار می‌کنند.

وی گفت: در فاز دوم هدف بکارگیری خط قدیم جهت تولید دوده های SOFT و خط جدید جهت تولید دوده‌های HARD اختصاص یافته و این بدان معنا است شرکت قادر به تولید دو محصولsoft وhard بطور همزمان خواهد بود. ظرفیت اسمی کارخانه فاز یک و دو در حال حاضر مقدار 30.000 تن انواع دوده در سال است.

افق های روشن پیش روی «شدوص»

مدیرعامل دوده صنعتی پارس خاطرنشان کرد: در سال 1397 با ایجاد محیطی با ثبات در کسب و کار و فضای اقتصادی کشور و اجرای سریع تر طرحهای توسعه ای صنایع تایرسازی و قطعه سازی، تقاضای دوده در بازار داخلی افزایش یافته و دستیابی به اهداف برنامه و بودجه میسر خواهد شد. همچنین تقاضای دوده در بخش صادرات بدلیل شرایط منطقه ای رو به افزایش است که نوید بخش انجام فرایند صادرات در سال 1397 خواهد بود. در این ارتباط نیازمند مساعدت، همراهی و توجه بیشتر سهامداران خواهیم بود.

به اعتقاد نادری، هیأت مدیره شرکت دوده صنعتی پارس مصمم است در سال 1397 طبق نامگذاری مبارک رهبر معظم انقلاب به سال " حمایت از کالای ایرانی"  ، سطح تولیدات خود را نسبت به سال قبل حدود 15 درصد افزایش داده و تولیدات خود را از 25200 تن در سال 1396 به بیش از 28.000 تن در سال 1397 برساند و با عنایت به رقابت سخت تولید کنندگان دوده در داخل کشور، در جهت حفظ و دستیابی به سهم بیشتر بازار داخلی و خارجی اقدام نماید.

روایت تصویری از روند تبدیل زیان به سود در سال گذشته

دیگر نکات اشاره شده در این مجمع، تبدیل زیان 1658 ریالی هر سهم در سال 95 به سود 569 ریالی در سال 96 بود. همچنین در قسمت سود و زیان انباشته نیز این شرکت در سال 95 با زیان انباشته 20میلیارد تومانی روبرو بوده است که با اقدامات صورت گرفته این رقم با کاهش 33 درصدی به عدد 13 میلیارد تومان در سال 96 رسید.

دورنمای فعالیت های سال 97 دوده صنعتی در یک نگاه

- استمرار حضور شرکت در بازار داخلی و تلاش در جهت افزایش سهم  بازار با توجه به روند روبه رشد تولیدات شرکت در سال 1397.

- انعقاد قرارداد و همکاری مستمر با مشتریان بمنظور تداوم تولید و بهبود در محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای بین المللی جهت صنایع تایر سازی و قطعه سازی و برنامه ریزی منظم برای تولید.

- همکاری با واحدهای دانشگاهی جهت بهینه سازی فعالیت های شرکت و محصولات تولیدی.

- مطالعات و تحقیقات لازم جهت رسیدن به ترکیب ایده آل و ارزان خوراک اصلی مصرف جهت رسیدن به بهای تمام شده مناسب با حداکثر کیفیت محصولات تولیدی.

- اجرای برنامه لازم در جهت کاهش شاخص های مصرف حاملهای انرژی.

 - ارائه خدمات قبل و پس از فروش به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی تولید مصرف کنندگان و اخذ رضایت آنان.

 - انجام ممیزی های دوره ای توسط مشتریان (تایر ساز و قطعه ساز) و توجه به خواسته ها و موارد بهبود عنوان شده از طرف آنان و رعایت مشتری مداری.

 - شرکت در نمایشگاه های تخصصی در طول سال 1397 و عرضه محصولات تولیدی و شناساندن برند برتر دوده در کشور.

- افزایش تولید محصولات مرغوب برای مشتریان حساس قطعه سازی با نام (N-550  P-TYPE) که مورد استقبال مشتریان قطعه ساز قرار گرفته است.

- حذف تدریجی واسطه ها از بازار دوده از طریق فروش مستقیم به تولید کنندگان و مصرف کنندگان اصلی

- تلاش جهت تأمین مواد اولیه از تولید کنندگان و مراکز اصلی بطور مستقیم و تأمین اعتبار آن.

- توجه به بازارهای صادراتی و انجام صادرات بخشی از محصولات تولیدی به بازارهای هند، ترکیه و اروپا.

- تدوین و اجرای طرح ها و پروژه های استراتژیک در زمینه ارتقاء تکنولوژی راکتورها، بهبود کیفیت محصولات هارد و سافت و بازیافت انرژی های حرارتی.

- انجام ممیزی های سیستم های IMS توسط شرکتهایCB  معتبر.

- استقرار سیستم مدیریت انرژی بر مبنای ISO 50001-2011  و اخذ گواهینامه از CB  معتبر.

- افزایش مقدار تولید سالیانه محصولات از 25200 تن به 28000 تن در سال 1397.

- اجرای طرح افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها و خروج از ماده 141 قانون تجارت.

گزارش حسابرس

در ادامه مجمع گزارش حسابرس قرائت شد که اهم موراد آن به شرح زیر است:

از آن جا که بخشی از زیان سال 95 به دلیل خرید مواد اولیه به نرخ های بالاتر از بازار بوده است، از سوی هیات مدیره پیگری های لازم حقوقی در حال انجام است. بند دیگر این گزارش مربوط به نتیجه نرسیدن اقدامات جهت خروج از ماده 141 قانون تجارت بود که البته مدیرعامل در این خصوص گفت: با توجه به بحث تجدید ارزیابی دارایی ها پیش بینی می شود شرکت از ماده 141قانون تجارت خارج شود و نیازی به فروش دفتر شرکت جهت کاهش زیان انباشته نباشد.

جای خالی تقسیم سود در مجمع دوده صنعتی

در پایان جلسه به دلیل ادامه داشتن زیان انباشته شدوص و با موافقت هیات مدیره و سهامداران  تقسیم سودی صورت نگرفت و بدون پاداش هئیت مدیره در سال 97 و نیز تعیین حق حضور اعضای هیات مدیره به ازای حداقل یک جلسه حضور در جلسه هیات مدیره یک میلیون و 200 هزار تومان، این مجمع بطور رسمی به کار خود پایان داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برنامه و بودجه خوراک رقابت رهبر معظم انقلاب کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید