Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:47:53 GMT

توسعه راه های البرز نیازمند نگاه ملی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۳۸۷

توسعه راه های البرز نیازمند نگاه ملی است

خبرگزاری شبستان: استاندار البرز گفت: معضلات راه های البرز باید با دید ملی بررسی و رفع شود چراکه علی رغم وسعت کم، بار سنگینی از ترافیک کشور را بر دوش دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز و به نقل از استانداری البرز، دکتر محمدعلی نجفی در جلسه بررسی روند تکمیل فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج که در استانداری برگزار شد با اشاره به حجم بالای ترددهای دورن و برون شهری کرج افزود: رشد سریع جمعیت استان البرز، تسریع در توسعه راه ها و حمل و نقل عمومی را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از بدو ورود به استان به دلیل مطالعات گسترده ای که پیرامون وضعیت راه ها و میزان تردد خودرو ها در البرز داشتم، با اهتمام ویژه ای بهمراهی مسئولان مربوطه در جهت تسریع در روند پروژه ها وارد میدان شدیم.

نجفی راه اندازی قطار شهری کرج را یک ضرورت غیرقابل انکار برای جمعیت رو به رشد این کلانشهر دانست و گفت: بهره برداری از قطار شهری کرج بار بزرگی از ترافیک درون شهری را کاهش می دهد.

وی افزود: در گذشته این پروژه به دلایل موانعی که سر راه داشت، متوقف شده بود از این رو با پیگیری های جدی مجموعه استان، دوباره احیا شده و با روند خوبی در حال پیشرفت است.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون حدود ۵۳۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که بزودی این تعداد برای تسریع در کار به هزار نفر می رسد.

وی گفت: بر اساس تعهد پیمانکار، فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج در مدت ۳۶ ماه به بهره برداری می رسد بنابراین نظارت های جدی برای تحقق این وعده صورت می گیرد.

نجفی افزود: پروژه مدتی بلاتکلیف بوده و کاری در آن صورت نمی گرفت به همین دلیل اعتبارات دولت آن متوقف شده بود، اکنون با چنین روندی به طور قطع اعتبارات را دریافت خواهیم کرد.

البرز بار سنگین ترافیک حاصل از ترددهای کشوری را به دوش می کشد

رییس هیات مدیره شستا نیز در این نشست با اشاره به اینکه راه های پرتردد البرز نیازمند توسعه سریع است افزود: البرز بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای راه های خود را در اختیار مسافران گذری قرار داده است.

اکبر ترکان بر ضرورت دریافت عوارض ورود و خروج آزادراه تهران کرج تاکید کرد و افزود: این عوارض باید صرف توسعه راه های البرز شود چراکه بار سنگینی از تردد ملی را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: برای راه اندازی قطار شهری کرج با اهتمام جدی حضور داریم.

در پایان این نشست نیز با حضور استاندار البرز، رییس هیات مدیره شستا و جمعی از مسئولان استانی و شهری بازدیدی میدانی از روند تکمیل فاز یک خط ۲ قطارشهری کرج صورت گرفت.

بر اساس گزارش پیمانکار طرح، فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۱۴ کیلومتر تاکنون در مجموع ۳۲.۰۵ پیشرفت داشته است.

اقدامات مورد نیاز برای تسریع در بهره برداری از این طرح، انجام مراحل کاری و فروش حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، تخصیص حداقل ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان از بودجه شهرداری کرج، پیگیری و واگذاری حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تهاتر املاک، انجام مقدمات و تخصیص فاینانس خارجی، پیگیری و تخصیص ۱۸۷ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رییس جمهوری، است.

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام خبرگزاری شبستان مجلس دولت انتقال سفارت آمریکا به قدس فلسطین نمایشگاه کتاب تهران قرآن کریم مساجد توسعه راه ها نگاه ملی استانداری البرز قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه افزود: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام مجتبی (ع) هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تاخیر داده می‌شود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام "عزت قرآنی" می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

وی گفت: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد این برخلاف عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورای قرآنی، کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

وی افزود: حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

دیگر خبرها

  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ است / هر فعل اقتصادی نیازمند انضمام نگاه فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام