Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@23:37:09 GMT

تدوین کد توزیع برق برای نخستین بار در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۲۴۴

تدوین کد توزیع برق برای نخستین بار در کشور

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حصول اطمینان از امنیت عرضه و شبکه برق (در سطح انتقال و توزیع) و همچنین تامین پایایی در انجام فعالیت‌های این صنعت، نیازمند حضور قانونمند فعالان صنعت برق در این عرصه بوده و یکی از چالش‌های مهم در این زمینه، طراحی و برقراری یک نظام کارآمد و اثربخش برای موارد فنی و حقوقی نحوه اتصال مشترکان و توزیع کنندگان و تامین کنندگان برق به شبکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت‌های روزافزون علمی در فراهم آوردن فناوری‌های جدید تولید انرژی و گسترش مولدهای مقیاس کوچک در سطح شبکه، در کنار اهمیت توجه به حقوق مصرف کننده از جمله عواملی هستند که تهیه و تدوین سندی همه جانبه را در این باره اجتناب ناپذیر می کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده، از میان تمامی کدهای صنعت برق که در کشورهای مختلف وجود دارند، کد توزیع برق، بیشتر شامل جنبه های فنی مربوط به اتصال و استفاده از شبکه توزیع توسط توزیع کنندگان مجاز برای ایجاد یک سیستم کارا، هماهنگ و اقتصادی در سطح توزیع می شود.

به طوری‌که کد توزیع روش‌های روزمره‌ای را تعیین می کند که نحوه برقراری ارتباط میان توزیع کنندگان مجاز و مشترکان و کاربران سیستم توزیع در شرایط عادی و اضطراری، نحوه اتصال واحدهای تولیدی و مشترکان به سیستم توزیع و مواردی از این دست را مشخص کند.

بنابراین گزارش، به منظور مدیریت و نظارت مناسب در ابعاد فنی شبکه برق و ایجاد ارتباط اثربخش‌تر با کاربران سیستم توزیع و تعیین دقیق وظایف و مسوولیت های آنها برای اتصال به شبکه و استفاده از آن صنعت توزیع برق در ایران نیازمند تدوین کد توزیع و کد شبکه است.

بر این اساس طرحی با عنوان نیازسنجی تدوین کد توزیع صنعت برق ایران با راهبری معاونت هماهنگی و نظارت بر توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر با راهبری دفتر فنی و مهندسی توزیع توانیر، با همکاری پژوهشگاه نیرو در حال انجام است.

در این مطالعه تحقیقاتی پس از بررسی کدهای توزیع برق و تعیین جایگاه کدها در ساختار قانونی و نهادی صنعت برق سایر کشورها، سرفصل های مورد نیاز برای تدوین کد توزیع در ایران با توجه به اسناد و قوانین موجود تعیین می شود.

در ادامه تلاش می شود تا با تشکیل تیم های خبره، پیش نویس هر یک از این سرفصل ها مطابق با شرایط شبکه برق ایران نگاشته شده و در نهایت در جلسات با سیاستگذاران و خبرگان مفاد کدها تایید شده و کد توزیع تهیه می شود.

بر اساس این گزارش معاونت هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرد از پیشنهادات و نظرات خبرگان در این زمینه استقبال می کند.

402

توزیع برق نظارت تولید برق تولید انرزژی شبکه توزیع مدیریت پژوهشگاه نیرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توزیع برق نظارت تولید برق شبکه توزیع مدیریت پژوهشگاه نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰میلیارد ریال به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد ریال در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر تزریق نقدینگی به بورس انرژی را  یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق دانست و گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

وی افزود: در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به 121 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در همین راستا 32 شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی 46 درصد و سهم نیروگاه های دولتی 54 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد