Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@21:18:29 GMT

مناطق ويژه اقتصادي وگردشگري مازندران مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۸۱۱۰

مناطق ويژه اقتصادي وگردشگري مازندران مشخص شد

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- بندر فريدونکنار به عنوان منطقه ويژه اقتصادي و دشت 400هکتاري چمستان نور به عنوان منطقه ويژه گردشگري در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مازندران تصويب شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معاون امور عمراني استاندار مازندران روز چهارشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي استان گفت: اين 2 منطقه براي بررسي و تصويب به کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي معرفي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علي نبيان با اشاره به اينکه در حال حاضر 24منطقه ويژه اقتصادي در کشور وجود دارد، افزود :بندر فريدونکنار با ظرفيت بالاي حمل و نقل دريايي به عنوان سومين منطقه ويژه اقتصادي استان پس از بندر امير آباد و نوشهر به کميسيون مجلس معرفي شده است.
وي با بيان اينکه دشت 400هکتاري در چمستان نور که سند مالکيت بخش خصوصي آن توسط سازمان مديريت برنامه ريزي مورد برسي قرار گرفته است، ادامه داد: اين منطقه با توجه به وجود ظرفيت هاي مهم گردشگري طبيعي به عنوان نخستين منطقه ويژه اقتصادي گردشگري استان مورد تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قرار گرفت.
وي با اشاره به اينکه هفته گذشته ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اقتصادي اوراسيايي سند موافقتنامه موقت در خصوص ايجاد منطقه آزاد تجاري را در چارچوب همايش اقتصادي آستانه در قزاقستان به امضا رساندند، گفت: مناطق ويژه اقتصادي فرصتي براي سرمايه گذاري ،واردات و صادرات است.
**انتخاب محل منطقه آزاد مازندران تا يک ماه آينده
معاون عمراني استاندار مازندران گفت: در نشست استاندار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استان ، مقرر شد تا با همکاري تيم هاي کارشناسي از مراکز علمي استان و سازمان منطقه آزاد کشور تا يک ماه آينده محل منطقه آزاد استان معرفي شود.
وي با بيان اينکه با همکاري و تعامل ،همه مردم و مسئولان بايد به نظرات کارشناسي تيم هاي بررسي کننده احترام بگذارند، گفت: امسال نبايد فرصت گرفتن يکي از هشت منطقه آزاد کشور در مجلس شوراي اسلامي را از دست بدهيم.
6990/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است