Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@20:34:11 GMT

حسن گلپايگاني تحت مراقبت پزشکان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۵۳۱

حسن گلپايگاني تحت مراقبت پزشکان قرار گرفت

خبرگزاري آريا - موسيقي ما- بيست‌يکمين نشست آواز با بررسي بحث «خودآموختگي در آواز ايراني» و همچنين اجراي هنرمندان موسيقي ايراني در فرهنگسراي ارسباران در حالي برگزار شد که «حسن گلپايگاني» - مهمان اصلي اين برنامه- ساعتي قبل از برگزاري برنامه به اورژانس يکي از بيمارستان‌هاي تهران رفت و تحت مراقبت‌هاي پزشکان قرار گرفت و در غيبتِ او، برنامه با دشواري به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين برنامه «علي انصاري»، آوازي سه‌گاه ارايه داد و در ادامه، يکي از شاگردان برگزيدۀ کلاس‌هاي حسن گلپايگاني - مهدي ستايش‌مهر- که از دزفول آمده بود، آوازي در ابوعطا خواند و علي خرمي با تار او را همراهي کرد.
در ادامه «مرتضي غزنوي» درباره‌ِ «خودآموختگي در آواز ايراني» صحبت و با خودآموختگي در آواز مخالف بود و بر تکرار مداوم رديف آوازي در نزد هنرجو و حتي کسي که به مرحله آوازخواني ارتقا پيدا کرده اعتقاد مبرم داشت.
شيرازي اما توضيح داد که منظورش از خودآموختگي به هيچ عنوان دوري از رديف موسيقي آوازي نيست. بلکه اساساً خودآموختگي را مختص بعد از تکميل رديف مي‌داند و شامل بهره‌مندي از تکنوازي استاداني همچون جليل شهناز، مرتضي محجوبي و حسن کسايي به همراه آثار استادان بزرگ آواز و مشخصاً قدما و برخي خوانندگان راديو در سال‌هاي دور مي‌داند که هنرجو مي‌بايست مطالب مهم و دقايق و ظرايفي را از روي آثار اين بزرگان به کارش بيفزايد.
در ميانه بحث نيز علي رستميان آوازخوان و مدرس پيشکسوت آواز وارد بحث شد و گفت: «با اين توضيح به نظر مي‌رسد هر دو شما در يک نکته تفاهم داريد و در واقع مي‌خواهيد يک حرف واحد را بيان کنيد. غزنوي اما همچنان بر تکرار چندين و چندبارۀ رديف به ويژه روايت استاد عبدالله دوامي در نزد هنرجو در طي ساليان متمادي تأکيد کرد. اين بحث با ارائه چند ديدگاه ديگر توسط حاضران در پنل ادامه يافت.»‌
در ادامه مسيح سام خانيان (آوازخوان) به همراه عليرضا اميدي (تارنواز)، فرشيد فرهمند (ويولون) و ميلاد حيدري (تمبک) روي صحنه آمدند. اين خواننده آوازش را در ابوعطا خواند و تصنيفي را هم پايان‌بخش اجرايش قرار داد. سپس نوبت به اجراي گروه هگمتانه رسيد که از شهر همدان به نشست آيين آواز آمده بود. نوين خوش نوا خواننده و نوازنده عود، به همراه محمد ثابت راد (سرپرست گروه و تارنواز)، بهروز محمدي (ويولون) و حميد زارعي (تمبک) ارائه کنندگان اين اجرا بودند.
خوش نوا آوازش را در بيات ترک خواند در ادامه گوشه‌هاي دوگاه و حصار را عرضه کرد. دو تصنيف نيز که يکي در بيات ترک و ديگري در دستگاه شور اجرا شد از بخش‌هاي مختلف برنامه گروه هگمتانه بودند. امير مداح (خواننده) و حسن علي نژاد (سه تار نواز) اعضاي گروه بعدي بودند که به طور ناگهاني و در خلال برنامه جايگزين حسن گلپايگاني شدند. مداح از خوانندگان قديمي راديو و تلويزيون آوازش را در چهارپاره ابوعطا ارائه کرد و تصنيفي ساخته خودش هم پايان بحش اين اجرا بود.
در پايان عليرضا معيني مجري برنامه اعلام کرد که بيست و دومين نشست آيين آواز از ساعت 18 سه‌شنبه 29 خرداد در فرهنگسراي ارسباران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تلویزیون سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • (ویدیو) رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!
  • رقص و آواز دختران روی آنتن؛ تابوشکنی بی‌سابقه
  • (ویدئو) رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!
  • (تصاویر) کره‌ای‌ها به رقابت با میباخ و بنتلی می‌روند
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • اکبر گلپا؛ خاموشی صدایی که در گلهای رادیو گل کرد
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)