Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@20:18:55 GMT

ایلام| ۱۴ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در ایلام مسموم شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۱۴۳

ایلام| ۱۴ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در ایلام مسموم شدند

معاون غذا و دارو استان ایلام گفت: ۱۴ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در ایلام مسموم شده اند. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ استانها ایلام نظرات

مهتاب شاهماری در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم از ایلام، با اشاره رویش قارچ های وحشی که در بارش های بهاری در سطح استان ایلام به وفور یافت می شود اظهار داشت: 14 مورد مسمومیت با قارچ سمی در استان گزارش شده است و شهروندان عزیز استان ایلام از مصرف این گونه قارچ ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو استان ایلام گفت: این روزها و در حال و هوای مطبوع بهاری طبیعت گردی و گشت و گذار در دامن طبیعت بیشتر شده، گیاهان خودرو هم سر از دل خاک بیرون آورده اند و اغلب افراد به طمع ارگانیک بودن این گیاهان وحشی و خواص بسیاری که دارند از این فرصت استفاده کرده و مشغول جمع آوری این گیاهان خودرو می شوند.

شاهماری بیان کرد: یکی از گیاهان وحشی پرطرفدار قارچ ها هستند، این ماده پرارزش خوراکی اتفاقا طرفداران بسیاری هم دارد و حالا نوع پرورشی آن در جهان یک صنعت پرسود برای خودش دست و پا کرده است.

وی گفت: نوع وحشی و خودرو قارچ ها هم خوراکی هستند و هم غیرخوراکی که نوع غیرخوراکی آن سمی بوده و خوردن آن ها به حدی خطرناک است که خوردن چند لقمه از آن ها می تواند کبد، کلیه و حتی مغز را از کار بیاندازد.

وی با اشاره به این که تشخیص سمی و غیر سمی بودن قارچ های کوهی هم به همین راحتی ها نیست و حتی کسانی که ادعا می کنند در این زمینه متخصص هستند گاها نمی توانند این موضوع را تشخیص دهند گفت: شهروندان عزیز آگاه باشند تمامی قارچ ها خوراکی نبوده و خطر مسمومیت و مرگ با آن ها وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه ایلام تاکید کرد و گفت: از دست زدن، تست کردن با دهان و مزه کردن آن ها جدا بپرهیزید و در صورت تمایل به مصرف قارچ ها، از قارچ های خوراکی بسته بندی دارای مجوز استفاده کنید.

وی به گزارشاتی مبنی بر مسمومیت 14 نفر  در اثر مصرف قارچ های سمی در استان ایلام  اشاره و تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیانتان، از مصرف قارچ های خودرو و وحشی خودداری کنند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد

 منیری  با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیر انجام می‌شود باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغالزایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد به دلیل آب و هوای خاص خود و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف مناسب تولید قارچ است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • خواص درمانی رازیانه
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • قارچ خودرو نخورید
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!