Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:51:40 GMT

ساماندهی آسیب های اجتماعی با کمک کانون های دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۰۰۴۱

ساماندهی آسیب های اجتماعی با کمک کانون های دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، گردهمایی کارشناسان فرهنگی هنری اجتماعی و مذهبی دانشگاه های سراسر کشور با حضور محمد هادی عسکری؛ مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی می‌توان با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی این وضعیت را ساماندهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید با مشارکت و توان مضاعف برنامه‌ای تهیه شود به گونه‌ای که با آغاز سال تحصیلی کانون‌ها نقش‌های محوری و بنیادین خود را در بازخوانی مواریث فرهنگی و اسلامی در دانشگاه دنبال کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر ضرورت وجود کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: دانشگاه متوازن دانشگاهی هست که در آن همه عرصه‌های فعالیتی که در دانشگاه‌ها وجود دارند، مورد توجه قرار گیرد.

عسکری با اشاره به ضرورت فعالیت‌های فرهنگی بر اساس آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب در دانشگاه‌ها گفت: باید از همه ظرفیت‌های قانونی در دانشگاه‌ها برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در تقدم ملاک‌ها و معیارها برای یک فعالیت دانشجویی، بهترین معیار این است که این کنش و فعالیت بتواند در مرحله اول مشارکت بیشتر مجموعه دانشگاهی را در برداشته باشد و سپس بتواند به دستاورد و محصول در راستای ارتقای کیفی منجر شود.

کد خبر 4300365 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان منصور غلامی دوره دکتری سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی حسین توکلی طلاب دانشگاه تهران آزمون استخدامی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فاضلی کبریا صبح سه شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه با کانون فرهنگی مساجد استان در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و غنی سازی اوقات فراغت این گروه سنی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد تا از این پس با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی مربیان و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، فعالیت‌های کانون مساجد در شهرستان‌ها توسعه یابد.

فاضلی کبریا با استقبال از توسعه این طرح از کانون به عنوان ظرفیتی اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و افزود: توسعه همکاری با سایر دستگاه‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی از اولویت‌های کانون مازندران در سال جدید است.

وی از آموزش مربیان مساجد با فعالیت‌های کتاب‌خوانی و معرفی کتاب و امانت آن را یکی از کارهای محوری در این تفاهم نامه دانست و از فعالیت‌های نجوم، اردوهای درون شهری به کانون، نمایش فیلم، عضویت اعضای کانون مساجد در مراکز فرهنگی هنری کانون و سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به عنوان دیگر خدمات ارائه شده کانون به بچه‌های مساجد یاد کرد.

حجت الاسلام ترابیان مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران نیز از توسعه فعالیت‌های کتاب محور به عنوان برنامه شاخص سال جدید در کانون مساجد یاد کرد و خواستار حمایت کانون پرورش فکری در حوزه آموزش مربیان مساجد و امانت کتاب به اعضا شد.

وی با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون، خواستار توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکر یبا کانون مساجد در شهرستان‌ها شد.

کد خبر 6079683

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • برچیده شدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران