Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@07:19:01 GMT

چرا بیش از نیمی از تولیدکننده‌های فرش تعطیل هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۱۵۴

واردات کفش بی‌کیفیت خارجی بازار تولیدکننده داخل را مورد آسیب جدی قرار داده است. آفتاب‌‌نیوز : رسول شجری گفت: مواد اولیه ما را واردکننده‌ها و تولیدکنندگان داخلی احتکار می‌کنند. این افراد، تولیدکننده‌ها را مجبور می‌کنند تا مواد اولیه را به نرخ آزاد خریداری کنند که این مساله شرایط بسیار سختی را برای تولیدکننده ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در خصوص شرایط و اوضاع این صنف در سال حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بسیار سختی داریم و وضعیت ما اصلا خوب نیست.
وی افزود: مواد اولیه ما را واردکننده‌ها و تولیدکنندگان داخلی احتکار می‌کنند. تغییر قیمت ارز بر بازار تاثیر گذاشت اما این افراد، تولیدکننده‌ها را مجبور می‌کنند تا مواد اولیه را به نرخ آزاد خریداری کنند که این مساله شرایط بسیار سختی را برای تولیدکننده ایجاد کرده است.
شجری در ادامه تصریح کرد: بعد ازعید هیچ اتفاق خوبی برای تولید نیفتاده است. پس از پایان عید معمولا ما فروش زیادی نداریم اما تا تیر ماه تولیدی‌ها باید فعال باشند تا کسری بازار را تامین کنند.
وی پیش بینی کرد که با توجه به وضعیت ارز امسال این رونق اتفاق نخواهد افتاد چرا که بیش از نیمی از تولیدی‌ها به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل هستند.
رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز ادامه داد: واردات کفش بی‌کیفیت خارجی بازار تولیدکننده داخل را مورد آسیب جدی قرار داده است.
شجری با اشاره به اینکه توجه دولت به این صنعت می‌تواند موجب اشتغالزایی در کشور شود،گفت: به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات موجود در زمینه تولید، این امکان وجود ندارد که در این عرصه با تمام ظرفیت به فعالیت بپردازیم. اگر دولت به حمایت های لازم از این بخش بپردازد، این امکان وجود دارد که اشتغال در این بخش دو برابر شود.ایلنا  کد خبر: ۵۲۴۲۶۶ تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرش صنعت تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال که بین ۴ تیم بازنده مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تیم‌های ملی افغانستان و عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان رسید.

شاگردان مجید مرتضایی با این پیروزی به دیدار نهایی راه پیدا کردند.

در دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ویتنام و قرقیزستان به مصاف هم خواهند رفت و تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند.

کد خبر 6088969

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد