Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

واگذاری مجدد مالکیتِ «گروه ملی فولاد ایران» به بانک ملی، بارقه‌ای از امید در دل کارگران این واحد صنعتی، روشن کرده‌است.

این کارگران می‌گویند: امیدواریم با این واگذاری، اوضاع بهتر شود و معوقات مزدی ما پرداخت شود.

این کارگران که حق سنوات و مزایای مزدی آنها از سال گذشته پرداخت نشده، تغییر مالکیت کارخانه و انتقال از بخش خصوصی به بانک ملی را به فال نیک می‌گیرند و می‌گویند: حدود 3500 کارگر این کارخانه‌ی صنعتی که همه کارگران فنی و ماهر هستند، در ماه‌های گذشته اوضاع اسفناکی را تجربه کردند و روزگار نامناسبی داشتند؛ توقع داریم ورق برگردد و مطالباتمان به زودی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی بحرینی مقدم (معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان) نیز این اتفاق را «مثبت» توصیف کرد و گفت: بانک ملی در حال حاضر مالک گروه ملی فولاد ایران است و باید امورات این کارخانه به‌صورت جدی ازسوی این بانک دنبال شود.

وی افزود: در آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای گروه ملی فولاد ایران مصوب شده است تا آقای موسوی به عنوان مالک، این کارخانه را اقاله کند و کارخانه را به بانک ملی بازگرداند. از نظر ما بانک ملی در حال حاضر مالک گروه ملی فولاد ایران است و باید امورات این کارخانه به صورت جدی از سوی این بانک دنبال شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: مصوبه‌ای در ستاد تسهیل کشور برای گروه ملی فولاد ایران درنظر گرفته شده تا 50 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش این کارخانه، از سوی بانک ملی به گروه ملی فولاد ایران ضمانت نامه داده شود تا بتواند مواد مصرفی مورد نیاز را تامین کند.

بحرینی مقدم عنوان کرد: این 50 میلیارد تومان در ستاد تسهیل ملی مصوب شده است و مسئولان گروه ملی باید دنبال کنند و ضمانت نامه را از بانک ملی دریافت کنند تا از آن به عنوان سرمایه در گردش استفاده و خط تولید کارخانه را فعال کنند.

وی با بیان اینکه موسوی دیگر مالک گروه ملی فولاد ایران نیست، ادامه داد: انتظار داریم تا بانک ملی سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه را تامین کند و همچنین هیات مدیره جدید گروه ملی فولاد ایران از سوی این بانک منصوب شود تا خط تولید کارخانه فعال و نسبت به پرداخت حقوق کارگران و کارکنان اقدام شود.

کارگران گروه ملی فولاد ایران که به اختصار فولاد اهواز نامیده می‌شود بارها در اعتراض به شرایط نامناسب شغلی خود مقابل استانداری خوزستان و دیگر نهادهای مسئول، تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار رسیدگی استاندار به شرایط شغلی خود شدند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فولاد بخش خصوصی ایران سرمایه حقوق پارس کارخانه کارگران بانک ملی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی بانک ملی در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید

بالاترین میزان واگذاری بنگاه ها و اموال هلدینگ آینده پویا از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران با برگزاری بیش از ۱۳ مرحله مزایده عمومی در سال ۱۴۰۲ رقم خورد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا موفق شد  تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم، در طول سال گذشته 28 هزار میلیارد ریال از اموال،دارایی ها و شرکت های تابعه خود را واگذار کند.

این میزان واگذاری در سال 1402 نسبت به سال 1401 با ثبت رشد 602 درصدی منجر به بالاترین میزان ریالی واگذاری در این هلدینگ زیر مجموعه بانک ملی ایران شده است.

گفتنی است بانک ملی ایران  در سال جاری نیز روند واگذاری ها را با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی دولت محترم و در راستای تحقق شعار سال که با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»مزین شده است،با قدرت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین جزئیات درباره مالکیت دو تیم پرطرفدار | زمان اعلام نام خریداران پرسپولیس و استقلال مشخص شد + فیلم
  • سند واگذاری استقلال و پرسپولیس منتشر شد + جزئیات | متقاضیان تا چه روزی فرصت دارند؟
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • پیشتازی بانک ملی در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • راهنمای جامع خرید ورق سیاه