Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:10:29 GMT

سند توسعه روستایی اردکان تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۱۰۶

سند توسعه روستایی اردکان تدوین می شود

یزد - ایرنا - معاون فرماندار ارکان گفت: سند توسعه روستایی این شهرستان با رویکرد توانمند سازی جوامع روستایی تدوین می شود.

به گزارش ایرنا 'مصطفی پوردهقان' رو شنبه در نشست تدوین و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی و ابلاغ تسهیلات خوب و کم‌بهره به این مناطق افزود: در حوزه گردشگری در روستاها ظرفیت و پتانسیل خوبی وجود دارد اما از آن‌ها به‌درستی استفاده ‌نشده که باید موضوع گردشگری روستایی فرهنگ‌سازی و کار مطالعاتی و علمی مناسبی در این راستا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: برخی از روستاهای شهرستان اردکان در برنامه ششم توسعه بعنوان روستای هدف برگزیده‌شده‌اند که باید به‌منظور جهت‌گیری‌های کلان اشتغال‌زایی در این روستاها و برای دستیابی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های روستاهای هدف و ایجاد کسب‌وکار پایدار در این مناطق تلاش کرد.
معاون فرماندار اردکان درادامه تصریح کرد: این شهرستان دارای جمعیتی بالغ‌بر 98 هزار نفر است که با وسعت 24 هزار کیلومترمربعی حدود 33 درصد از وسعت استان یزد را به خود اختصاص داده است.
پوردهقان با بیان اینکه اولین مزیت شهرستان اردکان داشتن نیروی انسانی خلاق و نخبه است که چندین سال در کنکور سراسری رتبه‌های ممتازی را کسب کرده است تصریح کرد: ظرفیت‌های معدنی این شهرستان یکی دیگر از این مزیت‌هاست و بر اساس این دو مزیتT سند چشم‌انداز شهرستان تدوین‌شده است.
وی یادآور شد: بر اساس ظرفیت‌های معدنی موجود در شهرستان زنجیره فولاد شکل‌گرفته و حلقه نهایی این زنجیره که شامل نورد فولاد است طی 6 ماه آینده افتتاح‌شده و این زنجیره تکمیل خواهد شد.
پوردهقان با بیان اینکه ما در شهرستان دغدغه بیکاری نداریم و نرخ بیکاری در بین مردان حدود سه و نیم درصد است اظهار کرد: دغدغه ما بیکاری بانوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
این مسئول ادامه داد: ما به نسبت سایر شهرستان‌ها و بعضی از استان‌ها دغدغه اشتغال نداریم اما ازلحاظ کیفیت به واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی متصل هستیم و این موضوع، خلاقیت و تفکر افراد و کارآفرینی را از بین برده است که به‌عنوان نقطه‌ضعف درزمینه اشتغال محسوب می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون فرماندار تدوين سند توسعه شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه