Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات در قاهره، تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی، ترمیم کابینه سودان و نشست گروه‌های لیبیایی در سنگال از جمله تحولات مهم قاره سیاه در هفته گذشته بود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ بین الملل آفریقا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، قاهره هفته گذشته روزهای ناامنی را پشت سرگذاشت. این ناآرامی‌ها به خاطر افزایش بهای بلیت "مترو" صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مصر جمعه گذشته ( 14 اردیبهشت) بهای بلیت مترو را 350 درصد افزایش داد.

 این موضوع سبب برافروخته شدن خشم مصریان شد. آنان با تجمع در ایستگاه های متروی قاهره شعارهایی علیه دولت و شخص "عبدالفتاح السیسی "رئیس جمهور مصر سردادند و از حرکت قطارها جلوگیری کردند. پلیس قاهره نیز با استقرار دراین ایستگاه ها ده‌ها نفر  را دستگیر کرد.

"هشام عرفات" وزیر حمل و نقل مصر با حضور در تلویزیون این کشور گفت درآمد حاصله از محل افزایش بهای بلیت،  صرف نوین سازی و ارائه خدمات بهتر مترو خواهد شد. وی در مارس 2017 همین وعده را داده بود. در آن زمان، بهای بلیت مترو دو برابر شد، اما شهروندان همچنان خدمات نامطلوبی دریافت می‌کردند.

هشام عرفات اخیرا مدعی شده بود که قیمت بلیت متروی قاهره از سایر نقاط جهان ارزانتر است، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار قیمت بلیت متروی دیگر کشورها نشان دادند که سخن وزیر حمل و نقل مصر درست نیست. در این شبکه‌ها، مردم به نافرمانی مدنی و اعتصاب دعوت شدند.

افزایش اعتراضات و ناآرامی ها سبب شد تا پارلمان مصر نیز در این ماجرا دخالت و اعلام کند که افزایش قیمت بلیت مترو بدون مشورت با پارلمان صورت گرفته است. درهمین حال، برخی نمایندگان پارلمان خواستار پاسخگویی نخست وزیر و وزیر حمل و نقل مصر در این زمنیه شدند.

این اعتراضات سبب شد تا هشام عرفات دوشنبه گذشته در یکی از ایستگاه‌های متروی قاهره حضور یافت و به مردم گفت: مسافران دائمی مترو از 50 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند. این خبر با استقبال مردم روبرو  شد.

به نوشته روزنامه "العربی الجدید" افزایش بهای بلیت مترو در قاهره در راستای برنامه‌های صندوق بین المللی پول صورت گرفته است. دولت مصر در سال 2016  توافقی با این صندوق امضاء کرد تا یک وام 12 میلیارد دلاری بگیرد. صندوق بین المللی پول برای اعطای چنین وامی شرایطی قرار داد که قاهره ملزم به اجرای آن است.

صندوق بین المللی پول از دولت مصر خواست، یارانه پرداختی  خود را کاهش دهد. قاهره نیز در چاچوب یک برنامه اصلاحات اقتصادی،  یارانه خود را  از سوخت، آب، برق و خدمات اجتماعی به تدریج برمی‌دارد. مصریان پیش بینی می‌کند با گران شدن بهای بلیت مترو شاهد موج گرانی گسترده‌ای در این کشور خواهند بود.

تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی

همزمان با هفتادمین سالروز نکبت(اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) و افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، نظامیان رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را هدف گلوله قرار دادند که ده‌ها نفر شهید و بیش از سه هزار نفر هم زخمی شدند.

مردم کشورهای الجزایر، تونس ، موریتانی  مغرب ....در اعتراض به فاجعه "دوشنبه سیاه" به خیابانها آمدند و انتقال سفارت آمریکا به قدس و کشتار فلسطینیان را محکوم کردند. مردم لیبی که فاقد دولت مرکزی هستند و گروه های تروریستی در این کشور حضور فعالی دارند، نتوانستند علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی تظاهرات کنندT اما گروه های سیاسی نظامی لیبیایی با صدور بیانیههایی قتل عام فلسطینیان  را محکوم کردند.

  آفریقای جنوبی هم با فراخواندن سفیرش از تل آویو مناسبات سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد. اقدامی که از مصر انتظار میرفت انجام دهد، اما قاهره به صدور یک بیانیه محکومیت آمیز بسندهکرد.

 "محمد المحی الدین" نماینده سابق پارلمان مصر به پایگاه خبری تحلیلی العربی 21 گفت: این بیانیه شدید اللحن فقط برای ثبت در تاریخ صادر شده است و هیچ اقدام عملی در پی آن نیست.

" ساره العطیفی" استاد علوم سیاسی دانشگاه مصر نیز با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس بدون موافقت حکام و دولت‌های عربی امکان پذیر نبود، گفت: این اقدام سرآغاز "معامله قرن" است و مصر بخش مهمی از  آن است.  وی درباره موضع‌گیری اخیر دولت قاهره در قبال تحولات فلسطین گفت: فرمانده کودتا (السیسی) در سازمان ملل گفته که ما برای حمایت از رژیم صهیونیستی و شهروندان آن آمده‌ایم. خوب، شما از چنین دولتی چه انتظاری دارید؟

"محمد الزواوی" یکی از فعالان سیاسی در دانشگاه مصر درباره عدم برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور و سکوت احزاب سیاسی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: پس از کودتای السیسی روحیه نشاط و شادابی در مصر از بین رفت و جمهوری ترس بار دیگر بنیاد نهاده شد.

به گفته یکی از فعالان سیاسی مصر، مردم و دانشگاه‌ها هیچ قدرتی برای برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی ندارند و آنها به شدت تحت نظارت و سرکوبی دستگاه های امنیتی قرار دارند.

کاهش تحریم‌ها علیه سودان

میانجیگری عربستان در از سرگیری مناسبات خارطوم - واشنگتن و اقداماتی که دولت سودان در راستای سیاست‌های کاخ سفید انجام داد، سبب شد تا بخش اندکی از تحریم‌های سودان در حوزه انرژی لغو شود.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، سفارت آمریکا در خارطوم هفته گذشته از تمایل شرکت‌های این کشور  برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی ( نفت و گاز و برق ) سودان خبرداد و اعلام کرد: شرکت " ژنرال الکتریک" یکی از این شرکت‌هاست که در حوزه تولید و توزیع برق فعال است.           

این سفارتخانه افزود: واشنگتن فعالانه درصدد یافتن راهی برای مشارکت در اقتصاد سودان است و تلاش می‌کند که موانع موجود در این مسیر را از پیش پا بردارد.

سفارت آمریکا  ابراز امیدواری کرد که مناسبات اقتصادی بازرگانی دو کشور در آینده نزدیک توسعه یابد.

مشارکت خارطوم در جنگ یمن، حمایت از سیاست‌های آمریکا در شاخ آفریقا و غرب آسیا، قطع مناسبات دیپلماتیک با تهران و.....از جمله اقدامات خارطوم است که در راستای سیاست‌های آمریکا و عربستان به اجراء در آمده است. به همین دلیل، نمایندگان کاخ سفید بارها با مقامات خارطوم دیدار و درباره ازسرگیری مناسبات دوجانبه به گفت وگو نشسته‌اند.

وزیر خزنه داری آمریکا که ماه گذشته به سودان رفته بود از حذف نام این کشور از فهرست حامیان گروه های تروریستی خبرداد و گفت: مناسبات واشنگتن خارطوم در آینده نزدیک به حالت عادی در می‌آید.

ترمیم کابینه

 

رئیس جمهور سودان دوشنبه گذشته فرمان ترمیم گسترده کابینه وحدت ملی این کشور را صادر کرد.

بر اساس این فرمان، 6 وزیر سکان  وزارتخانه‌های مربوطه را به دست وزیران جدید جدید دادند و "هاشم علی محمد سالم " هم به سمت نخست وزیری سودان منصوب شد. همچنین 9  والی جدید برای اداره امور ایالت‌های مختلف سودان  معرفی شدند.

علت این ترمیم گسترده دولت سودان،  بحران اقتصادی از جمله کمبود سوخت، گرانی کالاها، فساد مالی و ..... عنوان شده است. احزاب سیاسی سودان، دولت خارطوم  را  به ناکارآمدی در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم متهم کرده‌اند.

 "صادق المهدی" رئیس حزب امت سودان به روزنامه "سودان تریبون" گفت: سیاست‌های شکست خورده دولت خارطوم، کشور را در حالت احتضار قرار داده است. وی افزود: این موضوع در نشست گروه‌های سیاسی که چند روز آینده در پاریس برگزار می‌شود،  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه  سودان تریبون، نشست پاریس با هدف هماهنگی گروه‌های سیاسی مخالف خارطوم برای شرکت در انتخابات 2020 سودان برگزار می‌شود. در این انتخابات حزب کنگره ملی به رهبری عمرالبشیر شرکت خواهد کرد.

«احمد بخشی» کارشناس تحولات آفریقا در گفت وگو با تسنیم درباره  تاثیرات ترمیم کابینه سودان بر تحولات سیاسی این کشور گفت: این اقدام عمر البشیر "تغییر برای ماندن "  است. در حقیقت،  او می‌خواهد با انجام تغییرات در دولت سودان، عرصه انتخاباتی را برای رقبایش تنگ کند و بستر را برای پیروزی حزبش فراهم کند.

وی با اشاره به کاهش تحریم‌های آمریکا علیه سودان آن  را یک نوع فضای سیاسی جدید خواند و اظهار داشت: خارطوم می‌گوید که ما برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی تحریم‌ها را کاهش دادیم  و  بستر را برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی فراهم کردیم اما آنچه در پس پرده چنین ادعاهایی وجود دارد،  باقی ماندن حزب حاکم در قدرت است.

"بخشی" ورود افراد جدید به ساختار دولت را یک نوع کادرسازی برای آینده دانست و گفت:  این کارگزاران جدید می‌توانند برای حزب حاکم  در انتخابات آینده رای جمع کنند و در برقراری مناسبات با آمریکا تسهیل کننده باشند.

نشست سنگال و واگذاری پرونده لیبی

تمام گروه‌های درگیر در بحران لیبی هفته گذشته در یک نشست سه روزه در پایتخت سنگال شرکت کردند تا گامی در راستای حل و فصل بحران داخلی کشورشان بردارند. مدیریت این نشست را رئیس جمهور سنگال به عهده داشت که در پایان آن بیانیه‌ای صادرشد.

در این بیانیه هرگونه دخالت بیگانگان در امور داخلی لیبی محکوم و از فرمانده‌هان گروه‌های مسلح این کشور خواسته شده که زندانیان سیاسی آزاد کنند. آزادی بیان، بازگشت پناهندگان، بازگشت شبه نظامیان به زندگی عادی و اجرای قانون عفو عمومی که پارلمان لیبی آن را تصویب کرده از جمله محورهای بیانیه پایانی نشست داکار بود.

به نوشته پایگاه خبری تحلیلی بوابه الواسط -لیبیا، " مبروک درباش" یکی از شرکت کنندگان در نشست داکار گفت مهم ترین هدف نشست سنگال  واگذار کردن پرونده لیبی به اتحادیه آفریقا بود تا اینکه پرونده مزبور توسط تمام کشورهای منطقه مدیریت شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه آفریقا مکمل و پیروی برنامه‌های سازمان ملل در امور لیبی است. این اتحادیه هیچ چشم طمعی به لیبی ندارد.

در عرصه داخلی لیبی، هیئت‌های نمایندگی شهرهای مختلف لیبی چهارشنبه گذشته با " فائز السراج" رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی دیدار کردند. در این دیدار 12 شهر برای برگزاری انتخابات شوراهای شهر اعلام آمادگی کردند.

همچنین گفت وگوهای احزاب و گروه های سیاسی لیبی براساس طرح سازمان ملل برای پایان دادن به بحران داخلی این کشور همچنان ادامه دارد.

"غسان سلامه" نماینده سازمان ملل در امور لیبی 20 سپتامبر گذشته طرحی را برای احیای روند سیاسی در این کشور ارائه کرد. این طرح دارای سه مرحله است. اول، توافق سیاسی بین تمام گروه‌ها. دوم، برپایی نشست فراگیر برای تصویب قانون اساسی. سوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی.

عملیات درنه

عملیات ارتش لیبی برای آزادسازی شهر "درنه"  از  اشغال گروه های تروریستی بیش از 10 روز است که شروع شده و همچنان ادامه دارد.  این گروه‌ها تحت عنوان "شورای مجاهدین درنه" فعالیت می‌کردند که با شروع عملیات ارتش به "نیروهای حامی درنه " تغییر نام دادند.

گروه های تروریستی مزبور وابسته به شبکه "القاعده" هستند و با سلاح‌های سنگین در مناطق مسکونی شهر حضور دارند.  شهروندان درنه برای مصون ماندن از آسیب‌های جنگ از گروه های تروریستی خواسته‌اند مناطق مسکونی را ترک کنند.

براساس گزارش منابع خبری از لیبی، شهروندان درنه به خاطر محاصره کامل این شهر توسط ارتش با کمبود شدید مواد غذایی، بهداشتی و سوخت روبرو هستند.

فائزالسراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق  از شیوخ، حکماء و بزرگان درنه و حومه آن خواست تا از نفوذ خود برای پایان دادن به محاصره این شهر استفاده کنند. وی با تاکید بر مخالفت خود با اشکال مختلف تروریسم افزود: عملیات نظامی سبب ویرانی زیرساخت‌های شهری و کشته و مجروح شدن شهروندان می‌شود.

سرهنگ "احمد المسماری" سخنگوی ارتش لیبی در واکنش به سخنان السراج طی یک نشست خبری در بنغازی گفت: ارتش به نبرد خود با نیروهای وابسته به القاعده در شهر درنه ادامه خواهد داد.

ارتش لیبی با سلاح های سنگین و نیمه سنگین درحال پیشروی به سمت درنه است. چنانچه ارتش دراین عملیات پیروز شود، مناطق شرق لیبی به طور کامل از اشغال گروه های تروریستی آزاد خواهد شد. 

آزرده شدن فلسطینیان از نشست قاهره

نشست وزیران خارجه کشورهای عرب که برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس در قاهره برگزار شده بود، بدون هیچ دستاورد عملی پنجشنبه به کار خود پایان داد.

به نوشته روزنامه الاهرام، شرکت کنندگان در نشست قاهره  قتل عام فلسطینیان را  در غزه محکوم کردند و اقدام آمریکا در انتقال سفارتش به قدس را باطل و بر خلاف قوانین بین المللی دانستند.

وزیران خارجه کشورهای عربی با نادیده گرفتن اقدام آمریکا در به تعطیلی کشاندن نشست شورای امنیت که به منظور بررسی جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شده بود،  از این شورا و دبیرکل سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواستند، کمیته‌ای برای تحقیق درباره حوادث غزه تشکیل دهند.

"سالم سلامه" عضو مجلس قانونگذاری فلسطین درباره  نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه عرب به خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم گفت: این نشست نتایج چندانی به همراه نداشت. در حقیقت، نشست قاهره  بیشتر سبب آزار و اذیت ملت فلسطین شد. وزیران خارجه اتحادیه عرب هیچ اقدام عملی در خصوص دفاع از حقوق ملت فلسطین انجام ندادند.

وی افزود: بنده از طریق واتساب شنیدم که عبدالفتاح السیسی گفت که ما چه کار می‌توانیم انجام دهیم. هیچ چیز... این سخنان رئیس جمهور یکی از بزرگترین کشورهای عربی است.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,88/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تظاهرات دانشجویان جهان در اعتراض به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از دانشگاه های آمریکا به دانشگاه های فرانسه کشیده شد.

ده ها دانشجوی حامی مساله فلسطین در مقابل دانشگاه «سوروبن»در پاریس تجمع کردند، جایی که قرار است امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره آینده اروپا سخنرانی کند.

تجمع دانشجویان در برابر دانشگاه سوروبن خواستار پایان دادن به فشارها بر حامیان غزه و محکومیت موضع گیری فرانسه صورت می گیرد که دانشجویان بر این باورند که پاریس با اسرائیل تبانی کرده و در درخواستش برای آتش بس جدی نیست.

این در حالی است که پیش از این دانشگاه«لیل» فرانسه کنفرانسی درباره فلسطین را به درخواست رهبران راستگرا در این کشور لغو کرده بود. قرار بود در این کنفرانس«ژان لوک میلانشون»رهبر چپ رادیکال و «ریما حسن» فعال فرانسوی فلسطینی سخنرانی کنند.

در همین حال، اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ رژیم صهیونیستی و حملات مستمر به زنان و کودکان فلسطینی با گسترش به دانشگاه های مختلف این کشور منجر به درگیری با پلیس شده است.

تحصن و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در اعتراض به استمرار حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی آغاز شده است.

بنابر این گزارش، اعتراضات به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته در این بین دیروز (چهارشنبه به وقت محلی) دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان بوده است.

بازداشت حدود 100 دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا

حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی پلیس لس آنجلس خاطرنشان کرد، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده ها پلیس محلی و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت ها منتشر نشده است.

شبکه ای بی سی اعلام کرد که نیروهای امنیتی دست کم 10 نفر از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند.

پلیس ایالت تگزاس تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین را در محوطه دانشگاه تگزاس متفرق کرد.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را منوط به کسب مجوز اعلام کرد اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد وارد محوطه اصلی دانشگاه شده و چادرهایی را برای تحصن در این محوطه برای همبستگی با مردم غزه همسو با دیگر دانشگاه‌های آمریکا نصب کردند.

در همین حال حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا با پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم صهیونیستی با سردادن شعارهایی در محوطه دانشگاه، تاکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد.

بنابر این گزارش، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس نیز در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

او در عین حال گفت که دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

گفته می شود که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید خواهد کرد.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت:"آنچه ما در دانشگاه های سراسر کشور می بینیم منزجر کننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند."

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

به دنبال افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

 

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه