Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@19:35:11 GMT

رییس جمهور ترکیه: جهان درباره قدس شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۷۲۴۲

رئیس‌جمهوری ترکیه از ناکامی جهان در پایان دادن به خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش صدای ایران، به نقل از خبرگزاری آنادولو، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در یک گردهمایی مردمی تحت عنوان "محکومیت ظلم، حمایت از قدس" در حمایت از فلسطینیان گفت: صادقانه بگویم جهان اسلام در آزمون قدس شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها جهان اسلام بلکه کل جهان در آزمون قدس شکست خورده است.

اردوغان در این گردهمایی که با حضور رهبرانی از کشورهای خارجی و همچنین نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین برگزار شد، تاکید کرد: قدس تنها یک شهر نیست. قدس یک نماد است، یک آزمون، یک قبله. اگر ما نتوانیم از قبله اول خودمان حفاظت کنیم، نمی‌توانیم اطمینانی درباره آینده آخرین قبله خودمان داشته باشیم. ما با صهیون و صهیونیسم مواجه هستیم. متاسفانه حتی چنین فاجعه‌ای هم برای مسلمانان کافی نیست تا متحد شوند. من صهیونیست را از یهودی جدا می‌کنم. هدف اصلی مقابله با صهیونیسم و صهیونیست‌هاست. خصومت آنها علیه مسلمانان اصلا بخشودنی نیست.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: اسرائیل از ۱۹۴۷ هر کاری دلش خواسته، کرده است و امروز هم بی‌پروا به کارش ادامه می‌دهد. نمی‌توانیم چشمانمان را روی این حقایق ببندیم. با تازه‌ترین تصمیم آمریکا، بار دیگر به حریم قدس تجاوز شد.

به گفته اردوغان، در حالی که مسجد الاقصی به صورت روز افزونی با حضور صهیونیست‌های رادیکال آلوده می‌شود، مسجد الخلیل هنوز در اشغال است و تمام کاری که مسلمانان می‌کنند، محکوم کردن است.

او تاکید کرد: تنها زبانی که یک "مجرم بی وجدان" می‌فهمد، زبان قدرت است. اگر در کل جهان مسلمانان علیه این ظلم متحد شوند، حتی حمایت لابی‌هایی که اسرائیل به حمایتشان نیاز دارد، نمی‌توانند آن را حفظ کنند.

اردوغان از مردم اسرائیل و آمریکا خواست تا علیه این ظلم قیام کنند و هشدار داد که ممکن است "دولت تروریستی اسرائیل" روزی ضربه‌ای به آمریکا بزند.

بیش از ۲۰۰۰ افسر پلیس در محل گردهمایی مستقر شدند و مراسم تحت تدابیر امنیتی نسبتا شدید برگزار شد. در ادامه مراسم پرچم‌های ترکیه و فلسطین میان شرکت‌کنندگان توزیع شد.

در تظاهرات فلسطینی‌ها در دوشنبه گذشته همزمان با هفتادمین سالروز تشکیل رژیم اشغالگر قدس و جابجایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس دست‌کم ۶۲ معترض فلسطینی کشته و صدها تن دیگر به دست نیروهای اسرائیلی مستقر در امتداد حصار غزه با اسرائیل زخمی شدند. از زمان آغاز راهپیمایی‌های غزه در ۳۰ مارس، بیش از ۱۰۰ معترض فلسطینی در جریان تیراندازی‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قدس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، تاکید کرد دولت آمریکا شریک کامل در تهاجم علیه غزه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شیخ نبیل قاووق گفت در تهاجم علیه غزه، دولت آمریکا کاملا مشارکت دارد و در زمینه‌های تصمیم گیری، پشتیبانی و حمایت، مسئول جنگ است.

قاووق همچنین افزود جبهه‌های پشتیبانی از لبنان، سوریه، عراق تا یمن، تاکیدی بر شکست برنامه آمریکا و اسرائیل و اشتباه بودن محاسبات آنهاست. اما درباره تهدیدات اسرائیل که هر روز می‌شنویم، تاکید می‌کنم اسرائیل شکست خورده، سست‌تر و ضعیف‌تر از آن است که بخواهد شروط خود را تحمیل یا تهدیدات خود را علیه لبنان اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت برای یاری رساندن در خط مقدم باقی خواهد ماند و هرگز موضع خود را تغییر نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است
  • توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد