Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@04:54:16 GMT

کابینه جدید روسیه با تغییراتی تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۷۱۱۹

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان ترمیم کابینه جدید خود برخی از اعضای قدیمی را جایگزین کرد و برخی از چهره‌های کلیدی را در مقام‌شان نگه داشت.

به گزارش صدای ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سوچی لیست نامزدهای پست‌های وزارتی را تقدیم کرد و رئیس‌جمهوری روسیه نیز پیشنهادهای او را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل این ماه پوتین مجددا مدودف را در پست نخست وزیری ابقا کرد.

بسیاری از چهره‌های کلیدی کابین شامل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی در مقام خود ماندند.

همچنین سیلوآنوف، طراح اصلی سیاست‌های اقتصادی پوتین ارتقا درجه گرفت و سمت معاون اول نخست وزیر را هم اکنون در اختیار دارد.

سایر اعضای اصلی تیم اقتصادی پوتین همچنین پست‌های خود را حفظ کردند.

در همین حال ایگور شووالوف که سابقا پست معاون اول نخست وزیر را داشت، در کابینه جدید نیست و آرکادی دورکوویچ، متحد دیرینه مدودف که معاون نخست وزیر بود، از کابینه کنار گذاشته شد.

عضو دیگر کابینه که کرسی خود را از دست داد دیمیتری روگوزین است که به عنوان معاون نخست وزیر در امور نظامی و صنایع فضایی خدمت می‌کرد.

یوری بوریسوف، از ژنرال‌های ارتش روسیه که بر برنامه‌های گسترده مدرن سازی تسلیحاتی کرملین نظارت می‌کرد و معاون وزیر دفاع بود، جایگزین روگوزین شد.

همچنین سرگئی پریخودکو، از مقام‌های کهنه‌کار که از دیگر معاون‌های نخست وزیر روسیه بود، پست خود را از دست داد.

یکی از تازه‌واردها به کابینه جدید روسیه دیمیتری پاتروشف است که به عنوان وزیر کشاورزی تعیین شد.

برخی از اعضای کابینه به رغم انتقاد مردمی شدید پست خودشان را نگه داشتند.

یکی از آنها ویتالی متکو است که مسئول امور ورزشی است و با انتقاد گسترده‌ای بر سر رسوایی‌های دوپینگ مواجه است. متکو به عنوان معاون نخست وزیر در امور صنایع ساخت و ساز و توسعه منطقه‌ای معرفی شد.

همچنین در کابینه جدید روسیه کنستانتین چویوچنکو به عنوان معاون نخست وزیر و رئیس دفتر کارکنان دولت انتخاب شده است. او از سال ۲۰۰۸ یکی از مقام‌های کرملین است.

همچنین دیمیتری کوباک به عنوان معاون نخست وزیر در امور انرژی و بخش‌های صنعتی مشغول خدمت خواهد شد. او از سال ۲۰۰۸ معاون نخست وزیر بوده است.

یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر در امور سازه‌های صنایع دفاعی است که از سال ۲۰۱۲ معاون وزیر دفاع بوده است.

همچنین ماکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد است که این پست را از سال ۲۰۱۶ در دست دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روسیه کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل


به گزارش تابناک از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به فرماندهان ارتش این رژیم حمله کرد و آنها را مقصر شکست در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد.

وی با اشاره به استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: هالیوا در استعفانامه خود زیاده‌گویی کرد بدون اینکه مسئولیت شکست را بپذیرد و دلایل این شکست را تشریح کند.

این مقام صهیونیست، درخواست هالیوا برای تشکیل کمیته تحقق درباره دلایل شکست رژیم اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی را دخالت نظامیان در امور سیاستمداران دانست و گفت: این موضوع به یک افسر نظامی ارتباطی ندارد.

اسموتریچ به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله کرد و گفت: هالوی نمی تواند جانشین هالیوا را انتخاب کند زیرا خودش هم بخشی از این شکست است و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

اعضای کابینه نتانیاهو در حالی ارتش را مقصر شکست از مقاومت فلسطین اعلام می کنند که احزاب مخالف در حمایت از ارتش، کابینه حاکم را مقصر می دانند.

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد: بعد از ۲۰۰ روز جنگ (علیه غزه)، اوضاع بدتر شده و حتی ژنرال «یهودا فوکس» (فرمانده شاخه میانی ارتش رژیم صهیونیستی) نیز قصد استعفا دارد.

«میراو میکائیلی» از کابینه نتانیاهو به خاطر مسئولیت گریزی و دفاع نکردن از ژنرال های ارتش، انتقاد و اضافه کرد: ژنرال فاکس نه تنها تحت فشار شهرک نشینان، بلکه تحت فشار رهبری سیاسی است.

این مقام صهیونیست، انتقاد رسانه های حامی نتانیاهو از متن استعفانامه ژنرال هالیوا را یادآور شد و هدف از این اقدامات را، از بین بردن اعتبار فرماندهان ارتش و در راستای حفظ قدرت کابینه حاکم اعلام کرد.

میکائیلی، ادامه حضور ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو در قدرت را موجب در خطر قرار گرفتن موجودیت(جعلی) رژیم اشغالگر دانست و گفت: نتانیاهو و متحدانش نمی توانند این جنگ را به نتیجه برسانند و بعد از گذشت ۲۰۰ روز، هیچ نشانه ای از فروپاشی حماس دیده نمی شود.

وی ادامه داد: وقت تجدیدنظر است و باید جنگ (علیه غزه) برای زمینه سازی آزادی اسرا پایان یابد.

جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس برای آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان