Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:50:32 GMT

حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر درباره غزه استقبال کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۳۹۵

حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص اعزام بازرسان بین المللی برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان طی روزهای گذشته وکشتار راهپیمایی کنندگان مسالمت جو، استقبال کرد.

در قطعنامه آمده است که تیم تحقیقات باید به موارد تخلف و همچنین مواردی که از ۳۰ مارس (10 فروردین) تاکنون جنایت جنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی معترض به شمار می رود، رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز شنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش حماس با صدور بیانیه ای از کشورهای عضو شورای حقوق بشر که به این قطعنامه رای مثبت دادند و همچنین مواضع زید بن رعد بن الحسین کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل که انتقادات شدیدی را در اعتراض به کشتار شهروندان فلسطینی بی گناه متوجه رژیم صهیونیستی کرد و به طور آشکار خواستار پایان دادن به اشغالگری های رژیم صهیونیستی شد، تقدیر کرد.
حماس قطعنامه مذکور و مواضع کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را گام مهمی در آشکار کردن جنایات واشغالگری های رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین دانست.
حماس از جامعه بین المللی ودادگاه بین المللی کیفری خواست رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات وموارد مکرر نقض حقوق بشر فلسطینیان مجازات و بار دیگر از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
این قطعنامه با رأی منفی آمریکا و مخالفت شدید رژیم صهیونیستی روبرو شد.
از میان ۴۷ عضو شورا، آمریکا و استرالیا رأی منفی و ۱۴ کشور از جمله بریتانیا و آلمان به آن رأی ممتنع دادند. این قطعنامه با ۲۹ رأی مثبت تصویب شد.
ده ها هزار تن از مردم غزه روز گذشته در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در مرزهای شرقی نوار غزه راهپیمایی کردند.
در این راهپیمایی که تحت عنوان «جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان» برگزار شد، 58 نفر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی وده ها نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.
در راهپیمایی های بازگشت که از 30 مارس (10 فروردین) آغاز شده است، وهمچنان ادامه دارد ده ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که نقطه اوج آن، دوشنبه گذشته همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی بود که 64 فلسطینی از جمله یک نوزاد شهید شدند.
خاورم** 1453 *1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حماس شوراي حقوق بشر غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه

رسانه آمریکایی با اشاره به عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، نوشت این اقدام بسیار دیرهنگام بود.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه سرانجام به قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه در طول ماه مبارک رمضان رأی مثبت داد و آمریکا برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه نوشت این اقدام آمریکا نشانه‌ای از سرخوردگی واشنگتن از اقدامات رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه شامل تخریب بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی است.

علاوه بر این، حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول نزدیک به ۶ ماه گذشته جان بیش از ۳۲ هزار نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقام‌های آمریکایی همچنین آشکارا با برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، جایی در جنوب غزه که میزبان بیش از یک میلیون آواره است، صحبت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی با این حال می‌گویند عدم مخالفت با قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست و آن‌ها همزمان خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای اسرائیلی هستند.

واشنگتن‌پست با  این حال می‌نویسد برای بسیاری از مردم در غزه، تصویب قطعنامه آتش‌بس «بسیار دیر انجام شده است چراکه ما در نیمه ماه رمضان هستیم؛ ماه مبارکی که با غم و رنج در فلسطین همراه شده است».

آمریکا پیش از این سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده بود. آمریکا هفته گذشته هم قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه نبود را به شورای امنیت ارائه کرد که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.

اظهارات مقام‌های اسرائیلی هم نشانگر این است که آن‌ها قصدی برای پایبندی به این قطعنامه ندارند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل موظف است تا زمانی‌که گروگان‌ها بازگردانده شوند و تهدید حماس از بین برود، به نبرد ادامه دهد. تصمیم شورای امنیت اهمیت اجرایی برای ما ندارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • دهقان: مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است
  • قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است
  • همه چیز قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه
  • دهن کجی اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت | حماس را نابود خواهیم کرد!
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه