Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:54:19 GMT

کشف ۲۱ تُن مواد مخدر در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۹۶۴

کشف ۲۱ تُن مواد مخدر در هفته گذشته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 21 تُن و ‏‏371 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات هفته اخیر 21 هزار و 371 کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته 12 هزار و 542  کیلو گرم بود، 70.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد افزایش دارد.

وی افزود: به طور تقریبی در قیاس با 8 هفته نخست سال گذشته که میزان کشفیات 113 تن بود، حجم کشفیات امسال با یک درصد افزایش به 114 تن رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کشف ۳.۵ تن مواد مخدر در ۴۵ روز

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 19 هزار و 139 کیلوگرم بوده که 89.6 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی نژاد خاطرنشان کرد: در این مدت نیز 1497 کیلوگرم حشیش، 436 کیلوگرم هروئین، 155 کیلوگرم مرفین،‏‏ 14 کیلوگرم شیشه، 495 کیلوگرم مواد پیش‌ساز، 1878 عدد قرص روانگردان و 127 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1877 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره 11.3 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بالغ بر 85 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با 7540 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود که معادل 35.3 درصد کشفیات کشور است و استان خوزستان با 2471 کیلوگرم، کرمان با 2262 کیلوگرم، خراسان رضوی با 1949 کیلوگرم، اصفهان با 1484 کیلوگرم، هرمزگان با 1296 کیلوگرم و فارس با 1161 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی نژاد افزود: از مجموع 1878 عدد قرص های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با 977 عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، 753 عدد استان گلستان، 34 عدد استان همدان  و 23 عدد مربوط به فارس است.

وی ادامه داد: تشدید فعالیت مسیر دریا عمده ترین دلیل افزایش کشفیات استان خوزستان است و نیازمند توجه جدی کمیته مقابله با عرضه استان است. چنانکه در هفته اخیر مشخصاً محموله 1138 کیلوگرمی تریاک از مسیر یاد شده وارد و در ماهشهر کشف شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با کاهش اندک نسبت به رقم  53.5  درصدی هفته قبل به 52 درصد رسیده است.

هادی نژاد گفت: طی این مدت، 199 دستگاه خودرو، 22 دستگاه موتور سیکلت، 6 قبضه سلاح و 25 دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشف مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است