Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سعید باستانی گفت: مدیران شرکتهای خودروساز با حضور در جلسه فردا (یکشنبه) منشاء افزایش قیمت خود را آنالیز خواهند کرد.

وی از راستی‌آزمایی آنالیز قیمتی ارائه شده توسط خودروسازان توسط کمیته صنعت کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس افزود: میزان وابستگی ارزی خودروهای داخلی، دلایل پرداخت نشدن ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها و قیمت ارز تخصیص یافته به آنان در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان تاکید کرد و افزود: آثار تورمی قیمت ارز آزاد بر صنعت خودروسازی قاعدتا نباید کل صنعت خودروسازی را تحت تاثیر قرار بدهد چرا که طبق اعلام مسؤولان ارز ۴۲۰۰ تومانی که به قطعه‌سازان باید پرداخت می‌شد سهم زیادی از هزینه یک دستگاه خودرو دارد که مانع افزایش هزینه تولید خودرو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قیمت هر دستگاه پراید در بازار آزاد را ۲۷-۲۸ میلیون تومان دانست و افزود: مدیران خودروساز باید به این سوال پاسخ دهند که سهم پرداخت هزینه‌ها برای ترخیص قطعات وارداتی و سایر هزینه‌های تولید چقدر است؟

باستانی سهم خریداران ایرانی از بازار خودرویی کشور را ۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: هفت درصد خودروهای ایرانی مصرف کنندگان غیرایرانی دارد، بنابراین وقت آن رسیده که خودروسازان به خواسته‌ها و توقعات خریداران ایرانی خودروهایشان ترتیب اثر دهند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: افزایش قیمت خودرو کمیسیون صنایع مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۸۲ هزار تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا نیز به نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6098085 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است