Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:08:06 GMT

تکمیل مترو پرند چشم انتظار حمایت دولت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۶۰۱۹

تکمیل مترو پرند چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ مهندس علی امام  با اشاره به وضعیت مترو پرند با بیان اینکه در سنوات گذشته بر اساس مصوبات بالادستی، مجری دو خط مترو پرند و اسلامشهر، شهرداری تهران انتخاب شده است، گفت: در بودجه سنواتی کشور نیز برای این دو خط مترو ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ردیف بودجه اعتبارات دولتی خطوط متروی تهران در سال‌های اخیر کاهش یافته و امسال نیز این رقم ناچیز تقریبا نصف شده است، گفت: بودجه ساخت متروی اسلامشهر در سال جاری حدود ۲۰میلیارد تومان است که این مبلغ آنقدر نسبت به هزینه‌های اجرای خطوط مترو اندک است که نمی‌شود با آن کار موثری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام با بیان اینکه در مورد مترو اسلامشهر هنوز اقدام عملی انجام نگرفته است؛ گفت: چرا که با اینکه ۲۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۶ ردیف داشت، اما تخصیص داده نشد.  در مترو پرند نیز با آنکه شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی هستیم، اما در انتظار تامین مالی از سوی دولت هستیم؛ چرا که با این اعتبارات نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با این اعداد ناچیز در صنعت مترو کاری انجام داد، گفت: راه حل اساسی حل مشکل مترو حومه، تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای است تا بتوانند با اختیاراتی که دارند ساخت مترو در حومه را پیش ببرند.

امام با بیان اینکه مترو پرند از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده و از فرودگاه تا پرند نیز به طول ۱۹ کیلومتر باقیمانده است، گفت: این در حالیست که ۱۴ کیلومتر مترو از فرودگاه امام (ره) تا پرند یک لاینش کاملا تمام شده و تنها یک لاین آن باقیمانده است. اما واقعا با بی‌پولی نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم پول مردم شهر تهران را خرج خارج از شهر کنیم، گفت: پیمانکار مترو فرودگاه تا پرند پای کار است، اما به شرط آنکه از او حمایت مالی شود؛  چرا که مترو پرند جزء تعهدات دولت است و باید دولت فکری به حال تامین منابع آن کند.

 

 

 

 

منبع : ایسنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پول دولت شهر تهران فرودگاه مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از نقاط حادثه خیز ترافیکی شهر اراک اظهار کرد: هفدهم آذرماه سال گذشته، زیرگذر پروژه تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) افتتاح شد همچنین در بهمن ماه پارسال، مسؤولان شهری وعده تکمیل پروژه تقاطع غیرهم سطح امام خمینی (ره) را تا پیش از اتمام سال دادند که تکمیل آن با گذشت یک‌ماه از سال جدید، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: در بازدید اخیر از این پروژه، وضعیت نابسامان همزمان فعالیت کارگران با عبور خودروها از زیرگذر را شاهد هستیم که هر لحظه احتمال بروز خطر جانی برای کارگران وجود دارد که باید نسبت به آن تدابیر ویژه ای اندیشه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: هر پروژه جاده‌ای که زیربار ترافیکی می‌رود مستلزم برخورداری از روشنایی، آسفالت و سایر پیش‌نیازهای عبور و مرور است که در خصوص این پروژه، این مهم به طور کامل رعایت نشده است و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت کیفری و مدنی متوجه شهرداری خواهد بود.

خیرمند ادامه داد: امید است شهرداری در خصوص پیشبرد این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد و مواردی نظیر آسفالت مطلوب، کانال‌های عرضی آب سطحی را با کیفیت مطلوب و مدت زمان سریع‌تری انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: انتظار است مسؤولان شهری در خصوص زمان‌بندی افتتاح پروژه‌ها، وعده واهی ندهند و اعتماد عمومی را خدشه دار کنند و تمامی اظهار نظرات و وعده‌های آنها باید براساس نظرات و اقدامات کارشناسی و تخصصی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: پیشبرد صحیح و بی نقص پروژه‌های شهری، ضرورتی بی بدیل است و شهرداری به عنوان دستگاه مسؤول در اجرای پروژه‌های شهری باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 6086498

دیگر خبرها

  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها