Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@20:15:01 GMT

دیدار سران ایران و اردن پس از ۱۵ سال

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۹۳۲۲

دیدار سران ایران و اردن پس از ۱۵ سال

سران ایران و اردن پس از ۱۵ سال دیدار کوتاهی با یکدیگر در ترکیه داشتند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کوتاهی داشت.

آخرین دیدار یک مقام عالیرتبه ایرانی با پادشاه اردن به دیدار رئیس دولت اصلاحات و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در سال 1382 و در جریان سفر وی به تهران باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته و پس از 15 سال دوباره رئیس جمهور ایران و پادشاه اردن با یکدیگر دیدار کردند.

علاوه بر دیدار رئیس دولت اصلاحات و پادشاه اردن، مقامات دیگری از جمهوری اسلامی ایران نیز با وی دیدار کرده‌اند. از جمله این دیدارها می‌توان، به دیدار اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دهم در سال 89، دیدار علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه دولت دهم در اردیبهشت ماه سال 92 و دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در شهریور ماه سال 92 با ملک عبدالله دوم اشاره کرد.

همچنین مقاماتی از کشور اردن نیز طی سالیان اخیر ضمن سفر به ایران با برخی مقامات کشورمان دیدار کرده اند. سفر رئیس مجلس اردن به ایران و دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین سفر وزیر امور خارجه اردن به تهران و دیدارش با حجت‌الاسلام روحانی در سال‌های 93 و 95 از این جمله است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رئیسی از ابراز همدردی رئیس جمهور نیکاراگوئه با دولت و ملت ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با قدردانی از ابراز همدردی آقای «دانیل اورتگا ساآودرا» رئیس جمهور و خانم روساریو موریو، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه با دولت و ملت ایران به مناسبت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی دشمن صلح و آرامش بوده و به هیچ یک از اصول و قوانین بین‌المللی پایبند نیست. امید است با حمایت ملت‌های آزاده و کشورهای مستقل همانند کشور دوست نیکاراگوئه، در آینده نزدیک شاهد پاسخگو نمودن این رژیم در قبال ارتکاب این همه جنایت باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • همکاری دختر پادشاه اردن در انهدام پهپادهای ایران؟
  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپاد های ایران همکاری کرد؟
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • پادشاه اردن درباره ایران به بایدن هشدار داد
  • هشدار پادشاه اردن به رئیس‌جمهور آمریکا
  • پادشاه اردن: تشدید تنش‌ از سوی اسرائیل باعث گسترش درگیری در منطقه می‌شود
  • قدردانی رئیسی از ابراز همدردی رئیس جمهور نیکاراگوئه با دولت و ملت ایران