Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت : نهادهای بین المللی ایران را جزو کشورهای الگو در زمینه تامین امنیت غذایی در منطقه و به ویژه خاورمیانه می‌دانند .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی قائمیان ، که برای شرکت در همایش بین المللی تامین امنیت غذایی به باکو سفر کرده است ، روز شنبه افزود: بر اساس آخرین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو ) ایران در زمینه تامین امنیت غذایی موفق ترین کشور در خاورمیانه است و دبیر کل این سازمان در دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی ،از فعالیت های ایران تقدیر کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 30 سال اخیر در راستای تامین امنیت غذایی و رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات غذایی گفت : اگر چه در سال 1979 میلادی 65 درصد سبد غذایی کشورمان وابسته با واردات بود ولی اکنون نزدیک به 70 درصد محصولات غذایی در داخل کشور تولید می شود که در این همایش از ما در این خصوص سووال شد و تجربیات خود برای حا ضران مطرح کردیم . 
قائمیان در پاسخ به نحوه نظارت بر کشت محصولات کشاورزی از نظر سلامت غذایی ،گفت : یک طرح بزرگ بعنوان ارتقای سلامت محصولات کشاورزی اخیرا در ایران با کمک سازمان ها و وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت به اجرا گذاشته شده است . 
رییس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد : هدف از این طرح انجام بازرسی از مزرعه تا آخرین مرحله یعنی عرضه محصولات غذایی در بازار و رسیدن بر سر سفره ها است که تمام مراحل آن از نظر سلامت محصول بررسی می شود .
وی در مورد همکاری ایران با نهادهای بین المللی در زمینه تامین امنیت غذایی، گت :ما مثل بقیه کشورها بخصوص کشورهای همسایه و دوست وبرادر حاضر هستیم در رعایت شرایط مد نظر آنها بر اساس قوانین بین المللی اقدام کنیم.
وی در مورد همکاری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و بخصوص کشورهای دوست و همسایه در عرصه امنیت غذایی گفت : آماده برای صادرات محصولات مطابق قوانین بین المللی و با شرایط و مقررات قانع کننده این کشورها از نظر تامین امنیت غدایی هستیم . 
نخستین همایش بین المللی امنیت غذایی روز جمعه از سوی موسسه دولتی امنیت غذا جمهوری آذربایجان ، اتحادیه اروپا و بانک جهانی و با حضور مسوولان و نمایندگان چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران و نهادهای بین المللی فعال در این حوزه در باکو برگزار شد .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ملل متحد ایران تامین امنیت خاورمیانه جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران واردات کشاورزی سلامت محصولات کشاورزی وزارتخانه وزارت جهاد کشاورزی وزارت بهداشت مد جمهوری اسلامی اتحادیه اروپا اسلامی ایران ایران فائو امنیت غذایی خاور میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است