Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@09:31:36 GMT

تعویق ۴۲ ماه حقوق ۲۰ کارگر نگهبان سامان کاشی بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۷۸۷۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران شاغل در کارخانه «سامان کاشی» در بروجرد از بیش از ۴۲ ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۲۰ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد.

این کارگر که به نمایندگی از همکارانش سخن می‌گفت، در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: سامان کاشی که تولیدکننده انواع کاشی در بروجرد واقع است، در فروردین  ماه سال ۹۴ به سبب افزایش مشکلات مالی با بیش از ۴۰۰ کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۲۰ نگهبان در این کارخانه باقی ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هیچ کدام از کارگران بیکار شده تاکنون نتوانسته‌اند مطالبات مزدی خود را علارغم شکایت به مراجع قضایی از کارفرما دریافت کنند، در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۰ کارگری که از زمان تعطیلی کارخانه محافظ اموال کارخانه هستند، دست‌کم ۴۲ ماه مزد دریافت نکرده‌اند.

این کارگر در خصوص سایر معوقات حقوقی ۲۰ کارگر نگهبان گفت: جدا از معوقات مزدی ۴۲ ماهه، کارفرما در سه سال گذشته عیدی و پاداش این کارگران نگهبان را پرداخت نکرده است.

وی همچنین در مورد معوقات بیمه این کارگران اظهار داشت: هم‌اندازه معوقات حقوقی، بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده و در حال حاضر چندین ماه است دفترچه‌های درمانی آنان از سوی تامین اجتماعی تمدید یا تعویض نمی‌شود.

او در خصوص وضعیت بازنشستگی کارگران این کارخانه گفت: حدود ۵ نفر از کارگران نگهبان از چندین ماه قبل مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند اما به دلیل مشکلات بیمه‌ای و پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی آنها؛ تامین اجتماعی بازنشستگی آنها را تایید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی این ۲۰ کارگر به تبع عدم دریافت حقوق روز به روز بیشتر می‌شود. تصریح کرد: بدون تردید بی‌توجهی کارفرمایان واحد‌های تولیدی به مشکلات کارگران‌ مستقیما در کیفیت محصولات تاثیرگذار است، اما ۳۲ کارگری که به امید آینده بهتر از زمان تعطیلی کارخانه از اموال آن محافظت کردند، نبایستی امروز دچار بلاتکلیفی در تامین معاش‌ خود شوند.

به گفته این کارگر، در حال حاضر که در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم؛ برای تامین حداقل یک قرص نان دچار مشکل مالی هستیم و این موضوع در شان کشوری مانند ایران نیست.

گفتنی است تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای گفتگو با مدیرعامل یا سایر مقامات کارفرمایی این کارخانه تا لحظه انتشار خبر بی‌ثمر بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر افزایش دستمزد متناسب با تورم تاکید کرد و گفت: افزایش دستمزد ۳۵ درصدی کارگران با تورم فاصله زیادی ندارد و تا حدود زیادی تورم را جبران کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به اینکه افزایش دستمزد به دو صورت انجام می‌شود، گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت در قالب لایحه بودجه سالیانه به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود و نمایندگان در مورد پیشنهاد دولت نظر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 1403 افزایش 18 درصدی را برای حقوق کارکنان دولت پیشنهاد داده بود، افزود: با وجود اصرار دولت، نمایندگان دو درصد به عدد پیشنهادی دولت افزودند و افزایش 20 درصدی را تصویب کردند، البته این عدد نیز با مخالفت دولت رو به رو شد.

نماینده سیرجان در مجلس یازدهم درباره افزایش حقوق کارگران تابع قانون کار اضافه کرد: افزایش حقوق کارگران تابع قانون کار در شورای عالی کار بررسی می‌شود و عددی که به تصویب می‌رسد، نتیجه مذاکراتی است که بین کارگران و کارفرمایان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ریاست شوراهای عالی با دولت است، ادامه داد: شورای عالی کار نیز به ریاست وزیر کار است و البته دولت نیز در شورای عالی کار نمایندگانی دارد.

حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه شورای عالی کار ترکیب سه جانبه متشکل از نمایندگان کارگر، دولت و کارفرماست، گفت: در این شورا تورم و سبد معیشت ملاک تصمیم گیری‌هاست و می‌بایست افزایش دستمزد مطابق ماده 41 قانون کار و متناسب با تورم یا سبد معیشت باشد.

اجرای رتبه‌بندی برای 5306 بازنشسته دیگر آموزش و پرورش

وی افزایش 35 درصدی دستمزد کارگران را اقدامی مناسب توصیف کرد و گفت: سال گذشته افزایش حقوق کارگران در همین شورا 27 درصد بود و برای سال جای شاهد افزایش 35 درصدی بودیم که 8 درصد از سال گذشته بیشتر بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض نمایندگان کارگری در شورای عالی کار تصریح کرد: نمایندگان کارگری بدنبال گرفتن امتیازهای بیشتر هستند و طبیعی است که برای جلب رضایت کارگران که نمایندگی آنان را بر عهده دارند، واکنش‌های متفاوتی نشان دهند.

وی درباره امضا نکردن صورت جلسه افزایش دستمزد که در اعتراض به مصوبه شورای عالی کار صورت گرفت، افزود: مصوبه افزایش دستمزد سال جاری 15 درصد بیشتر از افزایش حقوق کارکنان دولت بود، بنابر این آنچه شورای عالی کار تصویب کرد، نزدیک به دو برابر مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت در مجلس بود.

حسن پور در واکنش به اینکه نمایندگان کارگری معتقد به همدستی نمایندگان دولت و کارفرمایان هستند، اضافه کرد: دولت به نظر نمایندگان کارگری احترام گذاشت و بیش از 70 درصد تورم را پوشش داد، اما شرایط کارفرمایان را نیز در نظر گرفت و عدد خوبی برای افزایش دستمزد کارگران به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار بود وزیر کار مطابق نظر دولت در لایحه بودجه اعمال نفوذ کند، باید افزایش 18 درصدی دستمزد پیشنهاد و تصویب می‌شد، گفت: اکنون با تصویب افزایش 35 درصدی، فاصله معناداری بین افزایش حقوق کارکنان دولت و کارگران تابع قانون کار وجود دارد.

نماینده سیرجان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه شورای عالی کار یک شورای سه جانبه است، گفت: هنگامی که بحث شورا مطرح می‌شود، یعنی نمایندگان هر گروه حرف خود را بزنند، استدلال‌های خود را مطرح کنند و در نهایت با رای اکثریت، افزایش دستمزد به تصویب برسد که اکنون نیز چنین شده، همانگونه که اگر نظر نمایندگان کارگری تایید می‌شد، کارفرمایان شورای عالی کار را زیر سوال می‌بردند و معتقد بودند نظرات آنان لحاظ نشده است.

وی با انتقاد از تورم و گرانی‌های لجام گسیخته اظهار کرد: بیش از آنکه برای افزایش دستمزد فشار می‌آوریم، باید برای کنترل تورم فشار بیاوریم زیرا هرچقدر هم به دستمزد افزوده شود، گرانی‌ها افزایش دستمزد را بی اثر می‌کند. به عبارت بهتر گرانی و تورم بحران آفرین شده و اگر تورم مطابق تاکید رهبر انقلاب کنترل می‌شد، اکنون برای افزایش دستمزد این همه چالش نداشتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟