Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد – ايرنا – مديرعامل آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي گفت: سيل هفته گذشته حدود 15 ميليارد ريال به تاسيسات آب روستاهاي اين استان 863 هزار نفري خسارت وارد کرده است.

حميد روشن روان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: اين خسارت ها از 45 روستاي پنج شهرستان استان شامل بجنورد، اسفراين، شيروان، راز و جرگلان و مانه و سملقان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: جاري شدن سيل به 882 متر خط انتقال و 420 متر شبکه توزيع آب در 9 روستاي شهرستان بجنورد خسارت وارد کرد که ارزش ريالي مجموع خسارت ها در اين شهرستان 983.5 ميليون ريال برآورد شده است.
روشن روان افزود: خسارت هاي وارد شده به 2هزار متر خط انتقال در 10 روستاي شهرستان اسفراين نيز چهار ميليارد ريال گزارش شده است.
وي با اشاره به اينکه جاري شدن سيل همچنين به تاسيسات آب 16 روستاي شهرستان راز و جرگلان خسارت وارد کرده است گفت: سه هزار و 320 متر خط انتقال در اين حادثه دچار حادثه شد که در مجموع ميزان خسارت ها پنج ميليارد و 530 ميليون ريال به ثبت رسيده است.
روشن روان اظهار کرد: سيل به 2 هزار و 150 متر خط انتقال در 10 روستاي شيروان خسارت زد که ارزش اين خسارت ها چهار ميليارد و 230 ميليون ريال برآورد شده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي گفت: خسارت وارد شده به تاسيسات آب چهار روستاي شهرستان مانه و سملقان نيز 200 ميليون ريال به ثبت رسيده است.
براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب اکنون مشکل قطعي آب در روستاهاي خسارت ديده از سيلاب هفته گذشته برطرف شده و اهالي از آب سالم بهره مند هستند.
خراسان شمالي با جمعيت 864 هزار نفري در شمال شرق کشور قراردارد که حدود 48 درصد آن در روستاها ساکن هستند و معيشت آنها از کشاورزي و دامپروري است.
شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي حدود 116 هزار مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به بانوی روستایی در ارتفاعات روستای لگ بن پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مسئول مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان پیرانشهرگفت: این حادثه شامگاه دیروز در حالی روی داد که این بانوی میانسال برای جمع آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات روستای لگ‌بن در مسیر پیرانشهر به مهاباد رفته بود که ناگهان با حمله خرس مواجه شد.

عزیز ابراهیم نژاد افزود: یک قلاده خرس پس از حمله به این بانوی میانسال با وی گلاویز شده و از ناحیه سر و صورت به شدت وی را زخمی می کند.

ابراهیم نژاد گفت: با اطلاع به مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ این شهرستان، آمبولانس این مرکز به روستای لگ بن اعزام و با توجه به نزدیکی مسیر فرد زخمی شده وی برای مداوا به مرکز درمانی در شهرستان نقده اعزام شد.

مسئول مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان پیرانشهر، از روستائیان و گردشگران این منطقه خواست: هنگام کوهپیمایی در مناطق کوهستانی به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی از جمله خرس و گرگ از تک‌روی و جدا شدن از گروه خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • حمله خرس به بانوی روستایی در ارتفاعات روستای لگ بن پیرانشهر
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد