Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:07:21 GMT

افزایش قیمتها از سوی دولت بر خلاف مصالح عمومی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۰۱۲۴

افزایش قیمتها از سوی دولت بر خلاف مصالح عمومی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با توجه به موضوع برجام و نوسان قیمت ارز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و در کنار فشارهای خارجی عده ای فرصت طلب در داخل نیز به نابسامانی اقتصادی دامن می زنند که باید هوشیار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید بپذیریم که دشمن از گذشته تاکنون همواره اهداف پلید خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی ادامه داده و امروز هم رویکرد جدیدی ندارد و ما باید خود را برای شرایط فعلی آماده کنیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: ابتدا لازم است خودمان اهمیت این دشمنی و پیامدهای آن را بدانیم و اجازه ندهیم دشمنان به اهدافشان دست یابند و این کار مستلزم مدیریتی هوشمندان و مدبرانه است.

حجت الاسلام صادقی گفت: متاسفانه در داخل با کوتاهی برخی کارگزاران آب به آسیاب دشمن می ریزند و هنوز دو روز از برجام نگذشته با افزایش قیمت خودروهای داخلی و هزینه عوارضی ها مواجهیم که قابل درک نیست.

افزایش ۳۰ درصدی عوارض و قیمت خودرو غیرمنطقی است

دادستان قزوین تصریح کرد: در این شرایط چرا باید از سوی حاکمیت شاهد افزایش بی رویه قیمتها باشیم و به نظر می رسد این تصمیمات برخلاف مصالح عموم مردم است و باید به مسئولان ارشد کشور منعکس شود.

وی اضافه کرد: از بخش دولتی انتظار نداریم کالایی که هنوز در انبار است و خودروهایی که قبلا تولید شده و هنوز هیچ اتفاقی در برجام رخ نداده و فعلا آثار روانی دارد بلافاصله قیمتها چند میلیون تومان بالا برود و در این شرایط مگر می توان از بازار انتظار داشت افزایش قیمت نداشته باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: وقتی موضوع حمایت از کالای ایرانی است چرا باید تصمیمات اشتباه بگیریم و بازار را آشفته کنیم و به نظر می رسد برخی می خواهند وانمود کنند که زندگی بدون برجام ممکن نیست و تلاش می کنند فشار به مردم مضاعف شود.    

دادستان قزوین با انتقاد جدی از مسئولان کشور اظهارداشت: به نظر می رسد این افزایش قیمتها از سوی دولت معنادار است و ما نگرانی خود را از این حرکت اشتباه دولتمردان اعلام می کنیم و باید مسئولان پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: با پیگیری موضوع از سوی معاونان وزیر راه و شهرسازی و صنعت، متاسفانه هیچکدام جواب قانع کننده نداشتند و این روند باید مورد بررسی قرار گیرد و اصلاح شود.

دادستان قزوین اظهارداشت: البته در استانها این مشکلات نیست اما وقتی کالایی در تهران احتکار شده و عرضه نمی شود در استانها نیز ما باید شاهد مشکلات عدیده باشیم که کنترل آن سخت می شود.

وی بیان کرد: وقتی نهاد دولتی کالای خود را تا ۵۰ درصد گران می کند حتما تولیدکننده هم ضرر می کند و ورشکسته می شود و به نظر می رسد دولت در حمایت واقعی از تولیدکننده دچار نوعی تساهل و غفلت است.

مسئولان بیدار شوند/ نارضاتی جدی است

دادستان قزوین افزود: اینگونه رفتارهای اشتباه به نابسامانی بیشتر و نارضایتی دامن می زند و اگر بیدار نشویم و خود را اصلاح نکنیم و شرایط مردم وتولیدکننده درک نشود و خود را وابسته به خارج نشان دهیم آینده خوبی را پیش بینی نمی کنیم.

وی گفت: همه باید شرایط حساس کنونی را درک کنیم و نشان دهیم مردم ولی نعمت هستند و خود را رئیس و حاکم بر مردم ندانیم و تنها خدمتگزاری به مردم را جدی بگیریم.

ارزیابی ما چیز دیگری نشان می دهد

دادستان قزوین پس از ارائه گزارش مسئولان از اطمینان در تنظیم بازار اعلام کرد: گزارش های میدانی ما در دستگاه قضایی مسائل خلاف آنچه گفته شد را نشان می دهد و در ۱۰ قلم کالای اساسی شاهد افزایش قیمت هستیم و برخی تولیدکننده ها از عرضه کالای خود ممانعت می کنند.

وی گفت: چند ماه قبل در دیدار با یک مدیر واحد تولیدی در قزوین ایشان از فروش نرفتن کالای خود در انبارها نگران بود ولی امروز همان تولیدکننده از عرضه محصولاتش خودداری می کند و این موضوع نگران کننده است و باید برخورد شود.

کالای خارجی در قزوین تبلیغ نشود

دادستان قزوین اضافه کرد:در این شرایط مشاهده تبلیغات بیش از حد کالاهای خارجی در رسانه ملی و بیلبردهای شهری اصلا منطقی نیست و باید این وضعیت سامان یابد.

وی گفت: در نظام اسلامی هیچکس زمین مستقل ندارد که بخواهیم توپ را به زمین دیگری بیندازیم، امروز زمین دادستانی، فرمانداری، شهرداری، استانداری، صنعت، کشاورزی یکی است و همه با کمک همدیگر باید مشکلات مردم را حل کنیم و دنبال مقصرسازی دستگاههای اجرایی نباشیم.     
 

کد خبر 4300555

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستان قزوین ستاد تنظیم بازار بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد مشهد بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: ضارب دانش آموزان آملی طی کمتر از چند ساعت دستگیر و به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

به گزارش ایرنا، محمد طالبی چاری روز سه شنبه افزود: حوالی ظهر امروز(سه شنبه) در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدومیت سه دانش آموزان آملی شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از وقوع این سانحه، راننده از صحنه متواری شد که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از چند ساعت خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با بیان اینکه سه مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان آمل، تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل افزود: سه دانش آموز دختر آسیب دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

طالبی با بیان اینکه برای ضارب پرونده ای با اتهاماتی از جمله ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی قرار وثیقه صادر شد، بیان داشت: فرد ضارب به لحاظ عجز از ایداع وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح کرد: خودروی توقیف شده جهت عبرت آموزی در یکی از میادین اصلی شهرستان آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین