Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:54:29 GMT

۵۰ درصد فضای سبز با آب شرب آبیاری می شود/جداسازی تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۷۷۵۱

۵۰ درصد فضای سبز با آب شرب آبیاری می شود/جداسازی تا پایان سال

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جاوید  صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در فضای سبز بحران آبی وجود دارد، افزود: استفاده از پساب بیرجند برای آبیاری فضای سبز گامی موثر برای رفع کمبودهای آبی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد آب فضای سبز بیرجند از انشعابات آب شرب شهری است که با توجه به کمبود آب در این شهرستان، کار منصفانه‌ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید با اشاره به اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب بیرجند بیان کرد: این طرح تا پایان سال جاری در منطقه دو شهرداری به طور قطع عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه پارک ظفر مصرف‌کننده آب زیادی است، افزود: طی سه روز آینده آب شرب از بخش آبیاری این پارک قطع می‌شود.

جاوید بیان کرد: در منطقه دو شهرداری نیز آمادگی داریم، طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز را اجرایی کنیم مشروط به این امر که پساب پاسخگوی فضای سبز باشد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ میلیون لیتر پساب آب مستعد برای فضای سبز در بیرجند هدر می رود، گفت: برای استفاده بهینه از این آب وظیفه سنگینی داریم.

وی با بیان اینکه اصلاح سیستم آبیاری شهری یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در راستای صرفه‌جویی در آب است، گفت: در راستای اجرای این طرح، در بلوارها از آبیاری قطره ای استفاده می شود.

شهردار بیرجند با اشاره به کمبود پارک در مهرشهر بیان کرد: هنوز در محدوده شمال شهر انشعابی در اختیار شهرداری قرار نگرفته است که با توجه به اجرای پروژه‌های پارک، باید این امر در دستور کار قرار گیرد.

جاوید بیان کرد: یک شرکت اصفهانی که در زمینه استفاده از پساب تجربه دارد، طرحی را به شهرداری و شورای شهر ارائه داده که ادعا می‌کند روزانه هشت میلیون لیتر آب تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه این طرح ۲۰ ساله بوده  و به ازای هر لیتر آب نیز مبلغی را وصول می‌کند، افزود: پیشنهاد می‌شود در راستای تسریع کار، تفاهم‌نامه‌ای با هیئت‌وزیران منعقد  شده تا زیرساخت برای شهرداری فراهم شود و بتواند روند اخذ تسهیلات و آوردن سرمایه‌گذار را انجام دهد.

کد خبر 4300220

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بیرجند شورای شهر بیرجند بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد مشهد بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: هر ساله در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: باغ رنگارنگ لاله در شهر صنعتی اراک، مردم را به تماشای یکی از زیبایی‌های جذاب طبیعت در فصل بهار دعوت می‌کند.

وی افزود: هم اینک دو هزار و ۵۰۰ مترمربع باغ گل شهر صنعتی اراک به انواع گل لاله اختصاص داده شده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: هرسال در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نجفی اضافه کرد: اگر شرایط آب و هوا مطلوب باشد و لاله‌ها روی سرشاخه باقی بمانند، مردم می‌توانند از باغ لاله دیدن کنند که به صورت تخمینی، می‌توان تا یک هفته آینده از باغ دیدن کرد.

وی گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هر روز از باغ لاله اراک بازدید می‌کنند که در روزهای تعطیل به یک‌هزار نفر می‌رسد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: ۳۰۰ هزار نفر سال گذشته از باغ لاله اراک بازدید کردند.

کد خبر 746982

دیگر خبرها

  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب