Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:00:12 GMT

ثبت بیش از 325 پرونده بوم‌گردی در «تالش»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۹۱۳۱

ثبت بیش از 325 پرونده بوم‌گردی در «تالش»

فرماندار تالش از ثبت بیش از 325 پرونده بوم‌گردی در شهرستان تالش خبر داد و گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی اگر شما پای کار نباشند طرح بوم‌گردی نیز به‌درستی اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، «عیسی مهدوی» در کارگاه توجیهی طرح توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ابتدا به کم‌آبی‌های اخیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت‌های مناسب را برای تأمین آب کشاورزان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد آب‌بندها و چاه‌های کشاورزی هم‌چنین با تجهیز امکانات کشاورزی و لاینینگ انهار از مصرف بی‌رویه آب کشاورزی جلوگیری کنیم.

فرماندار تالش بحث اشتغال و اقتصاد را یکی از دغدغه‌های مردم دانست و گفت: تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی یکی از پایه‌ها و اساس توسعه جامعه می‌باشد که ما به‌عنوان مسئول باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

مهدوی اظهار کرد: هدف گذاری دولت امسال در بحث اشتغال و تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی است که این موضوع با رسیدگی به بحث کشاورزی و گردشگری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرماندار تالش ورود مسافران و گردشگران را به روستاها فرصتی مناسب برای صنعت گردشکری دانست و خاطر نشان کرد: ورود گردشگر به یک منطقه یا روستا باعث پیوند فرهنگی بیشتر میان مسافر و ساکنان روستا خواهد شد.

مهدوی طرح بوم‌گردی را یکی از طرح‌های مهم در بحث گردشگری مطرح کرد و افزود: بوم‌گردی یعنی حضور مسئولانه مسافران در روستاها و مکان‌هایی که از قبل در این طرح پیش‌بینی شده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه بوم‌گردی می‌توان علاوه‌بر حفظ مسافر در شهرستان از محیط‌زیست، طبیعت و جنگل‌های هیرکانی نیز محافظت و بحث اشتغال را نیز تا حدود زیادی حل کنیم.

فرماندار تالش بیان کرد:اجرای طرح بوم گردی باعث شناساندن بیشتر مناطق گردشکری شهرستان از جمله روستاهای تاریخی مریان و آق اولر خواهد شد .

مهدوی افزود:همکاران ما در معاونت سیاسی فرمانداری، بخشداران، نظام مهندسی،جهادکشاورزی و بنیاد مسکن و میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تلاش‌های زیادی را در اجرای طرح بوم‌گردی داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون شمار تقاضاهایی که ثبت کردیم ۳۲۵ فقره بوده است و پرونده‌های تایید شده ۱۸۳ فقره می‌باشد که دو طرح در مرحله نهایی قرار دارد.

فرماندار تالش نقش شوراهای اسلامی و دهیاران را در طرح بوم گردی بسیار مهم توصیف کرد و خطاب به آن‌ها گفت: برگزاری این جلسه با هدف آشنایی بیشتر شما دهیاران و شوراهای اسلامی با طرح بوم‌گردی است و اگر شما پای کار نباشید طرح بوم‌گردی نیز به‌درستی اجرا نخواهد شد.

مهدوی یادآور شد: بحث اشتغال یکی از دغدغه‌های اکثر مردم است که خوشبختانه دولت تدبیر و امید ظرفیت و موقعیت خوبی را برای ما فراهم کرده که باید از آن در جهت برطرف کردن مشکلات جوانان استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بوم گردی فرمانداري منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری

هادی قاسمی اظهار داشت: برای ساخت این هتل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این هتل در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ نفر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

قاسمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری