Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@11:54:42 GMT

جينا هاسپل؛ زني شکنجه‎گر در هيبت رئيس سيا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۶۰۲۶

جينا هاسپل؛ زني شکنجه‎گر در هيبت رئيس سيا

خبرگزاري آريا - سناي آمريکا اواخر هفته گذشته در نهايت به جينا هاسپل به عنوان نخستين زن براي تصدي رياست سازمان سيا راي داد اما بسياري از مقامات آمريکايي با اشاره به ارتباط وي با شکنجه‌هاي وحشيانه در گذشته درباره عواقب اين انتخاب هشدار دادند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، سناي آمريکا در نهايت به جينا هاسپل به عنوان نخستين زن براي تصدي رياست سازمان سيا راي داد اما بسياري از مقامات آمريکايي با اشاره به ارتباط وي با شکنجه‌هاي وحشيانه در گذشته درباره عواقب اين انتخاب هشدار داده و گفته‌اند که اين انتخاب اشتباه خطرناکي به شمار مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه خبري «ميدل ايست آي» در گزارشي به اين موضوع پرداخته و مي‌نويسد: عليرغم وجود نگراني‌هايي از ارتباط جينا هاسپل با تاکتيک‌هاي خشن بازجويي در يکي از تاريک‌ترين فصل‌هاي سازمان سيا، سناي آمريکا وي را به عنوان رئيس سازمان سيا تأييد کرد.
هاسپل 61 ساله با کسب 54 رأي مثبت و 45 رأي منفي موفق شد به عنوان نخستين زن رئيس سازمان سيا انتخاب شود.
ميدل ايست آي مي‎افزايد: موافقان انتخاب هاسپل به عنوان رئيس سازمان سيا از 33 سال حضور وي در اين سازمان ياد کرده و گفته‌اند که او اين فرصت را به دست آورده تا سکاندار اين آژانس اطلاعاتي آمريکا باشد اما انتخاب او به عنوان رئيس سيا به دليل حضورش در يکي از برنامه‌هاي سابق سيا در بازداشت و بازجويي افراد به شيوه‌اي وحشيانه موجب به وجود آمدن بحث‌هاي زيادي شده است.
مخالفان هاسپل که بيشتر دوران کاري خود را يک مأمور مخفي سيا بوده مي‌گويند که ارتقاء جايگاه کسي که يک «سايت سياه» (يکي از زندان‌هاي مخفي سيا با کد رمز «چشم گربه») در تايلند را مديريت مي‌کرده اقدام درستي نيست.
هاسپل در سال 2002، ناظر تاسيس نخستين «پايگاه سياه» در تايلند بود که بازداشت شدگان در آن مورد شکنجه قرار مي‌گرفتند.
بر اساس گزارش‌ها، در سال 2013 اسنادي منتشر شد که نشان مي‌داد زندانيان در اين پايگاه مخفي به روش‌هايي که حتي با قوانين داخلي آمريکا نيز تناقض دارد، مورد شکنجه قرار مي‌گرفته‌اند.
هاسپل پس از افشاي اسناد مربوط به استفاده از روشهاي غيرقانوني شکنجه در زندان تايلند، سعي در نابود کردن فيلم‌هاي ضبط شده در اين زندان را داشت که البته موفق به انجام اين کار نشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت و سخنرانی داشت.

همچنین امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم نیز به صورت برخط در این نشست سخنرانی کرد.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه کشورمان از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای پیوست، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.

وی اظهار داشت: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.

جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.

اقدامات بزرگ ایران در حوزه علم و فناوری با وجود تحریم‌ها

سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشارهای غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق‌، پژوهش و آموزش عالی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.

آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه آموزش

جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشورهای شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ویدئو کنفرانس در این نشست بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب ارائه کرد.

کد خبر 6081831 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شد
  • انتخاب رئیس هیات گلف کردستان
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود