Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از آبادان ؛عامر کعبی عضو كميسيون اقتصادی مجلس ، با اشاره به تحولات اخیر در موضوع برجام و بدعهدی ایالات متحده آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره متعهد و پایبند به تعهدات خود بوده و در مسیر استیفای حقوق ملت ایران حرکت کرده است اما این آمریکا است که همواره ناقض قطع‌نامه‌های بین المللی و حقوقی جامعه جهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به رایزنی‌های اخیر دیپلماسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران بورس کشور در قالب هیئتی اقتصادی و پارلمانی به کشور روسیه سفر کردیم تا با کشورهای منطقه و در حال توسعه روابط اقتصادی و تجاری بیشتری را فراهم کرده و بسترهای افزایش حجم صادرات را مهیا کنیم.
 
عضو كميسيون اقتصادی مجلس با توجه به برگزاری دیدارهای مختلف این هیئت پارلمانی و اقتصادی که متشکل از جمعی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مدیران ارشد بورس کشور بود، گفت: در تلاشیم تا با تقویت مناسبات و دیپلماسی اقتصادی، حجم مبادلات تجاری را افزایش داده و از ظرفیت‌های مشترک بهره ببریم.
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آستانه قزاقستان، افزود: در تلاشیم تا با ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و پنج کشور اوراسیا متشکل از روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تعرفه های صادرات کالا را کاهش دهیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنا داریم میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، منطقه آزاد تجاری ایجاد کنیم که طی آن طرفین قادر به داد و ستد کالا به مدت چهار سال خواهند بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عضو كميسيون اقتصادی مجلس ایران اکونومیست اوراسیا منطقه آزاد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها