Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:25:42 GMT

تغییر در ساز و کار دفتر موسیقی/کاهش محدودیت و نظارت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۸۰۶۴

تغییر در ساز و کار دفتر موسیقی/کاهش محدودیت و نظارت‌ها

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز تغییرات در ساز و کار فعالیت تخصصی خود خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در متن این اطلاعیه که به امضای علی ترابی ـ مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ـ رسیده است، آورده شده:

«دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احترام بیش از پیش به تخصص و تعهد و هنرمندان شریف موسیقی ایران، تسهیل فضای کسب و کار، کاستن از تشریفات و موانع اداری، اعتماد به درک عمیق هنرمندان از مصالح کشور و نیز سرعت بخشیدن به خدمات خود بر آن شده است تا با بازنگری در روش‌ها و مقررات جاری، تغییراتی در ساز و کار و روش‌های اداری پدید آورد و با کاستن از زمان انتظار هنرمندان و مراحل اداری و فنی، در صدور مجوزهای موسیقی تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این مبنا اعلام می‌دارد که در نخستین مرحله از این بازنگری از اول خرداد ماه امسال، موارد زیر جایگزین روند اداری فعلی این دفتر می‌شود.

الف: محدودیت افراد حقیقی در ارائه تقاضای صدور مجوز تک‌آهنگ برداشته شده و از این پس افراد حقیقی می‌توانند بدون محدودیت کلیه آثار خود را برای بررسی و صدور مجوز به دفتر موسیقی ارائه کنند.

ب: در سه حوزه موسیقی بی‌کلام اصیل و دستگاهی ایران، موسیقی بی‌کلام نواحی و موسیقی بی‌کلام کلاسیک، آثار کلیه آهنگسازانی که حداقل دو بار موفق به کسب مجوز دفتر موسیقی برای آلبوم و یا اجرای صحنه‌ای شده باشند، از بررسی شورای موسیقی بی‌نیاز خواهد بود.

کیفیت گروه‌های موسیقی اجراکننده آثار بی‌کلام سه حوزه یادشده، نیز به شرط آنکه مشخصات گروه در دفتر موسیقی ثبت شده، حداقل دوبار مجوز اجرای صحنه‌ای گرفته و ترکیب آن نیز ثابت مانده باشد، نیاز به بررسی در شورای موسیقی نخواهد داشت. در صدور مجوز برای آثار آهنگسازان یاد شده و گروه‌های واجد شرایط، صرفا مستندات اداری اخذ و روند بررسی‌های دیگر در زمانی کوتاه اعمال خواهد شد.

ج: نحوه صدور پروانه فعالیت استودیوهای صدابرداری نیز به شرح زیر تغییر می‌یابد:

افزایش اعتبار پروانه فعالیت موقت از شش ماه به یک سال

صدور پروانه دائم فعالیت پس از فعالیت قانونی طی مهلت پروانه موقت (به جای پروانه‌های چهارساله فعلی)»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دفتر موسیقی وزارت ارشاد صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسوولان استان اردبیل اظهار کرد: در استان تاکنون ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که دراین راستا رتبه استان در کشور دهم است.

وی افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی هستند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت شده باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: خدمت‌رسانی به واحدهای صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: کلیه واحدهایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و واحدهای صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6092289

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس