Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@20:53:39 GMT

شکوفایی تمام استعدادها در جامعه ولایی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۶۰۵۲

شکوفایی تمام استعدادها در جامعه ولایی

خبرگزاری شبستان: جامعه دارای ولایت، جامعه ای می شود که تمام استعدادهای انسانی را رشد می دهد، همه چیزهایی که برای کمال و تعالی انسان خدا به او داده، اینها را بارور می کند؛ نهال انسانی را بالنده می سازد؛ انسان ها را به تکامل می رساند ... .

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، در کتاب «ما منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی)» که به اهتمام حسن ملایی تدوین شده، آمده است:

 

جامعه دارای ولایت، جامعه ای می شود که تمام استعدادهای انسانی را رشد می دهد، همه چیزهایی که برای کمال و تعالی انسان خدا به او داده، اینها را بارور می کند؛ نهال انسانی را بالنده می سازد؛ انسان ها را به تکامل می رساند؛ انسانیت را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1

 

امامت؛ منصبی حقیقی

امامت یک چیز قراردادی نیست که من بیایم بگویم فلانی امام باشد یا نباشد؛ یعنی حالا آن کسی که راه بهتر بلد است، آن کسی که در مقابله با خطرها شجاعت بیشتری دارد، آن کسی که زودتر از همه خفتگان قافله در سحرگاه بیدار می شود و دیرتر از همه در شامگاه می خوابد، آن کسی که تردیدها را تبدیل به قاطعیت می کند، تزلزل ها را تبدیل به صلابت و قدرت می کند، آن کسی که هیچ لحظه ای از تصمیم بر حرکت منحرف نمی شود، آن کسی که بر سر دوراهی ها در سر چندراهی ها، خوب احساس می کند که فلان راه را باید انتخاب کرد و به تجربه نشان می دهد که همیشه راه موفق و درست را انتخاب می کند و خلاصه آن کسی که کاروان احساس می کند که وجود او و حضور او در این پیوندگی، در این شتابندگی، در این کامیابی موثر است به طور طبیعی رهبر او است.2

پی نوشت ها:

ولایت فقیه سایه حقیقت عظمی، ج2، ص 62؛

قبسات النور، ص 90.

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام مساجد انتقال سفارت آمریکا به قدس خبرگزاری شبستان دولت مجلس فلسطین نمایشگاه کتاب تهران رژیم صهیونیستی ما منتظریم مقام معظم رهبری مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جامعه متمدن جامعه‌ای است که به معلمان خود توجه ویژه‌ داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در آئین تجلیل بیش از ۵۰۰ معلم نمونه اصفهان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: خدای سبحان انسان را اشرف مخلوقات نامیده است، زیرا انسان طلیعه‌دار خرد و اندیشه است و همین اندیشه او را نسبت به سایر موجودات متمایز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چنین امتیازی نیاز به یک امانتدار ویژه دارد افزود: معلم، بهترین امانت‌دار خرد و اندیشه است و به همین جهت پیامبران خود را معلم نامیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان انقلاب اسلامی را سبب تکریم، عظمت و عزت ایران اسلامی و شیعه دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی حدود پنج هزار معلم شهید دارد که سهم استان شهیدپرور اصفهان از این میزان، ۳۴۰ شهید است.

وی با بیان اینکه خداوند مارا امانت‌دار بهترین خلق خود قرار داده و مارا همکار خود و پیامبران الهی برگزید و جان انسان به دست ما به امانت سپرده شد، گفت: مردم فرزندان خود که به مثابه جانشان است را به امانت به دست معلم می‌سپارند و در حالی که هر پدر و مادری در طول روز مکرراً جویای احوال فرزندش است اما او را با اطمینان به معلم می‌سپارند.

ابراهیمی ادامه داد: معلمان انسان‌هایی هستند که درس ایثار و از خودگذشتگی را به شهیدان آموخته‌اند و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را پرورش داده‌اند که در این بین نیز، معلمان استان اصفهان ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموز را تربیت کرده‌اند.

وی معلم را نشان تمدن دانست و اظهار کرد: جامعه متمدن جامعه‌ای است که به معلمانش توجه ویژه داشته باشد، چرا که معلم عنصری متعالی است و ما وظیفه داریم او را متعالی بدانیم و با او متعالی برخورد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اینکه نام‌گذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم موجب افتخار ما است زیرا او استادی فرهیخته و الگوی مناسبی برای معلمان است، افزود: اگر بخواهیم ارتقای علمی، پژوهشی و دینی داشته باشیم باید به این الگو رجوع کنیم.

وی با اشاره به نقش ماندگار معلمان در تربیت نسل‌ها، اظهار کرد: معلمی که دانش‌آموزی را تربیت کرده و او باعث ماندگاری کار خیر در بین نسل‌های متوالی می‌شود، این کار خیر در پرونده اعمال معلم نیز ثبت می‌شود.

کد خبر 751574

دیگر خبرها

  • جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد