Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:40:50 GMT

وقتی پدر سکوت فرزندش را می‌فهمد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۰۸۶

وقتی پدر سکوت فرزندش را می‌فهمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز منصوری به نمایندگی از موسسه «پیانو هفت» ناشر آلبوم «فصل سکوت» در ابتدای مراسم رونمایی از این آلبوم گفت: به اعتقاد من «فصل سکوت» یک آلبوم متفاوت برای خلوت هر شنونده‌ای است.

وی ادامه داد: فرهاد هراتی برای تولید این آلبوم با تمام سختی‌ها مبارزه کرد. آلبوم «فصل سکوت» تجربه دوم من با فرهاد هراتی بعد از انتشار آلبوم «زمین مقدس» است که امیدوارم تا چندین اثر بعد پایدار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد هراتی همیشه از مهربانی و صلح می گوید

نیما جوان مدیر موسسه «نشر و پخش جوان» هم بیان کرد: متاسفانه در جاهای دیگر دنیا جنگ است، اما خوشبختانه ما امشب برای هنر اینجا جمع شدیم. من امشب بسیار خوشبختم که اعلام کنم که فرهاد هراتی افتخار پخش آلبوم «فصل سکوت» را به ما واگذار کرد و امشب از من خواست که به صورت حسی درباره آلبوم برای شما صحبت کنم. همه ما فرهاد هراتی را می‌شناسیم و می‌دانیم که او سال‌هاست رهبری گروه کُر «نامیرا» را عهده دار است. آثاری که او تاکنون چه در اجراهای زنده و چه در آلبوم‌هایش شنیده‌ایم همیشه رنگ و بوی صلح، مهر و محبت داشته و من حتم دارم که آلبوم جدید او بر دل ها خواهد نشست.

وی گفت: بدانیم کپی رایت چرخ دنده‌های هنر را روان‌تر خواهد کرد. من تردید ندارم آلبوم «فصل سکوت» هدیه بسیار ارزشمندی است که می‌توانید آن را به عزیزانتان هدیه دهید.

خاطره سازی با موسیقی در یک فضای دل انگیز

عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران هم بعد از صحبت‌های جوان از انتشار آلبوم «فصل سکوت» ابراز خرسندی کرد و گفت: در چنین فضای خوب و خاطره انگیزی باید خاطره سازی کرد و امشب به جهت انتشار آلبوم «فصل سکوت» شب خاطره انگیزی برای اهالی موسیقی است که به روایت عزیزانی که در کلیپ صحبت کردند حرفی برای گفتن دارد. به عنوان کسی که هم در عرصه موسیقی و هم در عرصه شعر به فعالیت مشغول است باید بگویم هروقت اثری را می‌شنویم باید بتوانیم در ذهن خود کلامی را هم متبادر کرده و آن را زمزمه کنیم.

وی ادامه داد: خاطرم هست استاد محمدرضا شجریان در بزرگداشت استاد جلیل شهناز که سال‌ها پیش توفیق برگزاری آن را در فرهنگسرای ارسباران داشتم می‌گفت «استاد شهناز همواره آوازی ساز می‌زند». حتی چندی قبل در مستندی مشاهده کردم که استاد کسایی از بزرگان موسیقی ایران به پسرش جواد گفت «وقتی ساز می‌زنی در ذهن خود شعری را مرور کن». به هر حال هر چند موسیقی وابسته به کلام نیست اما می‌تواند خارج از کلام، بیان خود را داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تصریح کرد: من این افتخار را داشتم که پیش از انتشار رسمی اثر دوبار آلبوم «فصل سکوت» فرهاد هراتی را بشنونم و وقتی شنیدم باید اذعان کنم تقویم و پاره تنی از فرهاد هراتی را دیدم که به وضوح در این اثر جاری است. این آلبوم اثری سهل و ممتنع است که مخاطب تا فکر می‌کند یک تم از قبل شنیده شده را می‌شنود بلافاصله حرف‌های جدیدی مطرح می‌کند و اجازه نمی‌دهد شما درگیرکارهای دیگران شوید.

سجادی در در بخش پایانی صحبت‌های خود عنوان کرد: سکوت بخش مهمی از موسیقی است و امشب خیلی خوشحالم چنین اثر قابل تاملی در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران رونمایی می‌شود. این اثر غیر از هنرمندی فرهاد هراتی نوازندگان شایسته دیگری هم دارد که از نظر روحی به فرهاد هراتی نزدیک هستند. به اعتقاد من او در این آلبوم ققنوس وار زنده می‌شود و طبق گفته رولان بارت یا میشل فوکو که مولف با اثر قبلی خود می‌میرد و با اثر جدید زنده می‌شود، تولد دوباره فرهاد هراتی با این آلبوم جدید را تبریک می‌گویم.

من مجبور شدم تهیه کننده کارهایم باشم

فرهاد هراتی آهنگساز آلبوم «فصل سکوت» هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد ناصر چشم آذر گفت: من برای انتشار این آلبوم در جایگاهی قرار گرفتم که کار من نیست. من مجبور شدم تا برای امنیت کار، خودم تهیه کننده باشم و از این فرزندی که تازه متولد شده مراقبت کنم. به هر صورت از سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تشکر می‌کنم که به عنوان یک آرتیست و یک انسان جسور باعث شد تا این مراسم را در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار کنم.

هانا هراتی فرزند فرهاد هراتی هم در این مراسم ضمن دریافت نمادین آلبوم «فصل سکوت» از مادربزرگش بیان کرد: من می‌دانم از این به بعد اگر این آلبوم را ببینم قوی‌تر از قبل از جای خود بلند می‌شوم و البته هیچ چیزی بهتر از این نیست که یک پدر سکوت دخترش را بفهمد.

پخش کلیپی از روند ضبط و تولید آلبوم «فصل سکوت»، پخش یک فیلم مستند کوتاه با تعدادی از هنرمندان و منتقدان مطرح موسیقی کشورمان درباره آلبوم «فصل سکوت»، پخش فیلمی از فرهاد هراتی درباره چگونگی ساخت و نمایش یک کلیپ تصویری از موسیقی آلبوم «فصل سکوت» بخش‌های دیگر این مراسم رونمایی را تشکیل می‌دادند.

محمد سریر، علیرضا عصار، پویا نیک پور، علی جعفری پویان، احسان غلامی، فقیه نصیری، آیدین الفت، رضا خسروی، علی اوجاقی، نیما جوان، مهندس ریاضی، سید عباس سجادی، فرید حامدی، امید نیک بین، علی مرادخانی، علی تفرشی آرمان موسی پور، بهرام دهقانیار از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 4300142 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی فرهاد هراتی موسیقی تلفیقی تئاتر ایران جشنواره فیلم کن فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند کنسرت موسیقی فیلم کوتاه نمایشگاه نقاشی ماه مبارك رمضان درگذشت چهره ها رادیو نمایش سریال ایرانی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شهادت ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی نوشت: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه‌ تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در روز جهانی آزادی مطبوعات درباره شهادت خبرنگاران فلسطینی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت:‏در روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: تنها طی هفت ماه و در سکوت کر کننده کشورهای غربی مدعی آزادی مطبوعات و بی‌تفاوتی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، بیش از 140 خبرنگار فلسطینی راوی حقیقت، قربانی جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها و آزادی بیان شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه‌ تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند!

به گزارش تسنیم، 210 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که به گفته سازمان ملل به قدری ویرانه از خود به جا گذاشته است که بازسازی غزه ممکن است 80 سال زمان ببرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون 34596 نفر در غزه به شهادت رسیده و 77816 نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر سازمان امدادرسانی غزه نیز خبر داده است که بالغ بر پیکر 10 هزار فلسطینی زیر آوار ساختمان‌ها مانده و در سایه وجود مواد منفجره در زیر آوارها و همچنین نبود امکانات لازم، تفحص پیکر همه شهدا 3 سال طول خواهد کشید.

در این بین سازمان یونسکو نیز جایزه سالانه آزادی مطبوعات را به خبرنگاران غزه اختصاص داد و نقش آن‌ها را ستود.

روز 210 طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزهحمله جدید صهیونیست‌ها به خبرنگاران در مرکز غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی
  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • عکس| تصویری جالب از گریم فرهاد آئیش در نقش گالیله
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز