Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:37:39 GMT

زنجان به قطب گردشگری غذایی کشور تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۶۴۳

زنجان به قطب گردشگری غذایی کشور تبدیل می شود

زنجان – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این استان بسترهای لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری غذایی کشور را دارد و می تواند با همین عنوان هم در سطح ملی و جهانی مطرح شود.

یحیی رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین اهدافی که زنجان با برگزاری جشنواره های آش و غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم دنبال می کند، موضوع تبدیل شدن این استان به قطب گردشگری غذایی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: زنجان چنین پتانسیلی را در خود ایجاد کرده است که گردشگران بتوانند غذای کشورهای مختلف را در یک مکان و زمان در آن تجربه کنند.
رحمتی اظهار کرد: از سوی دیگر زنجان به دنبال افزایش ماندگاری گردشگران است و همین موضوع غذا هم می تواند به تحقق چنین هدفی کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی سال گذشته این استان از معبر گردشگری بودن خارج و به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: آمار سفرهای نوروزی هم نشان می دهد که زنجان شاهد افزایش 36 درصدی گردشگران با مقصد سفر به این استان بوده است.
رحمتی تاکید کرد: زنجان به عنوان استان برتر در رویدادهای بین المللی گردشگری در سطح کشور به علت برگزاری همین رویدادهای جشنواره آش و غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم انتخاب شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه به طور معمول یک سوم هزینه های سفر مربوط به غذا و خوراک است، باید از ظرفیت ایجاد شده در این استان برای افزایش تعداد گردشگران و ماندگار سازی آنان بهره گرفت.
زنجان هر ساله جشنواره استانی جغور بغور، گیلاس و جشنواره ملی آش را با حضور 31 استان و جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم را برگزار می کند.
در چهارمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم علاوه بر ایران، 15 کشور حضور داشتند.
3001/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري غذا رويداد فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود