Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین نتایج موسسه نظرسنجی «سونار»، مجموع آرای «محرم اینجه» نامزد حزب «جمهوریت خلق» و «مرال آکشنر» رهبر حزب «خوب» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بیشتر از «رجب طیب اردوغان» خواهد بود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ بین الملل اروپا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری تسنیم، موسسه نظرسنجی «سونار» 38 روز مانده به انتخابات زودهنگام ترکیه نتایج آخرین نظرسنجی‌های خود را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که در 26 استان ترکیه و از 3 هزار نفر در تاریخ 7 الی 17 ماه مه انجام گرفته است به شرح ذیل است:

در انتخابات ریاست جمهوری در 24 ژوئن (سوم تیر) هیچ کدام از نامزدها قادر به کسب 50 درصد آرا نخواهند بود و انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و بدین ترتیب رئیس‌جمهوری آینده ترکیه در دور دوم انتخابات در انتخابات هشتم جولای مشخص خواهد شد.

به طوری که «رجب طیب اردوغان» رهبر حزب «عدالت و توسعه» با 42 درصد، «محرم اینجه» نامزد حزب «جمهوریت خلق» با 21.9 درصد و «مرال آکشنر» رهبر حزب «خوب» با 21 درصد به ترتیب اول تا سوم خواهند شد.

«صلاح‌الدین دمیرتاش» نامزد حزب «دموکراتیک خلق‌ها» با 11 درصد، «تمل کاراملا اوغلو» رهبر حزب «سعادت» با 2.1 درصد و «دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن با 1.98 درصد در رده‌های چهارم تا ششم قرار خواهند گرفت.

گفتنی است موسسه نظرسنجی «سونار» برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سال 2014 میزان آرای رجب طیب اردوغان را 53.3 درصد پیش‌بینی کرده بود که اردوغان با 52 درصد به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

R1349/P1349/S8,89,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند

به گزارش بامداد چهاشنبه خبرگزاری سما فلسطین، بر اساس نظرسنجی «موسسه دموکراسی اسرائیل» ۵۷ درصد از صهیونیست‌‎ها عملکرد نتانیاهو را ضعیف یا بسیار بد می‌دانند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی شبکه کان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اکثر ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود نخواهد توانست مقام نخست وزیری را حفظ کند.

در همین پیوند ماتان کاهان عضو حزب لیکود نیز در اظهاراتی با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: صحبت‌های توخالی نتانیاهو درباره پیروزی قاطع در رفح فقط یک فریب است.

وی افزود: نتانیاهو و تیم او طوری در مورد رفح صحبت کردند که گویی نابودی حماس در آنجا منجر به پیروزی در جنگ می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد