Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@14:48:10 GMT

​راهکار پیشنهادی عارف برای دفع تحریم‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۹۸۶۲

​راهکار پیشنهادی عارف برای دفع تحریم‌های آمریکا

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا عارف ، با اشاره به اینکه راهبردها و اسناد بالادستی خوبی در زمینه اقتصادی در کشور وجود دارد، گفت: برای ما قابل پیش بینی بود که با بدعهدی آمریکا و برخی کشورهای غربی روبه رو می شویم، لذا راهکاری که امروز به صورت کلی درباره اقتصاد کشور مطرح می شود، پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که اگر این مسیر با جدیت دنبال شود از اتفاقی که در برجام رخ می دهد نگرانی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تجربه گذشته نشان داده که نمی توان به کشورهای غربی اعتماد کرد، افزود: زمانی که غربی ها منافعشان مطرح شود احتمالا به عهدشان پشت می کنند، البته ایران مبنا را بر تعامل و ماندن غربی ها در برجام می گذارد، اما باید بدترین حالت را در نظر گرفته و خودمان را برای بدترین حالت آماده کنیم، لذا مجلس، دولت و سایر نهادها باید در این مسیر حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه فساد بحث جدی در کشور است، ادامه داد: علیرغم اینکه شعارهایی در زمینه مبارزه با فساد داده می شود، اما کار جدی در این زمینه صورت نگرفته است، البته سازوکارهای قانونی برای مقابله با فساد وجود دارد، اما در عمل بین اقدامات صورت گرفته و آنچه که باید عملیاتی شود فاصله وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتظار ما این است که نهادهای قانونی با جدیت بیشتری کار خود را در زمینه مبارزه با فساد انجام دهند و یک عزم ملی در مجلس، دولت و به ویژه قوه قضاییه که باید در این زمینه پیشتاز باشد نیاز است.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فساد برای اقتصاد کشور نکبت است، تصریح کرد: آثار فساد فراتر از مسائل اقتصادی است و در این شرایط باید جدی تر با فساد برخورد شود.

منبع: خانه ملت 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم