Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:10:38 GMT

خادم‌یاران رضوی در شهرستان دیر ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۹۰۸۴

خادم‌یاران رضوی در شهرستان دیر ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم میرزایی صبح شنبه در نشست خادمیاران رضوی بخش بردخون اظهار داشت: ترویج مبانی فکری و سیره عملی حضرت رضا(ع) و بهره مندی زائران و مجاوران آن حضرت  به ویژه مستمندان و نیازمندان  از فرصت زیارت، رفع استضعاف و توانمندسازی آن ها سرلوحه کار قرار داده شده که اجرای طرح خادمیاران رضوی در این راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: شرایطی فراهم شده که عموم علاقه مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی پیدا کنند.

میرزایی اضافه کرد: امداد مستضعفین، اقدامات و فعالیت های فرهنگی مذهبی، ساماندهی امور نذر و وقف، خدمات عمرانی، رفع نیازهای اولیه مردم، درمان بیماران نیازمند و محروم، گسترش فرهنگ خیر و مشارکت در امور عام المنفعه، فراهم کردن فرصت زیارت برای علاقمندان به زیارت بارگاه رضوی و ایجاد مسیر خادمی امام رضا(ع) از اهداف طرح خادمیاران رضوی است.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان دیر ابراز داشت: در سه ماه گذشته  ۲۰۰ بسته فرهنگی به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون ریال و ۳۰ کارت هدیه به ارزش ۴۵ میلیون ریال ویژه معلولان زیر ۱۲ سال از آستان قدس رضوی تأمین شده که بین افراد مستحق توزیع شده است.

وی ادامه داد: چند روز گذشته مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از شهرستان تهیه شده و معادل ۱۱۰۰ میلیون ریال  از آستان قدس رضوی برای ارسال ۸۰۰ بسته غذایی جهت نیازمندان شهرستان در نظر گرفته شده تا در ایام ماه مبارک رمضان بین آنان توزیع شود.

میرزایی یکی از اهداف خادمیاران رضوی را اعزام شیفتگان حضرت امام رضا(ع) به مشهد مقدس دانست و گفت: حدود ۴۰۰ نفر افراد بالای ۴۰ سال در شهرستان شناسایی شده اند که تاکنون نتوانسته اند به پابوس علی ابن موسی الرضا نائل شوند که امیدواریم زمینه اعزام آنان فراهم شود.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی شهرستان دیر طرح خادمیاران رضوی را آغازی برای خدمتگزاری دلدادگان به حضرت رضا(ع) در هر شهر و دیاری خواند و افزود: با همکاری و همراهی دستگاه های اداری و اجرایی از همه ظرفیت های معنوی و مادی برای افزایش فرصت های کار و اشتغال جوانان استفاده می کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی بخش بردخون به زودی ساماندهی می شوند اما ضرورت دارد که همه علاقمندان به خادمی حضرت امام رضا(ع) به سایت خادمیاران رضوی مراجعه و مشخصات خود را ثبت کنند تا زمینه تشکیل پرونده و انجام مراحل اداری فراهم شود.

در این نشست یوسف درویشی به عنوان مسئول دفتر آستان قدس رضوی در بخش بردخون و ساماندهی خادمیاران رضوی در این منطقه معرفی شد.

کد خبر 4300473

منبع: مهر

کلیدواژه: بردخون بوشهر بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد مشهد بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات و برای معرفی نفایس مطبوعاتی موجود در آرشیو گنجینه رضوی، نمایشگاه «گزیده نفایس مطبوعات ایران» را در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد.    رئیس اداره مطبوعات این سازمان گفت: بیش از ۵۰ عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین منابع موجود در این نمایشگاه در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.   ابراهیم حافظی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب ازدیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویداد‌ها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند.    وی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می‌دهد..   کارشناس مطبوعات اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم درباره آثار به نمایش درآمده گفت: «کاغذ اخبار» (اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه» (نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا» (به معنای پرتوی روشنایی) نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و قدیمی ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» انتشار در سال ۱۳۱۶ توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با چاپ سربی، «روزنامه شرف» اولین روزنامه گرافیکی ایران، انتشار در محرم ۱۳۰۰ قمری با چاپ سنگی و «سالنامه تمدن» منتشر در ۱۳۱۴، از جمله مطبوعات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.   جمیله جهانی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در ربیع الثانی ۱۳۲۵ قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب ۱۲۹۹ قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال» نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر منابع معرفی کرد.   این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دوم تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.   آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از دو میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی‌ترین آرشیو‌های ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه‌های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت