Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@06:33:40 GMT

راهپیمایی بزرگ حمایت از فلسطین در استانبول

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۲۸۴

رأی الیوم گزارش داد، این تظاهرات در ترکیه پس از شهادت حدود ۶۰ فلسطینی در روز دوشنبه خونین غزه توسط نیروهای رژیم اشغالگر و به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با حضور نیم میلیون تن از مردم برگزار شد.

معترضان در این تجمع که با شعار "لعنت بر ظلم و حمایت از قدس" برگزار شد، تصاویری از مسجدالاقصی و قبه الصخره با خود حمل کردند و شعارهایی در مخالفت با رژیم اشغالگر سردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این تظاهرات که پرچم هایی از فلسطین و ترکیه را در دست داشتند ضمن همدردی با شهدای روز دوشنبه راهپیمایی بازگشت جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اردوغان طی سخنرانی در مقابل تظاهرکنندگان ضمن اعلام حمایت از جنبش حماس، این جنبش را حامی مسأله و ملت فلسطین توصیف کرد.

انگلیس: سفارتمان را به قدس نمی‌بریم

از سوی دیگر، دومینیک چیلکات، سفیر انگلیس در ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که جمعه در آنکارا داشت، اظهار کرد: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اشتباه است و انگلیس چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

سفیر انگلیس گفت: همانگونه که می‌دانید، ما سفارتمان را به قدس انتقال نخواهیم داد و این اقدام آمریکا را اشتباه می‌دانیم.

وی در رابطه با روابط دوجانبه انگلیس و ترکیه نیز گفت: ما در سه زمینه حمایت کنسولی از شهروندانمان در خارج، ترویج رونق اقتصادی انگلیس و همچنین محافظت از مرزهای کشور با کشورهای دیگر همکاری می‌کنیم که ما در هر سه زمینه به شراکت ترکیه نیاز اساسی داریم. ما برای مقابله با تمامی تهدیدات که به دنبال ناامن کردن انگلیس وترکیه هستند خصوصا تهدیدات گروهک های تروریستی، با ترکیه همکاری خواهیم کرد.

چیلکات در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره همکاری انگلیس با ترکیه در مسأله فلسطین، تصریح کرد: اردوغان و ترزا می، نخست وزیر انگلیس طی نشستی که در انگلیس داشتند بار دیگر بر مواضع خود در این باره، تأکید کردند.

این مقام انگلیسی در ادامه تأکید کرد: ما یک هدف مشترک با ترکیه داریم وآن حمایت از تلاش‌ها برای حل وفصل مسأله فلسطین و اسرائیل، پایان دادن به خشونت و دستیابی به یک توافقنامه عادلانه برای فلسطین است.

اردوغان که به انگلیس سفر کرده بود پس از اقامت سه روزه خود در این کشور و دیدار با ملکه و نخست وزیر انگلیس، سه شنبه به ترکیه بازگشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فلسطین استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد

به گزارش همشهری انلاین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت: آنکاراتمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

کد خبر 840957 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترکیه خبر ویژه اسرائیل

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • خروش جوانان باروق در حمایت از مردم مظلوم فلسطین + فیلم
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • مردم آماده راهپیمایی متفاوت در روز قدس امسال هستند
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی