Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@23:02:21 GMT

"قند خون بالا" را با این علامتها بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۶۸۹

'قند خون بالا' را با این علامتها بشناسید

به گزارش جهان نيوز به نقل الو دکتر، ازبالا بودن قند خون از اختلالات بدن است که در صورتی که ندانیم قند خون بالایی داریم خطرات وحشتناکی را به همراه خواهد داشت. در زندگی لازم است که هر فردی با علائم بیماری های رایج همانند قند خون بالا آشنا شوند تا از بیماری های  خطرناک دیگر که بر اثر قند خون بالا ایجاد می شود پیشگیری کنند،پس این مقاله را بخوانید تا علائم بالا بودن قند خون که نمی دانستید را بشناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاری دید یا گرسنگی دائم نشانه های خوبی در سلامتی بدن نیست. حتی اگر زخمهای شما در طولانی مدت خوب نمی شوند می تواند نشانه ای از بیماری قند خون باشد.

بالا رفتن سطح گلوکز در خون شروع بیماری قند خون می باشد که اگر به موقع شناسایی شود می توان درمان درستی انجام داد. پیشرفت بیماری قند در بدن آسیب های جدی و خطرناکی به همراه دارد. به منظور ثابت نگه داشتن سطح قند خون در حد سالم و نرمال نیاز به انسولین دارد.

این هورمون می تواند سطح قند خون را در انسان کنترل کرده و از پیشرفت بیماری قند خون جلوگیری کند. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در معرض خطر حملات سیستم ایمنی بدن هستند.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بدنشان انسولین بیش از حد نرمال تولید می کند و قادر به استفاده از این هورمون نیستند. با شناخت نشانه های بروز دیابت می توان به موقع از پیشرفت این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

*چه عواملی قند خون را افزایش می دهند؟

زمانی که شما بیماری در بدن دارید یا اینکه به استرس مداوم دچار هستید بدن شما هورمون مبارزه با استرس تولید می کند. این هورمون سبب بالا رفتن قند در خون شما می شود.

*از دیگر عواملی که سبب بالا رفتن قند خون می شود می توان به این نکات اشاره کرد:

داروهای دیابت، خوردن یا نوشیدن کربوهیدرات بیش از حد معمول، فعالیت کم یا ورزش نکردن، آسیب های ناشی از جراحی

بیماری های عفونی و مصرف برخی از داروها

*نشانه های قند خون بالا

زمانی که قند در خون شما بالا می رود بدن شروع به نشان دادن علائمی می کند. با گذشت زمان عروق خونی شما آسیب می بیند که این موضوع به خودی خود می تواند منجر به بروز عوارضی شود. حملات قلبی یا سکته های مغزی و بیماری های کلیوی و یا نارسایی کلیه از جمله بیماری های مرتبط با قند خون بالا است.

مشکلات عصبی و مشکلات پوستی مانند زخم ها و عفونت های پوستی با پیشرفت قند خون حاصل می شود. بروز این مشکلات و بیماری ها می تواند علائم پیدایش گلوکز بیش از حد نرمال در خون باشد.

*علائم مرتبط با قند خون

بی حسی و سوزن سوزن شدن اعضای بدن از عوارض دیابت است. گرسنگی های بیش از حد در افراد دیابتی وجود دارد. ولع مصرف مواد غذایی به دلیل اینکه بدن مدام به دنبال یک منبع انرژی جایگزین می گردد دیده می شود.

تکرر ادرار به دلیل آنکه خون در سطح کلیه پایین می آید در افرادی که به قند خون مبتلا هستند وجود دارد. تشنگی نیز از دیگر علامت های این بیماری است به دلیل آنکه کلیه ها عملکرد درستی ندارند تشنگی حاصل می شود.

افزایش و یا کاهش وزن  بیش از حد در افراد دیابتی همواره وجود دارد. به دلیل آنکه بدن نمی تواند چربی تولید شده در عضلات را به خوبی بسوزاند و به انرژی تبدیل کند اضافه وزن به وجود می آید.

به طور کلی در افراد دیابتی نوسانات شدید وزنی دیده می شود. هنگامی که سلول های بدن به درستی قادر به تولید انرژی نیستند فرد مدام احساس خستگی دارد.

از دیگر عوامل دیابت نداشتن تمرکز و مشکلات مربوط به حافظه همچنین سرگیجه و تاری دید شدید است. بالا بودن قند خون سبب می شود زخمها در دراز مدت بهبودی پیدا کنند.

در صورتی که این علامت ها در شما دیده می شود حتما پیگیر باشید و با پزشک خود مشورت کنید. دیابت از جمله بیماری هایی است که می توان با شناخت به موقع از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال در سفره سلامت دانش‌آموزان دبستان دخترانه ام‌کلثوم خلخال گفت: مصرف بیش از اندازه نمک موجب افزایش بیماری‌های فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان و در نهایت مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
دکتر عمران خسروی با بیان اینکه استاندارد مصرف نمک برای یک فرد سالم سه تا پنج گرم در روز است، اظهار کرد: بررسی وضعیت تغذیه در خلخال حاکی از مصرف میانگین بیش از ۱۰ گرم نمک در این شهرستان است.
رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال ضمن هشدار نسبت به عواقب وخیم مصرف بی‌رویه نمک افزود: مصرف نمک در سنین نوجوانی موجب بروز بیماری فشار خون بالا در سنین مختلف به خصوص میانسالی شده و منجر به بروز سکته‌های قلبی و مغزی و از دست دادن کلیه می‌شود.
خسروی یادآور شد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مردم ایران ۲ برابر مردم سایر کشور‌های جهان نمک مصرف می‌کنند و این در حالی است که مصرف شکر هم در ایران بیش از مصرف مردم سایر نقاط جهان است.
وی ادامه داد: در حالی که سرانه سالانه مصرف شکر در بین مردم جهان ۱۹.۵ کیلوگرم است این میزان در بین مردم کشورمان ۲۹ کیلوگرم در سال و ۹.۵ کیلوگرم بیش از مصرف شکر در سایر کشور‌های جهان است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال اضافه کرد: مصرف بی‌رویه شکر موجب ابتلای افراد به بیماری قند خون بالا، دیابت و سایر بیماری‌های ناشی از آن در این شهرستان شده است.
خسروی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اول مرگ میر در ایران است، افزود: چاقی، اضافه وزن، چربی بالا، قند خون بالا، فشار خون بالا، بیماری‌های متابولیکی و تنفسی از جمله بیماری‌های غیرواگیردار عروقی و قلبی در کشور است که به علت عدم رعایت تغذیه سالم، مصرف دخانیات و کم‌تحرکی افراد عارض می‌شود.
وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت و سلامت، (سلامت با مشارکت خانواده) از سوی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده است، اظهار کرد: بر اساس تعهد داده شده از سوی همه کشور‌های جهان از جمله ایران تا سال ۲۰۲۵ باید آمار ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار قلبی و عروقی ۲۵ درصد کاهش یابد.
خسروی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف و اجرای تعهد خود در قبال کاهش آمار بیماران قلبی و عروقی نیازمند همکاری مردم، رعایت تغذیه همراه با فعالیت روزانه حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه افراد هستیم.
رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال گفت: برای پرهیز از ابتلا به بیماری‎‌های قلبی و عروقی، تغییرعادت و کاهش مصرف نمک به عنوان سم سفید کاملا ضروری است.
خسروی اظهار کرد: سرانه مصرف شیر در ایران ۸۰ تا ۸۵ لیتر است برای رسیدن به سرانه مصرف جهانی شیر این میزان باید به ۲ برابر یعنی ۱۶۰ تا ۱۷۰ لیتر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از زنان و ۳۲ درصد از مردان در ایران دچار بیماری قند خون بالا هستند، اضافه کرد: علاوه بر این ۳۰ درصد مردان و ۳۶ درصد زنان از بیماری چربی خون بالا رنج می‌برند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سفره سلامت در مدارس خلخال

 

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال