Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:47:07 GMT

دلیل اعتماد / یادداشتی به قلم محمدباقر نوبخت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۶۲۱۰

دلیل اعتماد / یادداشتی به قلم محمدباقر نوبخت

روزنامه همشهری در شماره امروز خود ( ۲۹ اردیبهشت) به مناسبت سالروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ یادداشتی را به قلم محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر کرد. آفتاب‌‌نیوز : روزنامه همشهری در شماره امروز خود ( ۲۹ اردیبهشت) به مناسبت سالروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ یادداشتی را به قلم محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن یادداشت به شرح ذیل است:

برگزاري انتخابات آزاد، به‌ويژه در سطح رياست جمهوري، يكي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه سياسي و اجتماعي است. اگرچه تاريخ ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، شاهد رويدادهاي بزرگي در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي بوده است اما در اين ميان، برگزاري ده‌ها دوره، انتخابات مهم و تأثيرگذار، با حضور اكثريت مردم، همواره ايران اسلامي را پرچمدار مردم‌سالاري ديني در منطقه، جلوه داده است.

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ نيز ملت شريف ايران، حماسه‌اي بزرگ آفريدند. همه آمدند، از هر سليقه و انديشه و تفكري، تا به دست خود، سرنوشت ايران اسلامي را رقم بزنند. شايد آنچه که بيش از هر چيز ديگري اين انتخابات را متفاوت از ديگر دوره‌ها مي‌نمود، در درجه اول، پايبندي و دلگرمي مردم به حاكميت، در عين فراز و نشيب‌هاي موجود و شرايط نه‌‌چندان آرام بين‌المللي و در درجه دوم، اعتماد مجدد به كابينه‌اي بود كه باور داشتند با وجود تنگناهاي اقتصادي، تمام تلاش و همت خود را صادقانه به كار بست تا از شأن و جايگاه واقعي ملت بزرگ ايران، به‌ويژه در صحنه بين‌الملل دفاع كند.

امروز، در سايه ديپلماسي فعال و رفتار هوشمندانه دولت دوازدهم كه در عين عزت و كرامت و بهره‌گيري از رهنمودهاي مقام‌معظم‌رهبري، شكل‌مي‌گيرد قدرت‌هاي بزرگ جهان و به‌ويژه اتحاديه اروپا كه همواره پيرو سياست‌هاي ايالت متحده آمريكا بوده است، در حمايت از سياست منطقي و محكم دولت جمهوري اسلامي ايران، علنا رو در وري دولت آمريكا ايستاده‌اند و اين موضوع در قياس با زماني نه‌چندان دور كه تمامي جهان در كنار واشنگتن، در مقابل ايران اسلامي صف كشيده‌ بودند، خود، مبين دليل اعتماد چندباره مردم به دولت منتخب خويش است.

ما احساس غرور مي‌كنيم كه اتكا و پشت‌گرمي اين نظام مقدس همواره به آراي مردم خويش بوده است و در پاسداشت دستاوردهاي ارزشمند آن، هرگز از پاي نخواهيم نشست.



کد خبر: ۵۲۴۲۹۳ تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت ریاست جمهوری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • شروین بزرگ: کم بازی کردم اما جواب اعتماد حسینی را دادم
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد