Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:00:23 GMT

قانونی به نام حذف کنکور نداریم/ کنکور ۹۸ بلاتکلیف است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۹۸۸۳

قانونی به نام حذف کنکور نداریم/ کنکور ۹۸ بلاتکلیف است

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرروش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین خبرها از کنکور ۹۸ گفت: هنوز برای کنکور ۹۸ تصمیمی گرفته نشده است. البته جلسه ای قرار است برگزار شود در کارگروه سنجش و پذیرش دانشجو که بعد از آن نتیجه به شورای اصلی سنجش و پذیرش می رود و درباره کنکور ۹۸ تصمیم گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آمادگی ها برای حذف کنکور و اینکه آیا زمانی این اتفاق رخ می دهد بیان کرد: ما قانونی به اسم حذف کنکور در کشور نداریم و اصلا این موضوع مطرح نیست. این بحث رسانه ها درباره حذف کنکور کمی انحراف دارد. ما بحثمان درباره سهمی است که نمره نهایی و سوابق تحصیلی و نمره کنکور در کنار هم باید داشته باشند.

 رئیس مرکز سنجش تصریح کرد: من فکر می کنم برای برخی رشته محل ها و صندلی های دانشگاه به جز نمره امتحان نهایی باید روش دیگری برای پذیرش باشد که ما کنکور را داریم.

عمادی همچنین درباره میزان سلامت نمرات امتحان نهایی نیز اظهار کرد: نمره ها بلافاصله بعد از تصحیح وارد سامانه می شود و هیچ نمره ای قابل دستکاری نیست. روی برگه ها هم نمی تواند تخلفی صورت بگیرد چرا که سربرگ ها کنده می شود. ضمن اینکه اگر مصححی اشتباهی کرده باشد در تصحیح دوم آن مساله رفع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای طراحی امتحانات نهایی با توجه به گستردگی کشور و برخوردار بودن و برخوردار نبودن برخی شهرها و روستاها از امکانات کافی، چگونه عمل می شود که عدالت رعایت شود، گفت: طراحان سوال امتحان نهایی میانگینی از یادگیری دانش آموزان را ملاک قرار می دهند. برای همین است که در برخی جاها میانگین نمرات ۱۷ است و در برخی جاها زیر ده هم می رسد. بنابراین سوالات در حد متوسط یادگیری کشوری است.

رئیس مرکز سنجش همچنین در پاسخ به این پرسش که چگونه این میانگین به دست می آید نیز بیان کرد: طراحان سوالات امتحان نهایی انسان های مجربی هستند که ۱۵ سوال است محتوای آن کتاب را درس می دهند و با اصول طراحی سوال نیز آشنا هستند. ببینید طراحی سوال های کنکور چون خود کنکور غربالگر است برای یک مسابقه طراحی می شود و رقابت در نظر گرفته می شود. اما ماهیت طراحی سوال امتحان نهایی فرق دارد و میانگین یادگیری دانش آموزان کشور سنجیده می شود و ملاک کتاب است.

کد خبر 4300538 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان هواشناسی نیروی انتظامی آلودگی هوا بیمه سازمان تامین اجتماعی ترافیک انتخاب شهردار وضعیت هوای تهران سازمان حج و زیارت اداره کل محیط زیست استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، خون اکسیژن حیاتی را به اندام‌ها و بافت‌ها در سراسر بدن می‌رساند و اگر حاوی میزان مناسبی از اکسیژن نباشد، ممکن است مغز، قلب یا سایر اندام‌های بدن دچار آسیب‌های جدی شده و خطر مرگ، فرد را تهدید کند. از سوی دیگر اگر سطح اکسیژن خون بیش از حد بالا باشد، باعث آسیب دیدگی ریه‌ها می‌شود.

با در نظر گرفتن چنین خطراتی، پزشکان معمولا سطح اکسیژن خون بیماران را از طریق دستگاه‌هایی به نام «پالس اکسی متر» رصد می‌کنند. برای اینکار، دستگاه به انتهای یک انگشت متصل می‌شود؛ جایی که از نور برای تعیین میزان اکسیژن موجود در جریان خون استفاده می‌کند.

عدم اطمینان صد در صدی به نتیجه پالس اکسی مترها، موجب می‌شود پزشکان گاهی اوقات نمونه خون نیز بگیرند. اگرچه آزمایش خون، نشانگر دقیق تری از سطح اکسیژن خون است، اما ممکن است برای بیمار دردناک و ناراحت کننده باشد. همچنین خوانش بلادرنگ یا مداوم را نیز ارائه نمی‌دهد. اینجاست که حسگر جدید مبتنی بر فلورسانس وارد می‌شود.

این دستگاه ارزان قیمت ۲۶ میلی متری که توسط دانشمندان «موسسه روش‌های اندازه گیری فیزیکی فرانهوفر» آلمان ساخته شده است را می‌توان از طریق یک اتصال T به ماسک تنفسی یا لوله تنفس مصنوعی افزود.

بخش حسگر این دستگاه شامل یک بستر آلومینیومی است که با یک ترکیب شیمیایی فلورسنت به نام پیرن پوشیده شده. هنگامی که در معرض نور موج کوتاه یک LED یکپارچه قرار می‌گیرد، پوشش پیرن با شدت خاصی می‌درخشد. وقتی مولکول‌های اکسیژن تنفس بیمار با این پوشش برخورد می‌کند، شدت درخش پیرن کاهش می‌یابد؛ هر چه تعداد مولکول‌های اکسیژن بیشتر باشد، شدت این درخشش کمتر می‌شود.

از این رو، با بررسی شدت درخشش این حسگر می‌توان به طور مداوم و دقیق، محتوای اکسیژن در تنفس بیمار را رصد کرد؛ و مهمتر آنکه مشخص شده است که سطح اکسیژن در تنفس با میزان اکسیژن موجود در جریان خون مطابقت دارد.

دانشمندان اکنون در حال سنجش واکنش این حسگر به متغیر‌هایی مانند رطوبت، دما و وجود گاز‌های دیگر مانند دی اکسید کربن هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • ۶ شاخص کلیدی برای سنجش اکوسیستم‌های نوآوری
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟