Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@18:30:09 GMT

نشست صدر با سفرای سوریه، عربستان، ترکیه و اردن+عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۲۳۷

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز گذشته –جمعه- در ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید این کشور در نشستی مشترک با سفرای ترکیه، اردن، سعودی، سوریه و کویت در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه رسمی دفتر صدر در این باره آمده است: صدر روز جمعه با مجموعه‌ای از سفرای کشورهای همسایه شامل «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در عراق، «منتصر الزعبی» سفیر اردن، «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان، «سطام الندندح» سفیر سوریه و «سالم الزمانان» سفر کویت در شهر نجف عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه منتشر شده، صدر در این نشست با سفرای کشورهای عربی درباره حمایت کشورهای همسایه از روند سیاسی عراق با هدف دوری این کشور از افراطی‌گری رایزنی کرد.

صدر در این نشست تاکید کرد که مبدا روابط با کشورهای همسایه بر یک اصل اساسی استوار است و آن این است که کشورهای همسایه دوست هستند و نه دشمن.

وی همچنین خواستار تقویت روابط در خدمت منافع ملت‌ها و اهداف آنها شد.

این روحانی برجسته عراق با بیان اینکه هر اتفاقی که در کشورهای همسایه رخ می‌دهد سایه‌اش بر عراق می‌افتد و برعکس، خواستار آن شد که کشورهای همسایه در مسیر تشکیل دولتی تکنوکرات بدون دخالت در امور داخلی این کشور از عراق حمایت کنند.

این دیدار در راستای تحرکات صدر طی چند روز گذشته برای تشکیل دولت عراق ضمن ائتلاف با دیگر جریان برگزار شد. ائتلاف سائرون به رهبری صدر توانست ۵۴ کرسی پارلمان را از آن خود کند.

مقتدی صدر همچنین در این راستا پنجشنبه گذشته با «عمار حکیم» رهبر جریان صدر عراق دیدار و با وی درباره تشکیل حکومت عراق گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین بر ضرورت تشکیل دولتی به دور از طایفه‌‌گرایی و دشمنی تاکید کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عربستان مقتدی صدر اردن عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند