Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تربیت دینی یکی از مهمترین دغدغه هایی است که خانواده ها در جامعه اسلامی دارند و امروز این دغدغه در قالب طرحی با عنوان «راهی به سوی آسمان» در کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین دنبال می شود که نتیجه آن تربیت جوان مومن و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، تربیت دینی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دستورات الهی بر لزوم توجه به آن در خانواده تأکید شده است و در حدیثی از امام علی (ع) آمده است «كودك هفت سال تربيت مى شود، هفت سال ادب مى آموزد و هفت سال به كار گرفته مى شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

در کنار خانواده که نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد از نقش محیط بیرونی، شکل گیری ارتباطات در این محیط و اثرگذاری آن بر روی افراد نباید غفلت کرد چراکه بسیاری از رفتارهای تربیتی در محیط بیرون به افراد منتقل می شود از همین رو یکی از نکاتی که خانواده ها باید مورد توجه قرار دهند، محیطی است که فرزندان شان در آن حضور می یابند.

 

مسجد بهترین مکان برای پایه گذاری تربیت دینی است زیرا افراد با حضور در مسجد ضمن حضور در یک محیط معنوی و اجتماعی به صورت عملی با احکام دین و دستورات الهی آشنا می شوند و از همین رو خانواده ها با پیوند با مسجد می توانند تربیت صحیح دینی را برای فرزندان شان در این فضا رقم بزنند.

 

البته آنچه در این بین مهم است وجود برنامه های فرهنگی و دینی متناسبت با نیاز کودکان و نوجوانان در مسجد است و کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین با اجرای طرح « راهی به سوی آسمان» تلاش خود را به کار گرفته تا با اجرای برنامه های متنوع و جامع معرفتی، اردویی، ورزشی، علمی و عبادی ضمن تعمیق ارتباط بین نوجوانان و مسجد، با کمک خانواده ها تربیت صحیح دینی را در مسجد رقم بزند.

 

طرح تربیتی راهی به سوی آسمان ویژه نوجوانان مستعد پایه ششم و هفتم بوده و طرح برگزیده بیست و چهارمین و بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز است؛ طرحی که به گفته مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین تربیت جوان مومن و انقلابی را دنبال می کند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین در گفتگو با خبرنگار شبستان قزوین در خصوص این طرح تربیتی بیان کرد: طرح تربیتی راهی به سوی آسمان، طرحی ویژه نوجوانان است که از ورودی پایه هفتم آغاز به کار کرده و با گزینش ابتدایی و آزمون ورودی، افراد را جذب می کند و طی شش سال انواع برنامه های اردویی، ورزشی، معرفتی، خلاقیتی، مهارتی، عبادی و معنوی را برای آنها برگزار می کند.

 

حمید خورشیدی ادامه داد: این طرح ششه ساله بوده و روند کار طی این مدت سیر می شود و همچنین در کنار این طرح برای خانواده های نوجوانانی که در این طرح شرکت کرده اند، برنامه هایی با 2 راهبرد آموزش خانواده و آشنایی آنها با فضای طرح اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: مهمترین هدف در اجرای طرح تربیتی راهی به سوی آسمان، تربیت صحیح نوجوانان در بستر تربیت دینی و تربیت جوان مومن انقلابی است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد ولایت قزوین افزود: در حال حاضر حدود 160 تا 170 نفر از نوجوانان پسر در این طرح شرکت دارند و امسال برای هفتمین سال متوالی است که این طرح اجرا می شود و در هفته جاری آزمون ورودی سری هفتم طرح تربیتی راهی به سوی آسمان برگزار می شود.

 

وی توضیح داد: ورودی ما حدود یک هزار تا یک هزار و 500 نفر است که از بین این افراد حدود 500 نفر انتخاب شده و دعوت به آزمون می شوند که از این تعداد 40 تا 50 نفر در آزمون ورودی قبول می شوند.  

 

خورشیدی تأکید کرد: شرکت کنندگان بعد از قبولی در آزمون ورودی، در قالب گروه های همسن و همسال با شرکت در اردوی افتتاحیه وارد طرح می شوند، یک برنامه توجیحی هم برای اولیا گذاشته می شود و فضای طرح در مدت زمان اجرای آن یعنی شش سال تبیین می شود و سپس دوره موقت طرح در تابستان آغاز شده و شرکت کنندگان وارد جشنواره تابستانی می شوند.

 

وی اعلام کرد: در جشنواره تابستانی برنامه های ثابتی نظیر جلسات گروهی و بحث های معرفتی برگزار می شود که در ایام تابستان این برنامه ها سه جلسه در هفته در بازه زمانی صبح تشکیل می شود و  همچنین یکسری برنامه های شناور نظیر اردو، برنامه های عبادی، جشنواره خلاقیت مانند پل ماکارونی، بازی های فکری، مسابقات علمی و ورزشی و غیره برای ایام تابستان هم در نظر گرفته شده است.

 

خورشیدی عنوان کرد: در طول سال همین برنامه ها با حجم کمتر برگزار می شوند به طوری که پنجشنبه ها جلسات گروهی و جمعه ها هم برنامه های دیگری برای شرکت کنندگان در طرح برنامه ریزی شده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین در خصوص همراهی خانواده ها در اجرای طرح تربیتی راهی به سوی آسمان گفت: در این طرح خانواده ها هم در کنار فرزندان شان دیده شده اند به طوری که برنامه هایی نظیر اردوهای خانوادگی، نشست ها و غیره برای خانواده ها دیده شده که یکسری از برنامه ها آموزشی بوده و در حوزه تربیت فرزند است و یکسری جلسات هم شامل همایش در خصوص طرح است که برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هر سال استقبال از این طرح افزایش می یابد و متقاضیانی که داریم هر سال با توجه به شناختی که نسبت به این طرح ایجاد شده، بیشتر می شوند؛ نکته ای که وجود دارد این است که در کارهای فرهنگی هنری مشکل مخاطب وجود دارد ولی ما خیلی با این مسئله روبرو نیستیم و به راحتی مخاطب جذب کرده و پای کار می مانند و نزدیک پنج درصد از کسانی که ابتدای کار متقاضی ورود به این طرح هستند را به واسطه ظرفیت کم می توانیم جذب کنیم.

 

خورشیدی با اشاره به میزان موفقیت طرح تربیتی راهی به سوی آسمان در تربیت جوان مومن و انقلابی خاطر نشان کرد: ما تاکنون یک دوره خروجی دانش آموزان از این طرح را داشتیم که در این بین دانش آموزانی را داریم که توانسته اند در دانشگاه امام صادق، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین قبول شوند و تعدادی هم در حوزه علمیه در حال تحصیل هستند و در فضاهای دینی و فکری منشا اثر هستند.

 

وی با اشاره به برگزیده بودن این طرح در اجلاس 24 و 25 سراسری نماز یادآور شد: مهمترین شاخصه در برگزیده شدن این طرح نیازمحوری بودن آن است چراکه ما با توجه به نیازهایی که در سن نوجوانی وجود دارد، سلسه فعالیت هایی را برنامه ریزی کردیم و سعس کردیم به بهترین نحو ممکن و در جمیع جهات پاسخگوی نیازها در سن نوجوانی باشیم و در کنار اینها ابتکار و به روز بودن از ویژگی های این طرح است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان دولت فلسطین برجام مجلس انتقال سفارت آمریکا به قدس رژیم صهیونیستی قرآن کریم مساجد جوان انقلابی تربیت دینی کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد