Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور آغاز تغییراتی در ساز و کار فعالیت تخصصی خود، اطلاعیه‌ای را با امضای علی ترابی، مدیرکل دفتر امور موسیقی صادر کرد.

ایران آنلاین /دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احترام بیش از پیش به تخصص و تعهدِ هنرمندان شریف موسیقی ایران، تسهیل فضای کسب و کار، کاستن از تشریفات و موانع اداری، اعتماد به درک عمیق هنرمندان از مصالح کشور و نیز سرعت بخشیدن به خدمات خود بر آن شده است تا با بازنگری در روش‌ها و مقررات جاری، تغییراتی در ساز و کار و  روش‌های اداری پدید آورد و با کاستن از زمان انتظار هنرمندان و مراحل اداری و فنی، صدور مجوزهای موسیقی را تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این مبنا اعلام می‌دارد که در نخستین مرحله از این بازنگری از اول خرداد 97، موارد زیر جایگزین روند اداری فعلی این دفتر می‌شود.

الف: محدودیت افراد حقیقی در ارائه تقاضای صدور مجوز تک‌آهنگ برداشته شده و  از این پس افراد حقیقی می‌توانند بدون محدودیت، کلیه آثار خود را برای بررسی و صدور مجوز به دفتر موسیقی ارائه کنند.

ب: در سه حوزه موسیقی بی‌کلام اصیل و دستگاهی ایران، موسیقی بی‌کلام نواحی و موسیقی بی‌کلام کلاسیک، آثار کلیه آهنگسازانی که حداقل دو بار موفق به کسب مجوز دفتر موسیقی برای آلبوم و یا اجرای صحنه‌ای شده باشند، از بررسی شورای موسیقی بی‌نیاز خواهد بود.

کیفیت گروه‌های موسیقی اجراکننده آثار بی‌کلام سه حوزه یاد شده  نیز به شرط آن که مشخصات گروه در دفتر موسیقی ثبت شده، حداقل دوبار مجوز اجرای صحنه‌ای گرفته و ترکیب آن نیز ثابت مانده باشد، نیاز به بررسی در شورای موسیقی نخواهد داشت. در صدور مجوز برای آثار آهنگسازان یاد شده و گروه‌های واجد شرایط، صرفا مستندات اداری اخذ و روند بررسی‌های دیگر در زمانی کوتاه اعمال خواهد شد.

ج: نحوه صدور پروانه فعالیت استودیوهای صدابرداری نیز به شرح زیر تغییر می‌یابد:

افزایش اعتبار پروانه فعالیت موقت از شش ماه به یک سال

صدور پروانه دائم فعالیت پس از فعالیت قانونی طی مهلت پروانه موقت (به جای پروانه‌های چهارساله فعلی)/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد

 علی محمدی  اظهار کرد: در استان لرستان تاکنون ۲۱ هزار و ۹۲۶ مجوز کاعذی از مجموع ۶۶ هزار و ۵۲۵ مجوز معتبر به الکترونیکی تبدیل شده است

وی افزود: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

محمدی اضافه کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس