Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@21:58:00 GMT

آمریکا، کشوری که در حل معضلات خود عاجز مانده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۸۶۸۸

آمریکا، کشوری که در حل معضلات خود عاجز مانده است

پایگاه اینترنتی نشریه «ویک» در مطلبی به بررسی معضل اجتماعی حملات مسلحانه در مدارس آمریکا پرداخت و نوشت: شمار حملات مسلحانه به مدارس آمریکا و قتل عام دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.

ایران آنلاین /پایگاه اینترنتی نشریه «ویک» در مطلبی به بررسی معضل اجتماعی حملات مسلحانه در مدارس آمریکا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در 20 ژانویه 2017،  شهرها و ایالت های مختلف آمریکا شاهد موارد مکرری از حملات مسلحانه خونین بوده‌اند. خونبارترین حمله مسلحانه در تاریخ آمریکا، اول اکتبر سال 2017 در لاس وگاس رقم خورد که در این حادثه وحشتناک 58 تن کشته و بیش از 500 نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که حملات متعدد اخیر به مدارس در ایالت های نوادا، فلوریدا و تگزاس به یکی از مهمترین معضل های اجتماعی در دولت دونالد ترامپ تبدیل شده است.

شب گذشته، بر اثر تیراندازی در دبیرستان «مونت زیون» در ایالت جورجیای آمریکا یک نفر کشته  شد و دو تن دیگر زخمی شدند. ساعاتی پیش از آن نیز تیراندازی در دبیرستان «سانتافه» در حومه شهر هیوستون  موجب کشته شدن دست کم 10 تن شد.

 حوادث این چنینی در تاریخ آمریکا بارها تکرار شده است و بدون آنکه تدبیری برای این معضل اجتماعی در نظر گرفته شود، فقط در دوره های ریاست جمهوری مختلف آمریکا در نوسان بوده است. چشمان مردم آمریکا به حوادث ناگوار ناشی از حملات مسلحانه در گوشه و کنار این کشور عادت کرده است؛ حملات وحشیانه ای که علیه مردم آمریکا در خیابان های این کشور و اینک در مدارس آن رخ می دهد، واقعیتی غیرقابل تصور است که بر بنیان نظام اجتماعی آمریکا اثر مخربی گذاشته است.

در ادامه این مطلب آمده است: قوانین حمل آزادانه اسلحه در آمریکا و خشونت های مسلحانه --که گریبانگیر مدارس این کشور نیز شده است-- یک مشکل اجتماعی جدی در آمریکا تلقی می شود. بخش عمده ای از گردش چرخ اقتصاد آمریکا بر عهده شرکت های اسلحه سازی است. در همین راستا، کنگره آمریکا و  انجمن ملی سلاح برای پیشبرد اهداف خود که بخشی از آن تامین بودجه اقتصادی این کشور است، به قوانین حمل اسلحه نیاز دارند.

بسیاری از حامیان قانون حمل سلاح در آمریکا --که بیشتر آنها از اعضای حزب جمهوری خواه هستند -- بدون توجه به ریشه یابی علل افزایش خشونت های مسلحانه در این کشور، معتقدند این قانون، امنیت را برای شهروندان فراهم می کند. پس از وقوع چنین رویدادهای ناگواری در آمریکا، بسیاری از مقامات با انتشار پیامی به همدردی با بازماندگان بسنده می کنند. این در حالی است که طی سال های اخیر نه تنها هیچ مقامی در آمریکا اقدامی برای مقابله با این معضل انجام نداده است، بلکه این مردم آمریکا بوده اند که پیامدهای ناگوار آن را متحمل شده اند.

مردم آمریکا طی سال ها قربانی سیاست های حامیان قانون حمل و مالکیت سلاح در این کشور بوده اند. پس از حمله مسلحانه به دبیرستان داگلاس در فلوریدا، دانش آموزان سراسر این کشور بزرگترین راهپیمایی اعتراضی خود را برگزار کردند. فعالان معترض به خشونت های مسلحانه در آمریکا، خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و ایمن سازی مدارس بودند. چندی بعد، وزارت دادگستری آمریکا به صورت رسمی لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح های گرم خودکار مانند آنچه در دبیرستان داگلاس مورد استفاده قرار گرفته بود را مطرح کرد. این در حالی است که این لایحه برای قانونی شدن باید از فشارهای گروه های حامی قانون مالکیت اسلحه مانند انجمن ملی سلاح آمریکا که نهادی بسیار قدرتمند است، عبور کند.

علی‌رغم تلاش های گسترده فعالان عرصه مقابله با خشونت های مسلحانه در آمریکا و راهپیمایی های سراسری، قانون مالکیت و حمل سلاح در این کشور با لابی‌گری گروه ها و افرادی که از آن سود می برند، همچنان به قوت خود باقی است.

به نظر می رسد مردم آمریکا در این مسیر دشوار قادر به اعمال تغییر در قانونی که جان فرزندانشان را تهدید می کند، نیستند.  / باشگاه خبرنگاران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد صهیونیستی به مدارس آمریکا رسید+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز گذشته شماری از دانش‌آموزان ۱۱ مدرسه در سراسر شهر بوستون، از کلاس‌های درس خود خارج شدند و به تجمع و تحصن ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه MIT ملحق شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

براساس این گزارش، چند هفته‌ای هست که دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین دست به تظاهرات مسالمت آمیز و تحصن کردند که با سرکوب شدید نیروهای ایالتی و امنیتی مواجه شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • اعتراضات ضد صهیونیستی به مدارس آمریکا رسید+ فیلم
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند