Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: الکترونیکی کردن صدقات و کمک‌های مردمی در اولویت کمیته امداد خراسان رضوی است. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، کمیته امداد از جمله نهادهایی است که در زمینه‌هایی مانند اشتغال‌زایی و همچنین دستگیری از مستمندان فعال است و رویکرد اصلی این نهاد نیز این است که پس از مدتی مددجویان را به سمت اشتغال‌زایی دائم سوق دهد و در واقع آنها از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند و بتوانند به اصطلاح روی پای خود بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغال‌زایی و همچنین کمک به مستمندان و افراد بی بضاعت از جمله فعالیت‌هایی است که در استان خراسان رضوی با توجه به تعداد و حجم بالای مددجویان و افراد تحت پوشش در اولویت این نهاد استانی قرار گرفته و در سال گذشته نیز فعالیت‌های متعددی در این راستا در دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر این در سال‌های گذشته شاهد این مسئله بودیم که رویکردها نسبت به صدقات حالت الکترونیک پیدا کرده و این مسئله در استان خراسان رضوی نیز در اولویت قرار گرفته و طبق گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری این اولویت با شدت بیشتری دنبال خواهد شد. گفت‌وگویی زیر با حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیانگر بخشی از اولویت‌ها و فعالیت‌هایی است که قرار است از سوی کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری صورت بگیرد.

تسنیم: مهمترین اولویت‌های کمیته امداد خراسان رضوی برای سال 97 در چه حوزه‌هایی است؟

آسوده: در سال 97، در سه حوزه تامین مسکن، اشتغال و زیارت کار خواهیم کرد و در سال گذشته هم بالغ بر هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل شد و امیدواریم که این میزان در سال 97 دو برابر شود.

در حوزه اشتغال، بالغ بر 10 هزار طرح در سطح استان با اعتبار 174 میلیارد تومان اجرا شد و بالغ بر 10 هزار و 500 اشتغال مستقیم ایجاد شد و برای امسال هم اگر مصوبات دولت در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت عملی شود رشد دو برابری این میزان را شاهد خواهیم بود.

تسنیم: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی و مشهدمقدس، دستاوردهای این سفر برای نهاد متبوع شما چه بود؟

آسوده: در سفر دولت مصوب شد که هزار میلیارد ریال علاوه بر بودجه تبصره 16 تخصیص ‌یابد، در جریان این سفر مقرر شد تا در سال 97، 15 هزار اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از محل صندوق توسعه ملی روستایی ایجاد شود و تفاهم‌نامه آن بین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و استاندار خراسان رضوی به امضا رسید.

در سال‌های 97 و 98 بالغ بر هزار واحد مسکن مهر در سطح استان به مددجویان اعطا می‌شود؛ همچنین در بحث جهیزیه نوعروسان هم نزدیک به 5 هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش اعطا شد و خوشبختانه یک مورد پشت نوبتی هم نداشتیم و بالغ بر 100 هزار زائر هم با همکاری آستان قدس رضوی به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شدند که جمع زیادی از آنها زائر اولی بودند.

تسنیم: یکی از فعالیت‌های اصلی کمیته امداد دستگیری از مستمندان از طریق کمک‌های مردمی و صندوق صدقات است. در مورد کمک‌های مردمی در سالی که پشت سر گذاشتیم توضیح دهید.

آسوده: در سال 96 و در بحث کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات که رقم آن 230 میلیارد ریال بود، بالغ بر 45 درصد رشد را نسبت سال 95 داشتیم، رویکرد کاری‌مان در سال 97 در این حوزه بر الکترونیکی کردن صدقات و کمک‌های مردمی بوده است تا شاهد سرقت و سودجویی سارقان نباشیم؛ همچنین شیار صندوق‌‌ها هم از حالت افقی به عمودی درآمده تا شاهد تکرار این سرقت‌ها نباشیم و از مردم هم می‌خواهیم در پرداخت الکترونیکی صدقات مشارکت کنند تا کمک‌ها و هدایای آن‌ها زودتر به دست نیازمندان برسد.

همچنین بودجه سال 96 به‌صورت 100 درصدی پرداخت شده و برای سال 97 رشد 6 درصدی بودجه استان را خواهیم داشت و سهم خراسان رضوی در بودجه امداد 8 تا 10 درصد مجموع اعتبارات کشوری در این بخش بوده است و رقم نهایی آن تا اواخر اردیبهشت ماه مشخص می‌شود. به دنبال آن هستیم که با مشارکت مردم مشکل فقر در جامعه را برطرف کنیم و کمیته امداد امام خمینی(ره) فرصت کار غیرمستقیم با همکاری مردم و خیران نیک‌اندیش را در سرلوحه برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

تسنیم: در حوزه فعالیت خیریه‌ها نیز بعضا مسائلی مطرح می‌شود. رویکرد کمیته امداد در قبال این قبیل موسسات چیست؟

آسوده: مخالف فعالیت خیریه‌ها نیستیم، اما می‌خواهیم که خدمتی صادقانه و یکپارچه داشته باشیم و این برنامه‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان متولی امر مدیریت شود تا هیچگونه موازی‌کاری‌ وجود نداشته باشد.

تسنیم: همکاری بانک‌های استان با حوزه متبوع شما به ویژه در حوزه اعطای تسهیلات چگونه است؟

آسوده: بانک‌های استان در سال گذشته 95 درصد تسهیلات اعطایی در حوزه اشتغال‌زایی را که به مبلغ 134 میلیارد تومان بود را به محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی پرداخت کردند، از میان این تسهیلات بانکی اعطا شده 7748 طرح اشتغال در سطح استان اجرایی شده است و وام‌های اعطایی موجب ایجاد 12 هزار فرصت شغلی مستقیم شد و 2743 طرح اشتغال‌زایی توسط صندوق امداد ولایت اجرا شد که در این طرح 3500 فرصت شغلی ایجاد شد.

تسنیم: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم، اقدامات کمیته امداد استان در این حوزه را توضیح دهید.

آسوده: در طول سال و به‌‌ویژه در زمان‌های خاص سال و با همراهی و مشارکت مردم خیر و نیک‌اندیش ویژه‌برنامه‌های خاصی در جهت حمایت از نیازمندان تحت پوشش اجرا می‌شود، یکی از زمان‌های خاص سال ایام ماه مبارک رمضان بوده و همه ساله در ایام این ماه مبارک برنامه‌های ویژه‌ای از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی در سطح استان اجرا می‌شود که این برنامه‌ها شامل توزیع غذای گرم، برپایی سفره‌های افطاری برای 40 هزار نفر با کمک خیران نیک‌اندیش، توزیع 12 هزار سبد کالایی و غیره بوده و مجموع خدمات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با شعار بهانه‌ای برای مهربانی از 27 اردیبهشت ماه تا 25 خرداد ماه در سطح استان اجرا و مردم خیر و نیک‌اندیش می‌توانند جهت مشارکت در برنامه‌های ماه مبارک رمضان و اعطام شایسته مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هدایای نقدی را به حساب کمیته امداد ‌و هدایای غیرنقدی خود را به اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و ادارات زیرمجموعه این نهاد انقلابی در شهرستان‌های استان تحویل دهند.

انتهای پیام/ز

R41347/P41362/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

یوسف بنی اسدی گفت: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود