Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: "آموزش‌های مهارتی" و "آموزش مهارت پیشگیری" در استان مرکزی ارائه می‌شود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ استانها مرکزی نظرات

سعیدرضا شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه بخش زیادی از افراد آسیب دیده اجتماعی از جمله معتادان بهبود یافته تحت پوشش آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار می‌گیرند اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای استان مرکزی همسو با تعهدات دیگر دستگاه‌ها در زمینه تدوین برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌ داشته و بخش زیادی ازافراد به هدف آموزش مهارت به این مرکز معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به فرهنگ‌های مختلف معتادان بهبود یافته و همچنین بازه سنی معتادان که حداقل از 15 سال آغاز شده و بویژه اینکه برخی از آنان بی‌سواد یا کم سواد هستند در کنار آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت پیشگیری با کارشناسان روانشناختی هم برگزار می‌کنیم.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر دوره‌های گوناگون که بر طبق تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌هایی مانند بهزیستی داریم و خدمات آموزشی مهارتی فنی و حرفه‌ای را به آنان در گروه‌های مورد نیاز ارائه می‌دهیم، همچنین همکاری پیوسته و مستمر را با همه مراکز مانند کمپ‌های ترک اعتیاد وزندان داریم.

شامحمدی بیان کرد: سال گذشته حدود 2500 نفر را در رشته‌های مختلف آموزش داده و ظرفیت آموزش به تعداد بیشتری از این آمار را داریم، تا پیش از تعطیلی در کمپ ابراهیم‌آباد فعالیت کارگاهی داشته و آمادگی این را داریم که در کمپ‌های جدید با تنوع رشته‌های مختلف دوره‌های مهارت آموزی برای جامعه هدف آسیب‌های اجتماعی برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که در زمینه پیشگیری جای بحث دارد فقر مهارتی است که به نوعی عامل بسیاری از آسیب‌ها در جامعه تلقی می‌شود، بسیاری از افراد دارای تحصیلات هستند ولی مهارت لازم را در رابطه با ایجاد شغل و امنیت مالی ندارند، بنابراین فنی و حرفه‌ای با تعامل و حمایت دستگاه‌های دیگر توانایی دارد که  در راستای افزایش مهارت گام بردارد.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توانمندسازی آنها در راستای ایجاد اشتغال پایدار، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفع مانند کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، اداره کل بهزیستی، زندان‌ها و با مدیریت متمرکز شورای مواد مخدر و کمیته درمان استان مرکزی ضمن نیاز سنجی آموزشی، دوره‌های آموزشی مهارتی، مشاوره شغلی و آموزش کارآفرینی در تمام شهرستان‌های تابعه با هدف ارتقاء سطح مهارتی هرچه بیشتر اقشار آسیب‌پذیر جامعه و بهره‌مندی آنها آز آموزش‌های مهارتی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ ز

R41371/P41362/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان