Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@12:07:29 GMT

◄ راه‌آهن مشهد -بجنورد - گرگان؛ طی 5 سال ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۷۶۰۱

◄ راه‌آهن مشهد -بجنورد - گرگان؛ طی 5 سال ساخته می‌شود

تین‌نیوز | 

پروژه ساخت راه‌آهن مشهد - گرگان یکی از برنامه‌های ریلی مهم وزارت راه و شهرسازی در کشور به شمار می‌رود که شرکت مسکن و عمران قدس رضوی توانست با کسب بالاترین امتیاز در میان شرکت‌های حاضر در مناقصه، ساخت این پروژه را بر عهده بگیرد و هم‌اکنون قرارداد این پروژه امضاشده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، محمدرضا رئیسی اظهار کرد: با توجه به اینکه قرارداد به‌صورت ارائه طرح و ساخت است، لذا انجام خدمات مهندسی، طراحی و همچنین تأمین مصالح و عملیات اجرایی پروژه شامل زیرسازی، روسازی، علائم، ارتباطات و ساختمان ایستگاه‌ها توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی درباره طول این راه‌آهن و مسیر آن گفت: طول این راه‌آهن حدود ۵۵۰ کیلومتر است که ابتدای مسیر از خروجی ایستگاه گرگان شروع می‌شود و از شهرهای سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان، اخلمد عبور کرده و به گلبهار ختم می‌شود.

وی افزود: این راه‌آهن، یک‌خطه و دارای ۲۷ ایستگاه و بالغ‌بر ۱۵ کیلومتر تونل است.

رئیسی در ادامه با اشاره به مدت و مبلغ قرارداد تصریح کرد: مدت قرارداد ۵ سال و مبلغ آن با احتساب تمامی هزینه‌ها ازجمله تملک، بیش از ۱۸ میلیارد یوآن تعیین‌شده است.

وی درباره مزیت‌های این خط ریلی گفت: برقراری خط راه‌آهن در مسیر استان‌های گلستان و خراسان شمالی، بجنورد را به شبکه ریلی کشور متصل کرده و مشکلات بار و مسافر را در این منطقه مهم اقتصادی برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی افزود: اتصال بجنورد به‌عنوان مرکز استان خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور، اتصال مسیر ریلی استان‌های مازندران و گلستان به استان خراسان رضوی، ایجاد مسیر ایمن برای تردد زائران و نیز انتقال بار ترانزیت شرق دریای خزر از مسیر ریلی در دست احداث قزاقستان و ترکمنستان ـ ایران به سمت افغانستان و آب‌های آزاد جنوب، برخی از مزایای اجرای این خط آهن است.

وی ادامه داد: انتقال سریع بار ترانزیت شرق خزر به سمت افغانستان، چابهار و آب‌های آزاد، از مزیت اجرای این مسیر است و همچنین علاوه بر سهولت در جابجایی مسافران و کالا در سراسر کشور و نیز گسترش حمل‌ونقل ریلی ایران با کشورهای آسیای میانه (cis) که هیچ مرزی با آب‌های آزاد جهان ندارند، تسهیل در ترانزیت بار به سمت خلیج‌فارس و اقیانوس هند را در پی خواهد داشت.

رئیسی همچنین تصریح کرد: تمامی این مزیت‌ها منجر به کاهش هزینه حمل کالا و اقتصادی شدن سرمایه‌گذاری در بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و ... می‌شود که درآمد ترانزیتی مناسبی را نیز برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به تعداد مسافران مشهد و احداث محور ترانزیتی ریلی بین سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران به طول حدود ۹۰۰ کیلومتر، انتظار می‌رود این محور نقش مهمی را در ترانزیت دریای خزر ایفا کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط ریلی محمدرضا رئیسی برنامه های ریلی راه آهن مشهد گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»