Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به آخرین وضعیت طرح 2 فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل، گفت: این طرح به امضای بیش از 70 نماینده مجلس رسیده و تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا طرح مذکور به رغم داشتن قید 2 فوریت هنوز در صحن مجلس مطرح نشده گفت: در حال حاضر 15 طرح 2 فوریت در دستور کار مجلس قرار دارد که باید به نوبت در صحن مجلس مطرح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ابتدا باید چاپ شود، افزود: هنوز این طرح چاپ نشده تا در صحن مجلس مطرح شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور در پاسخ به این سوال که طرح مذکور چه زمانی در صحن مجلس مطرح می شود، گفت: تصمیم در این زمینه با هیئت رئیسه است که طبق نوبت طرح ها را مطرح کند.

وی اظهار امیدواری کرد تا طرح مذکور هر چه زودتر در صحن مجلس مطرح و مصوب شود تا تکلیف ایران در خصوص برجام مشخص شود.

در صورت تصویب نهایی طرح 2 فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل، دولت موظف می شود ضمن آغاز غنی سازی و تولید آب سنگین، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و سایر همکاریهای داوطلبانه خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی را به حالت تعلیق درآورد.

متن کامل این طرح که روز شنبه 22 اردیبهشت در الف منتشر شد به شرح زیر است:

ماده واحده؛
با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و در جهت اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، مصوب 21 مهر سال 94 مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 22 مهر همان سال به تائید شورای نگهبان رسید و طی نامه شماره 614/522832 مورخ 23 مهر سال 94 توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ گردیده است، دولت موظف است به ابلاغ این قانون موارد ذیل را مورد اقدام و اجرای فوری –قاطع و کامل قرار دهد.

الف- دولت موظف است در مذاکرات خود با سایر اعضای باقیمانده در 1+5 تضمین های متقن عملی مبنی بر تامین منافع کامل ملی ایران و ملت شریف را تعیین و اخذ و حاصل نماید و گزارش آنرا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.
تبصره؛ مدت تحقق این بند نباید بیش از یک ماه به طول انجامد.

ب- در صورت عدم حصول و اخذ تضمین های فوق در ظرف مدت ذکر شده و یا در صورت بروز هر گونه نقض و بد عهدی و عدم اجرای تضمین ها توسط آنان دولت موظف است در جهت احقاق حقوق ملت ایران، برنامه توسعه سریع فناوری هسته ای ایران را شامل موارد ذیل به مرحله اجرا درآورد:

1-تقویت و توسعه برنامه تحقیق و توسعه در همه ابعاد فناوری صلح آمیز هسته ای اعم از چرخه کامل تولید سوخت، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و سایر عرصه های نیازمندی و رشد و تعالی کشور.

2-لغو کلیه محدودیتهای برجامی با تولید، تست، نصب و فعال سازی انواع سانتریفیوژها از جمله سانتریفیوژهای پیشرفته آی.آر.8 (IR8) در قالب سایتهای غنی سازی فردو و نطنز و در صورت نیاز احداث سایتهای جدید غنی سازی بشکلی که حداکثر ظرف 2 سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد

3- غنی سازی اورانیوم با هر درصدی که مورد نیاز فناوری های صلح آمیز هسته ای کشور می باشد، مانند سوخت راکتورهای تحقیقاتی، باطریهای هسته ای و پیشرانهای هسته ای که اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد و بیش از آنرا نیاز دارند.

4- دولت موظف است در هر حجمی که نیاز کشور اقتضا دارد، اورانیوم غنی شده را مصرف، انباشت و نگهداری نماید.

5- دولت موظف است به هر میزان و در هر حجمی که نیاز کشور باشد، آب سنگین، تولید و ذخیره سازی نماید.

ج- چنانچه آمریکا قوانین داخلی خود را در زمینه تحریم ایران به کشورهای دیگر تسری بخشد و در روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها دخالت دهد، به هر شکلی که روابط اقتصادی مذکور تاثیر منفی و اخلال ایجاد نماید، دولت موظف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و سایر همکاریهای داوطلبانه خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی به حالت تعلیق درآورد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماز عبادی ، سیاسی جمعه در شهرستان خوی به امامت حجت الاسلام قاسم خانی در مصلای امام خمینی برگزار شد .
امام جمعه خوی در خطبه های این فریضه الهی با تسلیت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) به بیان ویژگیهای اخلاقی و علمی آن حضرت پرداخت و گفت : امام جعفر صادق (ع) بعنوان بنیانگذار مذهب شیعه  خدمات بزرگ و فراموش ناشدنی را در زمینه علمی و فقهی به مسلمان کرده است .
وی افزود : تربیت انسانهای عالم و شایسته و پرورش و آموزش شاگردانی با ویژگیها و تخصص های خاص از مهمترین ویژگیهای امام صادق (ع) بود .
حجت الاسلام قاسم خانی  با تقدیر از تلاشهای نیروی انتظامی در اجرای طرح نوردرراستای پاسداشت عفاف و حجاب گفت :غربی های بیش از دویست سال است که می گویند تا زن از قیود اخلاقی و  شرعی رها نشود نمی تواند پیشرفت کند ،اما زن ایرانی این داعیه را در عمل باطل کرده ودر همه میدانها با حجاب اسلامی باسربلندی ظاهر شده و موفقیت های کم نظیری با عفت و حجاب اسلامی در تاریخ جهان به ثبت رسانده است که این موضوع غرب را بشدت عصبانی و به وحشت  انداخته   است .
وی با اشاره به ثمرات وعده صادق و جواب دندشکن به رژیم غاصب صهیونیستی گفت : اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است ،عملیات ترکیبی «وعده صادق» دارای ابعادی گسترده و چند لایه‌ای برای ایران، منطقه و جهان بوده است. اقدام راهبردی که جبهه عبری عربی غربی را به زانو درآورد. ایران با چندین موشک کروز و بالستیک و ده‌ها پهپاد، محاسبات و اقدامات حداقل ده کشور قدرتمند غربی و عربی را درهم ریخت و همه اقدامات پدافندی آنان را خنثی کرد.
وی تاکید کرد : اکنون نوبت این است که قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، «طوفان‌الاقصی» و «وعده صادق» اقتصادی ایجاد کنند .
 حجت الاسلام قاسم خانی  افزود: دولت و بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است باید نقشه روشن و اقدامات نقطه‌زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.
امام جمعه خوی افزود : وعده صادق اقتصادی این است که دولت محترم برای جهش تولید سازوکارهای واقعی حضور مردم را هرچه سریعتر بررسی کند و بهترین راه‌ها و ساز و کارها برای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید را برگزیده و عملی سازد.

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت